Totalne wyciszenie Soula
Moderator: Kwarcu
Re: Totalne wyciszenie Soula
To trzeba przyznać, że jakaś pozytywna ocena dla ASO Kii nie jest na porządku dziennym. Oby tak dalej!
- janusz14
- Nasz człowiek
- Posty: 610
- Rejestracja: 13 kwie 2010 09:47
- Czym jeżdzę: CRDi XL, Grand Vitara, Smart
- Lokalizacja: 05-805 Otrębusy
Re: Totalne wyciszenie Soula
Auto jest już wygłuszone!
Tak jak zapowiadałem zrealizowałem w 95 % pomysł totalnego wygłuszenia Soula.
Poniżej opis przebiegu prac.
Wygłuszenie zostało wykonane Kia AS Motors w Nadarzynie.
Materiały:
1. Maty STP Silver (75 x 53 cm) - 11 szt . Lekkie maty o niskiej częstotliwości rezonansowej wykonane z gumy butylowej i aluminium. Nie ma konieczności podgrzewania, bardzo łatwe w montażu i profilowaniu.
2. Maty STP Gold (75 x 53 cm) – 10 szt. Mata w wersji GOLD jest grubsza od maty Silver, posiada inną strukturę, która lepiej kształtuje się na nierównościach.
3. Miękkie maty bitumiczne APP (50 x 25 cm) 30 szt. Maty są koloru czarnego, od wewnętrznej strony znajduję się warstwa z bardzo silnym klejem, od zewnętrznej strony sprasowana warstwa bitumiczna z fakturą w romby, która nie posiada folii w przeciwieństwie do tańszych mat tej firmy.
4. Maty wygłuszające z filcem firmy BOLL (50 x 50 cm) – 10 szt. Elastyczne maty powstałe w wyniku połączenia materiału będącego mieszanką bitumu i polimerów z dźwiękochłonnym materiałem filcowym.
5. Jak wyżej lecz maty samoprzylepne (50 x 50 cm) - 4 szt.
6. Klej w sprayu BOLL – 1 opakowanie (400 ml)
7. Maty kupione na shark racing - komplet na drzwi, pokrywę silnika, bagażnik.
http://www.sharkracing.com/acecart/bin/ ... =031202000
Zakres prac
Wyciszenie i wygłuszenie drzwi , nadkoli, podłogi ,dachu, tunelu, grodzi silnika.
Podłogę, pokrywę bagażnika oraz pas tylni i pokrywę silnika wygłuszyłem we własnym zakresie wcześniej matami STP i APP.
Przebieg prac
Panowie Łukasz i Piotr z Kia AS Motors w Nadarzynie o godzinie 16 (serwis jest czynny do 20-tej) przystąpili do „dewastacji” mojego auta. Pracę zakończyli w dniu następnym o 19-tej .
W ciągu jednej godziny z pięknego wnętrza zostały gołe blachy (z wyjątkiem deski rozdzielczej). O dziwo nie została uszkodzona ani jedna spinka. Zdemontowane zostało dosłownie wszystko łącznie z szybami, uszczelkami i konstrukcją wewnętrzna drzwi.
Na początek zostały wyklejone drzwi . Zewnętrzna blacha matami STP Gold, a po zamontowaniu szyb i mechanizmów, wewnętrzna matami STP Silver. Do tapicerki od wewnątrz zostały przyklejone maty z shark racing.
W kolejności matami Gold został wyklejony dach (po odklejeniu szczątkowych, cieniutkich mat poroso).
Matami STP Silver wyklejona została podłoga łącznie z dostępną częścią grodzi silnika. Na przyklejone maty zostały ułożone maty z filcem warstwą bitumo-polimerową do góry żeby zapobiec ewentualnemu zawilgoceniu. Warstwą STP Silver i matami APP wygłuszone zostały tylnie słupki nadwozia , tam gdzie możliwe, również od wewnątrz oraz nadkola.
Matami filcowymi, samoprzylepnymi wyklejone zostały też plastikowe obudowy nadkoli tylnich.
