LPG w GDI

Instalacja LPG w KIA SOUL.

Moderatorzy: Kwarcu, Mish

marcomo
Bywalec
Posty: 60
Rejestracja: 20 sty 2012 23:02
Czym jeżdzę: SOULXL LIFTING 1.6GDI
Lokalizacja: Warszawa

LPG w GDI

Post autor: marcomo » 02 lut 2012 17:18

Witam czy ktoś już widział takie cudo?
Słyszałem że LPI Valle robi taką instalację do wtrysku bezpośredniego.
W Lpi każą się dowiadywać co 4 tygodnie. Lecz słyszałem że w HolandiI już takie maję.

A może ma ktoś założoną V generację z przetryskami benzyny?

Proszę o info.

Marek
Obrazek

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: LPG w GDI

Post autor: soul » 02 lut 2012 20:08

Koszt około 10 000 pln. Myślisz, że ktoś się zdecyduje na taką inwestycje która będzie się zwracała w tak długim okresie czasu?

marcomo
Bywalec
Posty: 60
Rejestracja: 20 sty 2012 23:02
Czym jeżdzę: SOULXL LIFTING 1.6GDI
Lokalizacja: Warszawa

Re: LPG w GDI

Post autor: marcomo » 04 lut 2012 07:09

To wszystko zależy ile się jeździ. Rocznie pokonuję od 40 do 50 tys. dlatego rozważam taką opcję zwłaszcza że auto kupione naprawdę w dobrej cenie :oczko:
Oczywiście w praniu się okaże ile ono właściwie z tym motorem pali. W poniedziałek odbieram z salonu.

A swoją drogą potrzebuję konkretny namiar na serwis lub użytkownika który ma taką instalację. Bo na wszystkich forach piszą że ok 10000zł ale nikt nie widział. Wysłałem zapytania do kilku warsztatów z LPG ale wszyscy rozkładają ręce.

zakładając że pokonuję tylko 20tys to na benzynie wyjdzie pewnie ok10000 na paliwo a na gazie 5800,00 więc w najgorszym razie zwróci się w dwa lata.

Pozdrawiam
Obrazek

sowapl
Nasz człowiek
Posty: 427
Rejestracja: 29 lip 2009 05:27
Czym jeżdzę: 1,6 CVVT L Tomato Red Black Dragon
Lokalizacja: Zabrze;Będzin

Re: LPG w GDI

Post autor: sowapl » 04 lut 2012 09:03

nie chce żeby głupio zabrzmiało - ale skoro myślisz o tak drogim zakupie..może warto jechać do holandii by to zrobić? Powiem szczerze iż poszukiwałem takiej do mojego MPI ale (ja przynajmniej) nie znalazłem i zdecydowałem się na "tradycyjną" sekwencyjną.
Obrazek

marcomo
Bywalec
Posty: 60
Rejestracja: 20 sty 2012 23:02
Czym jeżdzę: SOULXL LIFTING 1.6GDI
Lokalizacja: Warszawa

Re: LPG w GDI

Post autor: marcomo » 04 lut 2012 17:27

Mam kumpla w Holandii ale coś nie bardzo mu wychodzi dowiadywanie się o gaz. Mówi że u nich się nie opłaca.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dżaguś
EROTOMAN AMATOR
Posty: 563
Rejestracja: 13 kwie 2010 10:36
Czym jeżdzę: SREBRNY SZERSZEŃ:) benzin L:)
Lokalizacja: Górny Śląsk

Re: LPG w GDI

Post autor: Dżaguś » 23 mar 2012 20:09

temat do rzeczy ( chyba że dyrekcja zadecyduje inaczej ) :)
co czuje kierowca jadac na diesel/lpg:

