Strona 2 z 4

Re: KONIEC SOULA W POLSCE

: 30 cze 2012 12:17
autor: Kwarcu
Soul też się nadaje dla młodej rodziny, tylko ma trochę mniej funkcjonalne wnętrze(brak przesuwanej kanapy) i przez to mniejszy bagażnik. Przy czym zachowuje lepszy stosunek ceny do ilości wyposażenia i silnika niż Venga, przynajmniej tak było jeszcze jak sprawdzałem pół roku temu. Jakie mocniejsze silniki? W Soulu są dwa, takie same są w Vendze, tylko w Vendze można jeszcze sobie kupić słabszy jak ktoś chce, ale IMO mija się to z celem, bo wtedy to auto nijak nadaje się dla rodziny, która jednak autem podróżuje też w trasie, bo silnik 1.4 nie zapewnia odpowiedniej dynamiki w tej budzie a spalanie i tak niemal identyczne.

Jak ktoś chce być unikatowy to sobie kupi auto z limitowanej produkcji z małej manufaktury, a nie auto dostępne w produkcji masowej. Soul przede wszystkim ma taką zaletę, że za przyzwoite pieniądze dostaje się nowe auto z dość dobrym silnikiem i przyzwoitym wyposażeniem na tle konkurencji. Ponadto nikt nie narzeka na brak miejsca w przestrzeni pasażerskiej i wygodnie się wsiada, co chwalą sobie osoby starsze, które dość często wożę. A to, że jeszcze fajnie wygląda(choć to już kwestia gustu) czyni ten samochód atrakcyjnym jak dla mnie i jakoś oryginalność posiadania rzadkiego auta nie jest tutaj istotna. Póki w naszym kraju panuje przekonanie, że KIA to nadal tylko koreański bubel to nie można czuć się oryginalnie w aucie marki KIA. Choć teraz już jest na pewno postęp w opiniach typowych, polskich Kowalskich, bo coraz więcej ludzi się przekonuje, że marka KIA nadrabia zaległości i naprawdę ma szansę na jeszcze większy sukces.

Re: KONIEC SOULA W POLSCE

: 02 lip 2012 06:35
autor: Deshien
Prawda credo. Soul ma to coś. Ja do salonu szedłem po Ceeda ale szybko zmieniłem zdanie. Co do Vengi, jeden dzień jako zastępczym jeździłem i ... jakieś takie zwykłe ;) to auto.
Zaprzestanie sprzedaży Soula negatywnie wpłynie na ceny części, choć z drugiej strony zwiększy "elytarność" :) marki.

Re: KONIEC SOULA W POLSCE

: 05 lip 2012 19:13
autor: Kwarcu
Potwierdzam info o wycofaniu Soula ze sprzedaży.
Powód - mała sprzedaż. W Ameryce w ciągu miesiąca idzie ponoć po 10-12 tys. sztuk, z kolei w Europie w ciągu roku ledwo sprzedaje się 8-10 tys. sztuk.

Byłem dziś na przeglądzie po trzech latach eksploatacji to i salon odwiedziłem.

Re: KONIEC SOULA W POLSCE

: 06 lip 2012 19:45
autor: uuuuplask
W USA optymiści jeżdżą Soulem, w UE smętasy tłuką się Vengami :bigok:

Re: KONIEC SOULA W POLSCE

: 08 lip 2012 23:01
autor: Akcent
smutne te wieści. Z jednej strony - tak jak piszecie - pewnie wiązać się to będzie ze wzrostem cen części, z drugiej, ze spadkiem cen aut używanych.

Re: KONIEC SOULA W POLSCE

: 09 lip 2012 10:58
autor: Kwarcu
Według informacji z salonu ceny części nie mają prawa się podnieść z tego powodu. ;)

Re: KONIEC SOULA W POLSCE

: 09 lip 2012 20:37
autor: Dziq
Jeśli chodzi o części mechaniczne, to i tak większość z nich znajdziemy w pozostałych autach koncernu, więc tutaj nie powinno być najmniejszego problemu. Jeśli chodzi zaś o pozostałe, to i tak będą robione na stany, więc blacharką bym się nie przejmował.
Reszta części nawet po wycofaniu auta w wersji europejskiej z produkcji i tak musi być produkowana co najmniej przez 7 lat.

Swoją drogą niska sprzedaż Soula w Polsce wcale, a wcale mnie nie dziwi. Ostatnią reklamę Soula widziałem w 2010 roku, a już np. Ceed, czy Venga pojawiały się w TV o wiele częściej. Po drugie kiedy Soul wchodził na nasz rynek wykopałem gdzieś kiedyś artykuł jakoby planowano, że będzie ich schodzić około 2000 rocznie - dlatego pewnie nie specjalnie inwestowano w reklamę.

Z drugiej strony ludzie są ciekawi co to za pojazd. Sam przejmowałem rolę "ambasadora modelu" :eviladmin: co najmniej pięciokrotnie, ale że nie jestem zbyt gadatliwy i przyjaźnie nastawiony do ludzi jeszcze większą liczbę pytających spławiłem.
Kwarcu pisze:Soul też się nadaje dla młodej rodziny(...)
U mnie sprawdza się w przypadku rodziny 2+1. Myślę, że świetnie też się nada dla rodziny 2+2 o ile młody przestanie potrzebować swojego wózka i nie trzeba będzie wozić dwóch. Bagaże na tygodniowe wyjazdy mieszczą się bez problemu (choć nie w bagażniku z wózkiem), a gdy kiedyś najdzie mnie ochota jechać na dłużej, to pożyczę bagażnik dachowy. Aha - z rodzinką 2+1 przy kompletnym stanie osobowym daje się Soulem przewieźć bez najmniejszego problemu pewien popularny typ regału (około 2m długości) wraz z osobno do niego kupowanym drzwiami z pewnej szwedzkiej, popularnej firmy zajmującej się sprzedażą produktów z dziedziny wystroju i wyposażenia wnętrz.

Re: KONIEC SOULA W POLSCE

: 09 lip 2012 21:51
autor: soul
Może i wycofują z Polski ale nie z Europy. Na all jest sporo importowanych właśnie z Europy.
Dziwne to bo sam byłem świadkiem jak ludzie rezygnowali z Sportage na rzecz Soul-a.
Jakoś mniej problemów z tymi autami co przypływają z Korei w porównaniu do europejskiej produkcji na Słowacji.
Cena obecnie za podstawową wersje to 50 000 pln wiec sporo jak za taki samochód z pogranicza segmentu A i B.
Widocznie KMP ciasno się zrobiło w oferowanych maluchach bo maja pianto i rio, że o vendze nie wspomnę.
A to zawsze problem bo klient musi czekać na auto 6 miesięcy zanim przypłynie.

Re: KONIEC SOULA W POLSCE

: 10 lip 2012 19:08
autor: marcinwuwua
Niestety z Europy także :cry:

Re: KONIEC SOULA W POLSCE

: 12 lip 2012 08:42
autor: Pako
Dzisiaj podczas wizyty w salonie Kia zdziwił mnie brak Soul'a (nie było ani demonstracyjnego, ani żadnego na "wystawie"). Sprzedawca stwierdził, że przestają go produkować :-|