Po zakończeniu prac z matami w ciągu ok. godziny zdewastowane auto zostało przywrócone do stanu fabrycznego . Nie pozostała ani jedna śrubka ani spinka, wszystko doskonale spasowane, nic nie stuka, nic nie brzęczy dzięki temu, że służące do montażu części odkładane były do opisanych pojemników.
Efekty:
1. Zupełnie inna jakość pracy audio. Fabryczny sprzęt naprawdę zyskał i nie myślę już o wymianie głośników. Brak nieprzyjemnych rezonansów blach przy głośniejszej muzyce.
2. Zmniejszyły się znacznie szumy powietrza, chyba wskutek wygłuszenia dachu.
3. Zawieszenie jest znacznie mniej słyszalne na dziurach i chropowatej nawierzchni.
4. Drzwi zamykają się „głucho” jak w wyższej klasy autach.
5. Ogólnie jest w samochodzie znacznie ciszej. Moim zdaniem ciszej niż np. w Mazdzie 3 i w BMW 520 - benzyna, którymi dla porównania miałem okazję pojeździć .
6. Mniej słychać silnik.
Przemyślenia
1. Soul jest fabrycznie bardzo oszczędnie, siermiężnie wytłumiony/ wygłuszony. Gołe blachy i plastiki, a jak już to bardzo skąpe wstawki cieniutkiej mat.
2. Czy warto było? Na pewno tak, zupełnie inna kultura jazdy i jakość słuchania audio.
3. Wzrost ciężaru auta –ok. 30 kg. Nie wpłynie to na odczuwalnie na osiągi i zużycie paliwa.
4. Dlaczego zdecydowałem się wykonać zabieg w ASO? Nie tracę gwarancji, demontaż i montaż auta zgodny z technologią producenta, wykluczenie możliwości zagrożenia wygłuszeniem systemom bezpieczeństwa np. kurtynom.
Co dalej
1. Wygłuszenie nadkoli plastikowych od wewnątrz pastą bitumiczna i zabezpieczenie nadkoli barankiem w miejscach, gdzie jest brak zabezpieczenia fabrycznego.
2. Wygłuszenie matami metalowej osłony silnika i plastikowej nakładki na głowicę matami z podkładem aluminiowym.
3. Wyklejeni matami ognioodpornymi tunelu nad układem wydechowym.
Podsumowanie:
Jestem bardzo zadowolony z efektu wygłuszenia oraz z faktu, że KIA jest firmą otwartą na oczekiwania swoich klientów, że zatrudnia profesjonalistów i że realizuje te oczekiwania sprawnie i naprawdę profesjonalnie.
ps.
Postaram się w przyszłym tygodniu wrzucić na forum dokumentację fotograficzną obrazującą fabryczne wyciszenia Soula i przebieg prac
Tak jak zapowiadałem zrealizowałem w 95 % pomysł totalnego wygłuszenia Soula.
Poniżej opis przebiegu prac.
Wygłuszenie zostało wykonane Kia AS Motors w Nadarzynie.
Materiały:
1. Maty STP Silver (75 x 53 cm) - 11 szt . Lekkie maty o niskiej częstotliwości rezonansowej wykonane z gumy butylowej i aluminium. Nie ma konieczności podgrzewania, bardzo łatwe w montażu i profilowaniu.
2. Maty STP Gold (75 x 53 cm) – 10 szt. Mata w wersji GOLD jest grubsza od maty Silver, posiada inną strukturę, która lepiej kształtuje się na nierównościach.
3. Miękkie maty bitumiczne APP (50 x 25 cm) 30 szt. Maty są koloru czarnego, od wewnętrznej strony znajduję się warstwa z bardzo silnym klejem, od zewnętrznej strony sprasowana warstwa bitumiczna z fakturą w romby, która nie posiada folii w przeciwieństwie do tańszych mat tej firmy.
4. Maty wygłuszające z filcem firmy BOLL (50 x 50 cm) – 10 szt. Elastyczne maty powstałe w wyniku połączenia materiału będącego mieszanką bitumu i polimerów z dźwiękochłonnym materiałem filcowym.