Kierowca jadąc pojazdem zasilanym dodatkowym paliwem LPG czuje w każdym
momencie jazdy, że nie musi wciskać intensywnie pedału gazu, a wręcz
odwrotnie. Spowodowane jest to uzyskaniem do 25% mocy przy zachowaniu tych
samych obrotów. Efekt odczuwania tej mocy to nic innego jak energia z
dopalenia ON, które nie zostałoby spalone bez tej instalacji. W wyniku tego
pojazd np. o mocy 440 kM z naszą instalacją LPG, moc taką uzyskuje średnio
przy około 20% mniejszych obrotach. Dlatego przy tych samych obrotach np. z
mocy 440 kM uzyskuje się około 500 kM mocy zmierzonej. Na przykład w
pojeździe z silnikiem 380 kM zmierzono moc po zainstalowaniu instalacji i
stwierdzono podniesienie mocy na 435 kM. Uzyskana moc nie ma nic wspólnego z
manipulacją w konstrukcji silnika ani jego bardziej intensywna pracą. Tak
zachowuje się silnik, jeżeli paliwo jest bardziej zagospodarowane. Obserwuje
się wręcz, że silnik nie pracuje tak intensywnie np. pompa common rail,
ponieważ silnik posiada energię, która została uzyskana poprzez dokładne
powiązanie i dopalenie paliwa, a nie np. poprzez silny wtrysk paliwa lub
wysoki moment obrotowy. Podniesienie mocy pojazdu absolutnie nie powoduje
jego szybszego zużycia, ponieważ moc pojazdu uzyskuje się nie przez
wyżyłowanie go obrotami czy momentem obrotowym, a jedynie prawie całkowitym
dopaleniem paliwa. Poza tym każdy doskonale wie, że pojazd pali mniej w
przypadku trzymania go na mniejszych obrotach, a w tym przypadku jest to
możliwe gdyż moc na mniejszych obrotach uzyskuje się poprzez energie z
dopalenia paliwa, które by nie zostało wykorzystane. Dlatego wszystkie
fachowe opinie mówią o mniejszym zużywaniu się jednostki napędowej, która
jest zasilana dodatkowym LPG .

tu co pisze o tym prasa:
http://www.autocentrum.pl/lpg/diesel-ga ... -ekologia/

troche rachunkow:

TEST NR 1
Man TGA 390 D20 pozostawiono z prawej strony zbiornik ON 910L, z lewej
zdjęto zbiornik 400L i założono zbiornik LPG 200L. pierwsza legalna i
oficjalna instalacja w Polsce w serwisie Man Mińsk Mazowiecki 22.11.2010r.
Stan paliwa ON - pod korek. Pomiar wykonany - Mińsk Mazowiecki - Jarosty
Pusto, Jarosty Ikea – Ikea Katowice 15 Ton, Katowice Ikea – Carrefour Będzin
Pusto, Będzin Carrefour- Krosno sklep 20 ton, Krosno sklep - Carrefour
Będzin pusto. W Będzinie nalano ON pod korek na stacji Bliska i dokonano
pomiaru ilości LPG poprzez interfejs diagnostyczny instalacji LPG.
21,2 L ON cena 4,45 zł
6,8-7,2 L granica pomyłki diagnostycznej Gaz LPG 2,3 zł
To daje 94 zł plus 16 zł, co wynosi 110 zł na 100 km.
Spalanie bez LPG wyniosło by prawdopodobnie 30-32 l na 100 km
To daje 30 x 4,45 zł = 133 zł. Oszczędność wyniosła 23 zł na 100 km przy
10.000 km, co daje 2.300 zł 1 miesiąc warunki RP.
5 lat to 60 x 2.300zł, a to daje aż 138.000,00 zł oszczędności.
23 zł na 100 km może się wydawać małą kwotą, ale z tego obliczenia wynika,
że oszczędność, a co za tym zysk za 5 lat jest bardzo dobry.

TEST NR 2
Scania XPI 440 ładunek 18 ton powrotny 14,5 ton Holandia Włochy Holandia
4.01.2011r. spalanie średnie na 100 km trasa 1.800 km
22 L ON cena 1,2 Euro prawie 5 zł
6 L Gaz LPG 0,68 Euro prawie 3 zł
To daje 110 zł plus 18 zł, a to daje koszt 128 zł na 100 km.
Spalanie bez LPG wyniosło by prawdopodobnie 30-32 l na 100 km
To daje 30 l x 5 zł =150 zł. Oszczędność wyniosła 22 zł na 100 km, a przy
15.000 km to daje 3.300 zł za 1 miesiąc.
5 lat to 60 x 3.300 zł a to daje aż 198.000,00 zł w przeliczeniu na walutę
Polską.
22zł na 100km może się wydawać małą kwota, ale z tego obliczenia wynika, że
oszczędność a co za tym zysk za 5 lat jest bardzo dobry.
Mając aktualne cen paliw można obliczyć bez problemu oszczędności na
instalacji.


