Strona 2 z 4

Re: Trzeci Przygląd

: 26 wrz 2010 14:38
autor: LordMorte
No wlasnie sam jestem ciekaw. Niestety ojciec jest typem klienta, ktory dostaje fakture do zaplaty i placi (jezeli chodzi o uslugi serwisu samochodu, w reszcie tematow jest bardzo skrupulatny). Jak bede w serwisie na przegladzie lub przy okazji to popytam o to.

Re: Trzeci Przygląd

: 26 wrz 2010 15:53
autor: strazak2007
.

Re: Trzeci Przygląd

: 23 lis 2010 14:28
autor: soul
Przegląd na 45 000km benzyna.
Koszt :
Robocizna i pomniejsze materiały typu smar itp 384 pln
olej 118 4l
filtry,swiece 150 pln
Jak zwykle autko wymyte i odkurzone.

Wyszedł tez na jaw paść jeden. Mianowicie okazało się , że szacowny serwis Transbud gdzie był ostatni serwis wrypał
zamienniki filtrów zamiast oryginalnych kasując ja za oryginały. Wszyscy szczecinianie i osoby tam serwisujące powinny uważać i zwrócić na to szczególna uwagę.

Re: Trzeci Przygląd

: 12 maja 2011 15:41
autor: grnfish
Przeszedlem trzeci przeglad jakis czas temu. Wymienione zostalo:

olej + filtr
filtr powietrza

sprawdzone zostaly hamulce

z racji ze niemiecki nie jest moja mozna strona nie wiem co dokaldnie jeszcze zostalo wykonane ale do zaplaty wyszlo 380 CHF.

Re: Trzeci Przygląd

: 06 lip 2012 06:34
autor: ragann
Jak to dokładnie jest?
Dzwoniłem wczoraj do serwisu, żeby dowiedzieć się o koszty 3 przeglądu. Poinformowano mnie, że jeżeli chcę przynieść np swój olej (a tak zrobiłem na 2 przeglądzie) to dostanę do podpisania papier, że jeżeli coś się stanie, to będzie to podstawą do zakwestionowania gwarancji!!! Przy 2 przeglądzie napisali tylko, że olej dostarczył klient i nie kazali nic podpisywać. Czym się niby różni olej (ten sam który leją z beczki) od tego, który dostarczę im ja? Powiedzieli, że nawet jak kupię oryginalny filtr przeciwpyłowy to nie będzie on taki sam, jaki oni dostają od Kia Polska. I też będzie to podstawą do ewentualnego zakwestionowania gwarancji. Ja rozumiem, że olej, filtr powietrza ma wpływ na silnik, ale żeby filtr przeciwpyłowy do klimy? czy to nie jest tylko po to, żeby dymać nas na każdym kroku? Kto mi podpowie jak to jest? Można mieć swoje części (oryginalne oczywiście+olej wg specyfikacji) czy nie?

Re: Trzeci Przygląd

: 06 lip 2012 09:47
autor: soul
Tak wymyślili sobie żeby Cie dymać na kosztach części.
Powiedz im , że obowiązuje ich dyrektywa europejska która mówi, że masz prawo do własnych części takich jakie Ci się podobają bo robią Ci usługę płatną a nie reklamacje gwarancyjna. Nic nie podpisuj tylko powiedz, że zgłosisz łamanie prawa.
Powiedz im też , że większość dealerów kupuje części tam gdzie ty od tego samego importera.
Na Twoim miejscu zmienił bym serwis bez zastanowienia.

europejskiego rozporządzenia Euro 5/6, obowiązujące obecnie wspólnie z Rozporządzeniem o Wyłączeniach Blokowych w Motoryzacji (461/2010 z 1 czerwca 2010, „nowe GVO”).

Powyższe akty prawa Unii Europejskiej stanowią wprost obowiązujące na terenie Rzeczypospolitej Polskiej źródło prawa, przewyższające w hierarchii stosowania ustawy polskie.


Importer/koncern może narzucić swoim autoryzowanym serwisom obowiązek stosowania dostarczanych przez siebie komponentów jedynie w trzech wypadkach: wykonywania napraw gwarancyjnych, wykonywania bezpłatnych usług serwisowych oraz wykonywania usług serwisowych dokonywanych w ramach kampanii serwisowych. W innych wypadkach serwis może swobodnie stosować opisane wyżej części zamienne

Zdaniem Komisji Europejskiej odpłatne naprawy i przeglądy w okresie gwarancyjnym można wykonywać poza autoryzowanymi stacjami obsługi. Nie trzeba też używać do napraw czy wymiany wyłącznie oryginalnych części z logo producenta auta. Nawet jeśli naprawę wykonuje autoryzowana stacja obsługi (ASO), mogą być używane tańsze części z logo ich wytwórcy, a nie producenta auta tzw. Zamienniki.
Idąc za wytycznymi Komisji Europejskiej można dokonać następującego podziału. Jeśli za naprawę płaci klient, nikt nie może mu narzucać gdzie i przy użyciu jakich części będzie ona wykonana. Dotyczy to także sytuacji, gdy samochód jest na gwarancji, ale dana usługa jest odpłatna, np. wymiana elementów nieobjętych gwarancją lub zużywających się jak klocków hamulcowych, olejów, płynów eksploatacyjnych, sprzęgieł, amortyzatorów, części układów zawieszenia, układów wydechu i mechanizmu rozrządu itp. albo wykonywanie przeglądów okresowych.



Reasumując nie lubię bardzo takiego cwaniactwa.
Napisz proszę co to za serwis taki pazerny na pieniądze klientów.

Re: Trzeci Przygląd

: 06 lip 2012 18:18
autor: ragann
Dzięki za info! Też tak myślałem.

1 i 2gi przegląd robiłem w Łodzi w Marvelu i tam nie ma problemu żadnego. Przy 2gim wpisali tylko w książkę, że olej i chyba filtr powietrza dostarczył klient i napisali jaki olej i filtr KIA.

Chciałem sprawdzić cenę w Łowiczu i tam właśnie nasłuchałem się, że nie zaczną przeglądu, jak nie podpiszę oświadczenia. Kpina!
Wystarczy, że gwarancja i podejście KMP do klienta jest chu.... A:)

Re: Trzeci Przygląd

: 26 lip 2012 09:00
autor: KLIK
Jestem po III w Polmotor o/Koszalin i mam mieszane uczucia zgłaszałem wycie sprzęgła stwierdzili że nie występuje podczas jazdy testowej więc nie ma problemu. i Nic nie słyszeli o akcji serwisowej.
Koszt III przeglądu to z oględzinami powłoki 474,30zł + moje części filtry i olej 237,50 = 711,80

Re: Trzeci Przygląd

: 26 lip 2012 09:57
autor: soul
Sprzęgła nie wymieniają z automatu każdemu, nie ma też akcji serwisowej z przywołaniem. Po prostu jak masz odpowiednia obudowę skrzyni to się łapiesz jak masz inna to się nie łapiesz na wymianę a robią to przy okazji jak się upomnisz.

Re: Trzeci Przygląd

: 10 sie 2012 14:21
autor: ragann
Koszty serwisu - 340 zł. Części - jakieś 230 zł.