Strona 15 z 19

Re: Spalanie

: 15 kwie 2011 21:35
autor: czaprak
Sądzę, że te 6-7 l to są chwilówki, które mogą być jeszcze niższe podczas zjazdów. W takie zużycie przy 160 km/h napewno nie uwierzę. Nadmieniam, że ostatnia trasa do Poznania i powrót wskazał średnią 5,00 l/100 km. Ale w trakcie takiej trasy uzyskiwałem różne prędkości w różnych warunkach, zasadniczo nie przekraczam 110. Dlatego pisałem o uśrednieniu podczas dzisiejszego testu. Chodzi o to by się nie przechwalać lecz ustalić faktyczne zużycie paliwa dla ON i Benzyny.

Re: Spalanie

: 15 kwie 2011 22:18
autor: uuuuplask
Teraz by się tylko przydało, żeby ktoś z jednostką benzynową zrobił analogiczne zestawienie.

Re: Spalanie

: 15 kwie 2011 23:59
autor: strazak2007
czaprak pisze:Jazda na luzie w moim przypadku to kilkanaścicie metrów, przed skrzyżowaniem gdy widzę czerwone światło. W trasie nigdy nie stosuję jazdy na luzie. Dlatego określiłem to jako dojazdy. W tej sprawie zgadzam się z przedmówcami. Nigdy nie zgodzę się z twierdzeniem, że praca silnika na luzie jest dla niego szkodliwa. Wyprowadzając auto z garażu, nigdy nie wyłączam silnika, a zanim zamknę garaż często zapalę fajeczkę i ruszam po paru porządnych minutach.

Teraz wracam do właściwego tematu. Dzisiaj wykonałem przejazdy w określonych prędkościach. Stwierdzam, że określenie zużycia paliwa przy zadanej prędkości, nie jest prostą sprawą. Są duże wachania kompa, pomimo stabilnej nodze na "gazie", prostej nawierzchni i braku wiatru. Komputer jest bardzo czuły, może to zaleta albo wada. Dlatego uśredniłem wskazania.

V 90 - ok. 4,3 l; V 100 - ok. 5,3 l; V 110 - ok. 6,3 l; V 120 - ok. 7,0 l; V 130 - ok. 7,5 l; V 140 - ok. 8,0 l.

Zachęcam Was do podobnych doświadczeń. Uzysakamy dane porównawcze o faktycznym zużyciu paliwa,
a jaki kolego masz przebieg, bo to spalanie masz z lekka za duże i powiedz mi jeszcze jak się ma spalanie z kompa do wyliczeń przy dystrybutorze.

p.s.
rozumiem że DPF się w trakcie pomiarów nie wypalał?

Re: Spalanie

: 16 kwie 2011 19:48
autor: czaprak
Przebieg to ok. 3400 km, wiek 4 m-ce. Spalanie powoli, stopniowo maleje. Zawsze tankuję do pełna, lecz nie przeliczałem analogowo spalania. Na oko zgadza się z wskazaniem komputera. Teraz jak będę tankował to przeliczę spalanie celem porównania z komputerem. Jedno jest pewne, że nasz SOUL kosztem wyjątkowej sylwetki, nie jest aerodynamiczny. Dlatego wraz z wzrostem prędkości, mocno pożera paliwo. Przy 160 km/h napewno nie będzie spalał 6-7 l. a dużo więcej. Moje pomiary może nie są dokładne, lecz jak pisalem wcześniej nie jest to takie proste, sami zróbcie taki pomiar i zobaczycie w czym tkwi problem. Ostatnio pewna Pani się chwaliła, że jej SKODA pali 3,0 l/100 km. Nie komentowałem, uznając to za bzdurę.

Co do DPF to ok. raz w tygodniu pogonię SOULA obwodnicą 140 - 170. To tak by złapał właściwy oddech i wyrzucił z siebie zbędne elementy spalania.

Re: Spalanie

: 05 maja 2011 22:37
autor: SLAWEEKK

Re: Spalanie

: 10 maja 2011 20:34
autor: czaprak
Bardzo ciekawy tekst i pouczający. Martwimy się o turbinkę, jak i kiedy wyłączyć silnik. A DPF być może jest ważniejszy. Zobaczymy w praktyce, może nie jest aż tak źle.

Re: Spalanie

: 08 cze 2011 08:57
autor: janusz14

Re: Spalanie

: 08 cze 2011 10:54
autor: kawer
CRDI - samochód zapakowany bagażami + 4 osoby
- niemieckie autostrady - cały bak wypalony bez postojów, klima włączona - prędkości 140-160 spalanie obliczone po zatankowaniu do pełna 6,8 L
- chorwackie autostrady - klima włączona prędkości 120-130 (ograniczenie do 130) spalanie obliczone po zatankowaniu do pełna 6,0 L
- polskie drogi - klima włączona - trasa Legnica - Kołobrzeg - różne prędkości - max 100 spalanie 5,1 L

Re: Spalanie

: 08 cze 2011 15:21
autor: Kwarcu
janusz14 pisze:oś dla oszczędnych:
http://moto.pl/MotoPL/1,88571,9743549,G ... ie___.html
Gaz do diesla to pomysł taki sobie. Słyszałem o gazie do diesla już jakiś czas temu i już wtedy usłyszałem te magiczne liczby - tak jak w artykule - zasilanie 80% ON a 20% LPG, trzeba naprawdę dużo jeździć, żeby ta instalacja miała sens. W benzyniaku można jeździć na LPG w 100% i tu jest większa opłacalność, diesel + LPG zbyt szybko się nie przyjmie wśród kierowców.

Re: Spalanie

: 25 cze 2011 16:11
autor: ppejta
Witam ,

miałem dzisiaj okazję przeprowadzić mały test spalania na trasie Gliwice - Brzeg autostrada A4
Pierwszy odcinek o długości 150 km pokonywałem ze stała prędkością 150-160 km/h , w samochodzie 3 dorosłe osoby , wskazanie komputera 8.1 L
Drugi odcinek również o długości 150 km , stała prędkość 110 - 120 km/h bez pasażerów , wskazanie 5.4 L