oszczednosc na ad blue:

AD BLUE pojazdy EURO 4, 5 oraz emisji EEV w tym przypadku widać kolejne
oszczędności z zastosowania dodatkowego zasilania LPG. W przypadku pojazdów
z AD BLUE po zastosowaniu dodatkowego zasilania LPG uzyskuje się, aż do 70%
mniejsze zapotrzebowanie na AD BLUE. Działanie to zostało potwierdzone.
Oszczędność AD BLUE zależy od czystości paliwa ON, resztę dopala LPG i
dlatego AD BLUE załącza się rzadziej do 70%. W przypadku pojazdów EURO 4
można uzyskać na stacjach diagnostycznych normę Emisji EURO 5, a w przypadku
pojazdów EURO 5 można uzyskać normę EEV, a to wszystko dzięki dokładnemu
dopaleniu paliwa ON, które jest możliwe przy podaniu gazu w stanie lotnym,
które dokładnie jest w stanie się związać i spalić z paliwem ON. Wiele jest
informacji, że autobusy w szczególności miejskie np.: Scania, Man już dawno
spełniają normę EEV dzięki zasilaniu paliwem gazowym.

Pojazdy posiadające recyrkulacje spalin (EGR) np.: Scania-silniki XPI. Tutaj
również jest widoczna zaleta stosowania dodatkowego zasilania LPG. Jak
wiadomo ERG nie wymaga AD BLUE gdyż jest tu zastosowana podwójna
recyrkulacja spalin w wyniku czego auto więcej pali od metody np.:
oczyszczania spalin AD BLUE. W przypadku ERG silnik wykonuje dodatkową
pracę, przez co jest zrozumiałe, że pobiera więcej paliwa. W przypadku ERG,
kiedy LPG w stanie lotnym spali się z ON powstaną spaliny, na które system
zużyje mniej energii, a co za tym idzie spalanie zmaleje. Efekt jest podobny
do włączonej klimatyzacji, która nie pobiera paliwa, ale silnik ciężej
pracuje, przez co więcej spala. Przy zainstalowaniu instalacji LPG do Scanii
XPI osiągnęliśmy normę na analizatorze EEV, a poza tym spalanie zmalało do
2%. Jest to być może niewiele, a dodając te 15-20% oszczędności ekonomicznej
przez zastosowanie 20% LPG wynik ekonomiczny jest imponujący.

Przy sprzedaży auta instalację możemy zdemontować i założyć do innego
pojazdu. Jeżeli będziecie Państwo sprzedawać pojazd z taką instalacją klient
z pewnością zapłaci więcej lub wybierze właśnie ten pojazd. Poza tym poprzez
instalacje można uzyskać podczas badania papier na inną emisje spalin, która
powinna wynosić np.
Z Euro 1 na Euro 2
Z Euro 2 na Euro 3
Z Euro 3 na euro 4 w niektórych modelach uzyskaliśmy Euro 5
Z Euro 4 na Euro 5
Z Euro 5 na EEV
Od 1 lipca 2011r. wejdzie nowy system naliczania opłat, zmiana normy poprzez
naszą instalacje LPG o 1 punkt Euro może przynieść nawet 1.000 zł
oszczędności miesięcznie. Wszystko zależy od stawek, które ustali rząd, a
mając na uwadze braki w budżecie i kolosalną kwotę za wdrożenie systemu
pobierania opłat to stawki mogą być wysokie w szczególności dla pojazdów
Euro1, 2 i 3.
pozdrawiam
DUSZA KIJANKI

marcomo
Bywalec
Posty: 60
Rejestracja: 20 sty 2012 23:02
Czym jeżdzę: SOULXL LIFTING 1.6GDI
Lokalizacja: Warszawa

Re: LPG w GDI

Post autor: marcomo » 23 mar 2012 20:19

wszystko ok.
Ale ten wątek dotyczy silnika benzynowego GDI!!!

A jak na razie gazu brak :zły2:
Obrazek

ODPOWIEDZ