Strona 3 z 3

Re: KIA 2012 nadchodzi

: 12 wrz 2011 12:53
autor: sowapl
nie zgodzę się z przedmówcą-proszę spojrzeć na zamieszczony w odpowiednim dziale wykres mocy benzyny z hamowni. Jest 122 na benzynie, a 118 na gazie, przy czym gazownik podejrzewa, słabsza moc niż deklarowana to wina tylko i wyłącznie filtru powietrza. Jak więc widać nigdzie nie ma tylko 115 kucyków :D Widzę inny problem - bezpośredni wtrysk praktycznie uniemożliwia zgazowanie po realnych pieniądzach.

Re: KIA 2012 nadchodzi

: 12 wrz 2011 13:30
autor: grisza
wujeksoul pisze: Koń koniowi nierówny,
I tu masz świętą rację. Obecnie jeszcze jeżdżę 12 letnią Alfą 156 2.4 JTD o mocy fabrycznej 136 KM. Ile jeszcze z tej mocy zostało nie wiem, ale 128 konnego SOULA w Dieslu biorę na śniadanie. Nie można porównywać suchych danych na papierze bo się tak po prostu nie da.
Na przyśpieszenie i prędkość maksymalną oprócz zależności mocy do masy składają się takie czynniki jak pojemnośc danego silnika, przełożenia skrzyni biegów i mostu napędowego oraz parę innych rzeczy. Kucyki w starszych autach też wydają się jakieś żwawsze niż obecne.
Co do zagazowania SOULA w GDI to nawet mi to przez myśl nie przechodzi, a czy jest jakiś postęp w odczuciach z jazdy napiszę jak dostanę.

Re: KIA 2012 nadchodzi

: 12 wrz 2011 13:52
autor: sowapl
a czy ktoś porównywał jaki jest stosunek mocy do masy? bo chyba to w sumie jest najważniejsze. Nowe auta muszą mieć mocniejsze silniki bo są po prostu cięższe, z racji tego ile "waży" większe bezpieczeństwo, dlatego też mimo dużej mocy na papierze nie odczuwa się tego aż tak bardzo w jeździe.

Re: KIA 2012 nadchodzi

: 02 lis 2011 00:04
autor: Charlie
tak z innej beczki ;) http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1488_n.jpg

nawet fajnie ...