Mechanik

Dyskusja na tematy gdzie indziej niepasujące.

Moderatorzy: Kwarcu, matrix, rob68

Awatar użytkownika
markos
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 15 sie 2012 23:53
Gadu-Gadu: 4219585
Czym jeżdzę: CRDi L
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: markos » 14 wrz 2012 00:24

SOUL pisze:Z tym serwisowanie nie w ASO to należy uważać bo stracisz gwarancje jeśli czynności serwisowe przewidziane dla danego interwału nie będą wykonane a lista jest długa. :czujnik:
Ja juz widze jak podczas tych 178 godzin, ktore zabiera jakis wiekszy przeglad wykonuja te wszystkie czynnosci... Odebralem dzisiaj samochod i dowiedzialem sie, ze prosty przeglad polegajacy na wymianie oleju i "sprawdzeniu auta" trwa 2 godziny. Czyli w Nadarzynie np. 350 za sama robote. Az mi sie smutno zrobilo jak takie glupoty gadaja, bo wymiana oleju trwa 10 minut, to ciekaw jestem co robia przez kolejne 110 :w łeb:

Awatar użytkownika
Kwarcu
EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
Posty: 2193
Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Mechanik

Post autor: Kwarcu » 14 wrz 2012 05:41

Przez kolejne 110 minut... lansują się Twoją furą po mieście.

Proponuję zostać w serwisie i popatrzeć co robią.

Awatar użytkownika
marcinwuwua
Uzależniony
Posty: 352
Rejestracja: 01 sie 2009 22:50
Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mechanik

Post autor: marcinwuwua » 14 wrz 2012 12:44

ja już dwa razy przyglądałem się czynnościom podczas serwisu :) chłopaki nie opierdzielają się tylko kontrolują wszystko.
Obrazek

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Mechanik

Post autor: soul » 14 wrz 2012 19:37

Widocznie jeździsz markos nie do tego ASo co trzeba.
Po każdym serwisie który trwa około 3 godzin dostaje na piśmie kompletna informacje o samochodzie a dokładnie o jego stanie-grubość okładzin hamulcowych, tarcz,bębna od ręcznego, opon i etc łącznie ze wskazaniem spalonej żarówki i pytaniem czy wymienić.
Czynności jest sporo i jeśli jakiś warsztat nie ma dokumentacji to nie wie co sprawdzić i co zrobić bo sama wymiana oleju to nie wszystko.
Pomijam tu takie rzeczy jak akcje serwisowe bez powiadomienia i przywołania pojazdów a wykonywane przy okazji serwisu.

Czynności serwisowe dla interwału muszą być gdzieś zapisane i czymś poświadczone bo tylko w tedy gwarancja będzie honorowana.
Zakładam, ze skoro ASO może to dobrze zorganizowany warsztat bez autoryzacji też podoła-tylko znajdź taki któremu chce się prowadzić dokumentacje.

Awatar użytkownika
markos
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 15 sie 2012 23:53
Gadu-Gadu: 4219585
Czym jeżdzę: CRDi L
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: markos » 14 wrz 2012 21:31

Pelna informacja o tym co i jak trzeba sprawdzic jest - o ile dobrze zrozumialem serwisanta w Nadarzynie - w instrukcji. Moze to zrobic prawie dowolny warsztat. Zapisy w ksiazce gwarancyjnej o aktualnym oprogramowaniu KIA w komputerach diagnostycznych to tez rzecz, ktora mysle, ze bez wiekszego problemu da sie podwazyc, bo tak samo zdiagnozuje ten samochod kazdy dowolny uniwersalny komputer diagnostyczny z softem pod dany samochod. Poswiadczenie czynnosci to zaden problem - kwestia wyprodukowania dodatkowej kartki papieru z drukarki ;)

A ja do ASO - jezeli bedzie abstrakcyjnie drogo - jezdzic nie zamierzam, wiec mozliwe, ze nawet nie bede wiedzial co i jak robia. Wiem tylko, ze 170pln za rbh, podczas ktorej serwisant podlaczy kompa i sprawdzi ile jest klockow, a reszte opuka srubokretem, to dosc wysoka cena.

Z calym szacunkiem dla silnego przekonania, ze ASO jest da best i przeswietli samochod jak nikt inny - jaka jest grubosc klockow, czy tarcz, albo ile jest opon i czy jezdzily dobrze napompowane, a nawet na ktorej osi jechaly, to ja widze sam :geek: Nie chodzi tylko o to, zebys mial sprawne auto, a rowniez o to, zebys za to jak najwiecej zaplacil, bo kupiles samochod na gwarancji, wiec plac w ASO (mimo, ze nie musisz). Sprawne auto zagwarantuje kazdy ogarniety mechanik.

