KONIEC SOULA W POLSCE
Moderatorzy: Kwarcu, matrix, rob68
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: KONIEC SOULA W POLSCE
Soul też się nadaje dla młodej rodziny, tylko ma trochę mniej funkcjonalne wnętrze(brak przesuwanej kanapy) i przez to mniejszy bagażnik. Przy czym zachowuje lepszy stosunek ceny do ilości wyposażenia i silnika niż Venga, przynajmniej tak było jeszcze jak sprawdzałem pół roku temu. Jakie mocniejsze silniki? W Soulu są dwa, takie same są w Vendze, tylko w Vendze można jeszcze sobie kupić słabszy jak ktoś chce, ale IMO mija się to z celem, bo wtedy to auto nijak nadaje się dla rodziny, która jednak autem podróżuje też w trasie, bo silnik 1.4 nie zapewnia odpowiedniej dynamiki w tej budzie a spalanie i tak niemal identyczne.
Jak ktoś chce być unikatowy to sobie kupi auto z limitowanej produkcji z małej manufaktury, a nie auto dostępne w produkcji masowej. Soul przede wszystkim ma taką zaletę, że za przyzwoite pieniądze dostaje się nowe auto z dość dobrym silnikiem i przyzwoitym wyposażeniem na tle konkurencji. Ponadto nikt nie narzeka na brak miejsca w przestrzeni pasażerskiej i wygodnie się wsiada, co chwalą sobie osoby starsze, które dość często wożę. A to, że jeszcze fajnie wygląda(choć to już kwestia gustu) czyni ten samochód atrakcyjnym jak dla mnie i jakoś oryginalność posiadania rzadkiego auta nie jest tutaj istotna. Póki w naszym kraju panuje przekonanie, że KIA to nadal tylko koreański bubel to nie można czuć się oryginalnie w aucie marki KIA. Choć teraz już jest na pewno postęp w opiniach typowych, polskich Kowalskich, bo coraz więcej ludzi się przekonuje, że marka KIA nadrabia zaległości i naprawdę ma szansę na jeszcze większy sukces.
Jak ktoś chce być unikatowy to sobie kupi auto z limitowanej produkcji z małej manufaktury, a nie auto dostępne w produkcji masowej. Soul przede wszystkim ma taką zaletę, że za przyzwoite pieniądze dostaje się nowe auto z dość dobrym silnikiem i przyzwoitym wyposażeniem na tle konkurencji. Ponadto nikt nie narzeka na brak miejsca w przestrzeni pasażerskiej i wygodnie się wsiada, co chwalą sobie osoby starsze, które dość często wożę. A to, że jeszcze fajnie wygląda(choć to już kwestia gustu) czyni ten samochód atrakcyjnym jak dla mnie i jakoś oryginalność posiadania rzadkiego auta nie jest tutaj istotna. Póki w naszym kraju panuje przekonanie, że KIA to nadal tylko koreański bubel to nie można czuć się oryginalnie w aucie marki KIA. Choć teraz już jest na pewno postęp w opiniach typowych, polskich Kowalskich, bo coraz więcej ludzi się przekonuje, że marka KIA nadrabia zaległości i naprawdę ma szansę na jeszcze większy sukces.
- Deshien
- Bywalec
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 gru 2011 17:46
- Czym jeżdzę: Czarno-czerwona, 1,6 DOHC CVVT, L
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KONIEC SOULA W POLSCE
Prawda credo. Soul ma to coś. Ja do salonu szedłem po Ceeda ale szybko zmieniłem zdanie. Co do Vengi, jeden dzień jako zastępczym jeździłem i ... jakieś takie zwykłe to auto.
Zaprzestanie sprzedaży Soula negatywnie wpłynie na ceny części, choć z drugiej strony zwiększy "elytarność" marki.
Zaprzestanie sprzedaży Soula negatywnie wpłynie na ceny części, choć z drugiej strony zwiększy "elytarność" marki.
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: KONIEC SOULA W POLSCE
Potwierdzam info o wycofaniu Soula ze sprzedaży.
Powód - mała sprzedaż. W Ameryce w ciągu miesiąca idzie ponoć po 10-12 tys. sztuk, z kolei w Europie w ciągu roku ledwo sprzedaje się 8-10 tys. sztuk.
Byłem dziś na przeglądzie po trzech latach eksploatacji to i salon odwiedziłem.
Powód - mała sprzedaż. W Ameryce w ciągu miesiąca idzie ponoć po 10-12 tys. sztuk, z kolei w Europie w ciągu roku ledwo sprzedaje się 8-10 tys. sztuk.
Byłem dziś na przeglądzie po trzech latach eksploatacji to i salon odwiedziłem.
Re: KONIEC SOULA W POLSCE
W USA optymiści jeżdżą Soulem, w UE smętasy tłuką się Vengami
-
- Bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 kwie 2011 22:20
- Czym jeżdzę: benzyna 1.6 XL
- Lokalizacja: Polska Wschodnia
Re: KONIEC SOULA W POLSCE
smutne te wieści. Z jednej strony - tak jak piszecie - pewnie wiązać się to będzie ze wzrostem cen części, z drugiej, ze spadkiem cen aut używanych.