5. Jak wyżej lecz maty samoprzylepne (50 x 50 cm) - 4 szt.
6. Klej w sprayu BOLL – 1 opakowanie (400 ml)
7. Maty kupione na shark racing - komplet na drzwi, pokrywę silnika, bagażnik.
http://www.sharkracing.com/acecart/bin/ ... =031202000
Zakres prac
Wyciszenie i wygłuszenie drzwi , nadkoli, podłogi ,dachu, tunelu, grodzi silnika.
Podłogę, pokrywę bagażnika oraz pas tylni i pokrywę silnika wygłuszyłem we własnym zakresie wcześniej matami STP i APP.
Przebieg prac
Panowie Łukasz i Piotr z Kia AS Motors w Nadarzynie o godzinie 16 (serwis jest czynny do 20-tej) przystąpili do „dewastacji” mojego auta. Pracę zakończyli w dniu następnym o 19-tej .
W ciągu jednej godziny z pięknego wnętrza zostały gołe blachy (z wyjątkiem deski rozdzielczej). O dziwo nie została uszkodzona ani jedna spinka. Zdemontowane zostało dosłownie wszystko łącznie z szybami, uszczelkami i konstrukcją wewnętrzna drzwi.
Na początek zostały wyklejone drzwi . Zewnętrzna blacha matami STP Gold, a po zamontowaniu szyb i mechanizmów, wewnętrzna matami STP Silver. Do tapicerki od wewnątrz zostały przyklejone maty z shark racing.
W kolejności matami Gold został wyklejony dach (po odklejeniu szczątkowych, cieniutkich mat poroso).
Matami STP Silver wyklejona została podłoga łącznie z dostępną częścią grodzi silnika. Na przyklejone maty zostały ułożone maty z filcem warstwą bitumo-polimerową do góry żeby zapobiec ewentualnemu zawilgoceniu. Warstwą STP Silver i matami APP wygłuszone zostały tylnie słupki nadwozia , tam gdzie możliwe, również od wewnątrz oraz nadkola.
Matami filcowymi, samoprzylepnymi wyklejone zostały też plastikowe obudowy nadkoli tylnich.
Po zakończeniu prac z matami w ciągu ok. godziny zdewastowane auto zostało przywrócone do stanu fabrycznego . Nie pozostała ani jedna śrubka ani spinka, wszystko doskonale spasowane, nic nie stuka, nic nie brzęczy dzięki temu, że służące do montażu części odkładane były do opisanych pojemników.
Efekty:
1. Zupełnie inna jakość pracy audio. Fabryczny sprzęt naprawdę zyskał i nie myślę już o wymianie głośników. Brak nieprzyjemnych rezonansów blach przy głośniejszej muzyce.
2. Zmniejszyły się znacznie szumy powietrza, chyba wskutek wygłuszenia dachu.
3. Zawieszenie jest znacznie mniej słyszalne na dziurach i chropowatej nawierzchni.
4. Drzwi zamykają się „głucho” jak w wyższej klasy autach.
5. Ogólnie jest w samochodzie znacznie ciszej. Moim zdaniem ciszej niż np. w Mazdzie 3 i w BMW 520 - benzyna, którymi dla porównania miałem okazję pojeździć .
6. Mniej słychać silnik.
Przemyślenia
1. Soul jest fabrycznie bardzo oszczędnie, siermiężnie wytłumiony/ wygłuszony. Gołe blachy i plastiki, a jak już to bardzo skąpe wstawki cieniutkiej mat.
2. Czy warto było? Na pewno tak, zupełnie inna kultura jazdy i jakość słuchania audio.
3. Wzrost ciężaru auta –ok. 30 kg. Nie wpłynie to na odczuwalnie na osiągi i zużycie paliwa.
4. Dlaczego zdecydowałem się wykonać zabieg w ASO? Nie tracę gwarancji, demontaż i montaż auta zgodny z technologią producenta, wykluczenie możliwości zagrożenia wygłuszeniem systemom bezpieczeństwa np. kurtynom.
Co dalej
1. Wygłuszenie nadkoli plastikowych od wewnątrz pastą bitumiczna i zabezpieczenie nadkoli barankiem w miejscach, gdzie jest brak zabezpieczenia fabrycznego.