Btw. nie ma czegos takiego jak akcja serwisowa bez informowania klientow. Jesli robia cos dodatkowo, a inni posiadacze takiego samochodu nie wiedza o tym, bo akurat nie byli w ASO, to nie jest zadna akcja serwisowa, tylko czyjs wymysl - troche jak z ta odma, ktora wyrzuca skroplone pary oleju i trzeba na niej zamontowac zawor pcv (w dodatku podcisnieniowy z doladowanej benzyny). Co innego mialaby robic - przeciez wlasnie do tego sluzy :?


PS.
Na razie drazni mnie tylko ponadprzecietnie glosna praca zawieszenia, poza tym spoko samochod :zlosnik4:

Awatar użytkownika
markos
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 15 sie 2012 23:53
Gadu-Gadu: 4219585
Czym jeżdzę: CRDi L
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: markos » 14 wrz 2012 21:37

Za krotki czas do edycji...

Chcialem dopisac, ze niewykluczone, ze jak znajde ASO z jakas bardziej przyciemna cena rbh, to bede oddawal im samochod, ot tak dla swietego spokoju. Plyny/filtry i czesci jednak zawsze bede mial swoje ;)

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Mechanik

Post autor: soul » 15 wrz 2012 14:53

W swojej wypowiedzi jak na razie skupiasz się na cenie.
Reszta to tylko Twoje domysły.
Pojedz kiedyś do dobrego ASo i popatrz, popytaj a będziesz miał ogląd na sytuacje bo to co piszesz ma się nijak do rzeczywistości.
Komputerem diagnostycznym nie sprawdzisz ile zostało okładzin podobnie jak nie przesmarujesz prowadnic i etc.
..a to specjalnie dla Ciebie prosto z GVO bo być może nie doczytałeś:
Jeżeli konsument wykonał naprawę lub przegląd, w niezależnym warsztacie w czasie okresu gwarancji producenta, to gwarancja może być utracona, jeżeli prace te zostały wykonane wadliwie.
Ważne jest natomiast, aby przeglądy gwarancyjne odbywały się, zgodnie z zaleceniami producenta danego samochodu.


Dla każdego interwału jest lista czynności i to nie ta z książki gwarancyjnej.
Jeśli w razie awarii na gwarancji nie przedstawisz takiej obiegówki to gwarancji nie uznają.
W ASO jest o również zapisywane w elektronicznej książce przeglądów.

Z gwarancji zdarzyło mi się już korzystać kilkukrotnie.

Poza ASo to z czystym sumieniem można sobie w DE serwisować bo tam jest sieć warsztatów nieautoryzowanych z prawdziwego zdarzenia w Polsce niekoniecznie-ja takich nie znam.

Awatar użytkownika
markos
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 15 sie 2012 23:53
Gadu-Gadu: 4219585
Czym jeżdzę: CRDi L
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: markos » 15 wrz 2012 17:06

Wykaz czynnosci udostepniony powinien byc na moje zyczenie. Wklepanie tego w dowolny program fakturowania i wykonanie kazdej czynnosci to zaden problem. Komentarz o grubosci klockow i smarowaniu prowadnic mozna chyba pominac, bo wyjasnilem to w poscie wyzej.

Aha - tak sie sklada, ze wiem, rozmawialem (i wczesniej i teraz), serwisowalem, kilka lat temu kupilem w salonie Ceeda.

No ale.. Widze, ze tez wiesz. W dodatku lepiej i chocbym podskoczyl do gory nogami, to i tak nic tego nie zmieni. Serwisuj wiec zawsze w ASO, a ja bede robil co uznam za stosowne :) I mysle, ze obaj bedziemy mieli dokladnie tak samo sprawne i dobrze dzialajace samochody 8-)

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Mechanik

Post autor: soul » 15 wrz 2012 18:23

Zmieniasz meritum problemu-tu chodzi o gwarancje a nie o to czy auto pojedzie czy nie pojedzie.

sowapl
Nasz człowiek
Posty: 427
Rejestracja: 29 lip 2009 05:27
Czym jeżdzę: 1,6 CVVT L Tomato Red Black Dragon
Lokalizacja: Zabrze;Będzin

Re: Mechanik

Post autor: sowapl » 16 wrz 2012 18:08

Meritum to jest takie, że zapytałem się czy ktoś może kogoś polecić, a jak na razie to rozgorzała dyskusja czy lepszy mechanik niezależny czy ASO :(
Obrazek

ODPOWIEDZ