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: KONIEC SOULA W POLSCE
Według informacji z salonu ceny części nie mają prawa się podnieść z tego powodu.
- Dziq
- Uzależniony
- Posty: 232
- Rejestracja: 24 mar 2010 22:37
- Czym jeżdzę: Vaniliowym Smokiem na ropę jeżdżę :)
- Lokalizacja: 3city
Re: KONIEC SOULA W POLSCE
Jeśli chodzi o części mechaniczne, to i tak większość z nich znajdziemy w pozostałych autach koncernu, więc tutaj nie powinno być najmniejszego problemu. Jeśli chodzi zaś o pozostałe, to i tak będą robione na stany, więc blacharką bym się nie przejmował.
Reszta części nawet po wycofaniu auta w wersji europejskiej z produkcji i tak musi być produkowana co najmniej przez 7 lat.
Swoją drogą niska sprzedaż Soula w Polsce wcale, a wcale mnie nie dziwi. Ostatnią reklamę Soula widziałem w 2010 roku, a już np. Ceed, czy Venga pojawiały się w TV o wiele częściej. Po drugie kiedy Soul wchodził na nasz rynek wykopałem gdzieś kiedyś artykuł jakoby planowano, że będzie ich schodzić około 2000 rocznie - dlatego pewnie nie specjalnie inwestowano w reklamę.
Z drugiej strony ludzie są ciekawi co to za pojazd. Sam przejmowałem rolę "ambasadora modelu" co najmniej pięciokrotnie, ale że nie jestem zbyt gadatliwy i przyjaźnie nastawiony do ludzi jeszcze większą liczbę pytających spławiłem.
Reszta części nawet po wycofaniu auta w wersji europejskiej z produkcji i tak musi być produkowana co najmniej przez 7 lat.
Swoją drogą niska sprzedaż Soula w Polsce wcale, a wcale mnie nie dziwi. Ostatnią reklamę Soula widziałem w 2010 roku, a już np. Ceed, czy Venga pojawiały się w TV o wiele częściej. Po drugie kiedy Soul wchodził na nasz rynek wykopałem gdzieś kiedyś artykuł jakoby planowano, że będzie ich schodzić około 2000 rocznie - dlatego pewnie nie specjalnie inwestowano w reklamę.
Z drugiej strony ludzie są ciekawi co to za pojazd. Sam przejmowałem rolę "ambasadora modelu" co najmniej pięciokrotnie, ale że nie jestem zbyt gadatliwy i przyjaźnie nastawiony do ludzi jeszcze większą liczbę pytających spławiłem.
U mnie sprawdza się w przypadku rodziny 2+1. Myślę, że świetnie też się nada dla rodziny 2+2 o ile młody przestanie potrzebować swojego wózka i nie trzeba będzie wozić dwóch. Bagaże na tygodniowe wyjazdy mieszczą się bez problemu (choć nie w bagażniku z wózkiem), a gdy kiedyś najdzie mnie ochota jechać na dłużej, to pożyczę bagażnik dachowy. Aha - z rodzinką 2+1 przy kompletnym stanie osobowym daje się Soulem przewieźć bez najmniejszego problemu pewien popularny typ regału (około 2m długości) wraz z osobno do niego kupowanym drzwiami z pewnej szwedzkiej, popularnej firmy zajmującej się sprzedażą produktów z dziedziny wystroju i wyposażenia wnętrz.Kwarcu pisze:Soul też się nadaje dla młodej rodziny(...)
Re: KONIEC SOULA W POLSCE
Może i wycofują z Polski ale nie z Europy. Na all jest sporo importowanych właśnie z Europy.
Dziwne to bo sam byłem świadkiem jak ludzie rezygnowali z Sportage na rzecz Soul-a.
Jakoś mniej problemów z tymi autami co przypływają z Korei w porównaniu do europejskiej produkcji na Słowacji.
Cena obecnie za podstawową wersje to 50 000 pln wiec sporo jak za taki samochód z pogranicza segmentu A i B.
Widocznie KMP ciasno się zrobiło w oferowanych maluchach bo maja pianto i rio, że o vendze nie wspomnę.
A to zawsze problem bo klient musi czekać na auto 6 miesięcy zanim przypłynie.
Dziwne to bo sam byłem świadkiem jak ludzie rezygnowali z Sportage na rzecz Soul-a.
Jakoś mniej problemów z tymi autami co przypływają z Korei w porównaniu do europejskiej produkcji na Słowacji.
Cena obecnie za podstawową wersje to 50 000 pln wiec sporo jak za taki samochód z pogranicza segmentu A i B.
Widocznie KMP ciasno się zrobiło w oferowanych maluchach bo maja pianto i rio, że o vendze nie wspomnę.
A to zawsze problem bo klient musi czekać na auto 6 miesięcy zanim przypłynie.
- marcinwuwua
- Uzależniony
- Posty: 352
- Rejestracja: 01 sie 2009 22:50
- Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KONIEC SOULA W POLSCE
Dzisiaj podczas wizyty w salonie Kia zdziwił mnie brak Soul'a (nie było ani demonstracyjnego, ani żadnego na "wystawie"). Sprzedawca stwierdził, że przestają go produkować