2. Wygłuszenie matami metalowej osłony silnika i plastikowej nakładki na głowicę matami z podkładem aluminiowym.
3. Wyklejeni matami ognioodpornymi tunelu nad układem wydechowym.
Podsumowanie:
Jestem bardzo zadowolony z efektu wygłuszenia oraz z faktu, że KIA jest firmą otwartą na oczekiwania swoich klientów, że zatrudnia profesjonalistów i że realizuje te oczekiwania sprawnie i naprawdę profesjonalnie.
ps.
Postaram się w przyszłym tygodniu wrzucić na forum dokumentację fotograficzną obrazującą fabryczne wyciszenia Soula i przebieg prac
Ostatnio zmieniony 14 lis 2010 13:03 przez janusz14, łącznie zmieniany 1 raz.
- marcinwuwua
- Uzależniony
- Posty: 352
- Rejestracja: 01 sie 2009 22:50
- Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL
- Lokalizacja: Warszawa
- Dżaguś
- EROTOMAN AMATOR
- Posty: 563
- Rejestracja: 13 kwie 2010 10:36
- Czym jeżdzę: SREBRNY SZERSZEŃ:) benzin L:)
- Lokalizacja: Górny Śląsk
Re: Totalne wyciszenie Soula
szacuneczek Januszku....jesteś prekursorem
wrzask kobiety już nie straszny...można wsiąść, zamknąć drzwi i delektować się ciszą,widząc jej rozwścieczoną twarz za szybą
wrzask kobiety już nie straszny...można wsiąść, zamknąć drzwi i delektować się ciszą,widząc jej rozwścieczoną twarz za szybą
DUSZA KIJANKI
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Totalne wyciszenie Soula
A ja jeszcze podrzucę pytanko - ile auto przytyło?
Re: Totalne wyciszenie Soula
Administratorzejanusz14 pisze:Auto jest już wygłuszone!
3. Wzrost ciężaru auta –ok. 30 kg. Nie wpłynie to na odczuwalnie na osiągi i zużycie paliwa.
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Totalne wyciszenie Soula
No popatrz, szukajta a znajdzieta. Tak dużo tego tekstu było, że mi umknęło cholerka.
W każdym razie przypuszczałem wzrost masy o jakieś 35 kg, więc dużo się nie pomyliłem.
W każdym razie przypuszczałem wzrost masy o jakieś 35 kg, więc dużo się nie pomyliłem.
- janusz14
- Nasz człowiek
- Posty: 610
- Rejestracja: 13 kwie 2010 09:47
- Czym jeżdzę: CRDi XL, Grand Vitara, Smart
- Lokalizacja: 05-805 Otrębusy
Re: Totalne wyciszenie Soula
Znacznie mniej niż zapłaciłbym w firmach wygłuszających zawodowo auta.marcinwuwua pisze:jaka cena ASO za tą usługę?
oraz maty?
- strazak2007
- Nasz człowiek
- Posty: 656
- Rejestracja: 18 cze 2009 20:05
- Czym jeżdzę: Mondeo 1,6 ecoboost 160KM
- Lokalizacja: Galicja
Re: Totalne wyciszenie Soula
pełen szacunek za trud, muszę to zobaczyć hihi, odbierz priv.
p.s.
KIA nie jest na nic otwarta, patrzą tylko żeby cię możliwie tanim kosztem wydymać, po prostu trafiłeś na normalnych ludzi znających się na rzeczy.
p.s.
KIA nie jest na nic otwarta, patrzą tylko żeby cię możliwie tanim kosztem wydymać, po prostu trafiłeś na normalnych ludzi znających się na rzeczy.
- Dziadek
- Bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 16 paź 2010 10:05
- Gadu-Gadu: 14172
- Czym jeżdzę: CVVT Black Widow XL/ PF 126p Biedrona
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Totalne wyciszenie Soula
janusz no respect przecierasz nieznane innym szlaki
Ale prośba mała nie kryj się z tajemnica i odsłon coś więcej o kosztach bo jestem żywo zainteresowany...
koszt robocizny i materiałów i myślę ze nie tylko mnie to bardzo ciekawi....
Ale prośba mała nie kryj się z tajemnica i odsłon coś więcej o kosztach bo jestem żywo zainteresowany...
koszt robocizny i materiałów i myślę ze nie tylko mnie to bardzo ciekawi....