jak się jeździ zimą
Moderatorzy: Kwarcu, matrix, rob68
- mordimer
- SPECYFICZNY DIAGNOSTA
- Posty: 336
- Rejestracja: 17 paź 2010 19:05
- Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla Shake, Suzuki Splash
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: jak się jeździ zimą
Nie od dziś wiadomo, że koło pchane ma lepszą trakcję i jest lepiej dociążane... w takich warunkach można docenić zalety tylnego napędu
pozdrawiam - mordimer
- matrix
- KASZUB CAŁĄ DUSZĄ
- Posty: 846
- Rejestracja: 22 kwie 2009 11:28
- Gadu-Gadu: 6992622
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT XL Vanilla Shake
- Lokalizacja: STOLICA KASZUB
- Kontakt:
Re: jak się jeździ zimą
Zalety tylnego napędu są takie że dziś robiłem slalom między takimi samochodami co sie zakopały w śniegu z napędem tylmym
Na KASZUBACH mamy ostrom zime i metr śniegu w 8 godzin
Na KASZUBACH mamy ostrom zime i metr śniegu w 8 godzin
Kia Soul XL Vanilla Shake lider jest tylko jeden to vanillka ;-)
-
- Bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 16 maja 2009 19:38
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT M Tomato red
- Lokalizacja: Konin
Re: jak się jeździ zimą
A tak w związku z zimą : czy ktoś już próbował rozkołysać kijankę , np. by wyjechać ze śniegu ? W instrukcji obsługi jest to opisane na stronie 5/37 . Mimo , że na ogół rozumiem słowo pisane , to w tym przypadku mam pewien problem
Re: jak się jeździ zimą
Prosta sprawa. Sprzęgło popuszczasz bez dodawania gazu i rozbujasz.
Re: jak się jeździ zimą
sprawdziłem, ESP "do tyłu" też działa
Say your prayers little one
don't forget, my son
to include everyone... James said
don't forget, my son
to include everyone... James said
-
- Bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 16 maja 2009 19:38
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT M Tomato red
- Lokalizacja: Konin
Re: jak się jeździ zimą
Prosta sprawa. Sprzęgło popuszczasz bez dodawania gazu i rozbujasz.
Nie o to mi chodzi . W instrukcji jest napisane , że niby jest jakieś specjalne ułożenie dźwigni zmiany biegów do tego służące. Między jedynką a wstecznym , że niby ma się wówczas kijanka kołysać w te i we wte . Czy ktoś tego próbował.
- janusz14
- Nasz człowiek
- Posty: 610
- Rejestracja: 13 kwie 2010 09:47
- Czym jeżdzę: CRDi XL, Grand Vitara, Smart
- Lokalizacja: 05-805 Otrębusy
Re: jak się jeździ zimą
Ja to rozumiem, tak:
1 - do przodu,
R (wsteczny) - do tyłu.
Jest to ruch posuwisto-zwrotny – rodzaj ruchu, w którym ciało porusza się ruchem prostoliniowym po pewnym odcinku.
1 - do przodu,
R (wsteczny) - do tyłu.
Jest to ruch posuwisto-zwrotny – rodzaj ruchu, w którym ciało porusza się ruchem prostoliniowym po pewnym odcinku.
- Dziq
- Uzależniony
- Posty: 232
- Rejestracja: 24 mar 2010 22:37
- Czym jeżdzę: Vaniliowym Smokiem na ropę jeżdżę :)
- Lokalizacja: 3city
Re: jak się jeździ zimą
Nie wiem jak to jest w instrukcji (bo zapomniałem), ale ja to robię tak: wrzucam jedynkę, albo wsteczny (w zależności od żądanego kierunku jazdy) i trzymając wciśnięte sprzęgło daje mu trochę "w rurę", aż obroty nie dojdą tak pod 4 tyś, wtedy puszczam sprzęgło i jak przestanie ruszać to znowu sprzęgło i tak dalej (nie ma sensu stosować, gdy do przebicia jest duża zaspa, za to do średnich się nadaje). Przy drobniejszych trudnościach to na przemian wsteczny i jedynka, trochę gazu, aż auto stanie, zmiana biegu, gaz, autko stanie i po którymś razie czasem wyjeżdża... Na największe zaspy to w bagażniku jest łopata .
-
- Bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 16 maja 2009 19:38
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT M Tomato red
- Lokalizacja: Konin
Re: jak się jeździ zimą
Po pierwsze primo : jakimś cudem ktoś edytował mój poprzedni post .Nie ja napisałam słowa "Nie ma czegoś takiego-nie tylko w Soul ale w żadnym aucie.
Przekładnia mechaniczna na to nie pozwala. Wbijasz albo wsteczny albo 1 bieg - nie ma pośredniego przełożenia".Pisał to pewnie jakiś znawca tematu .
Po drugie primo cytuję instrukcję obsługi RM2009 , strona 5/37 :"Kołysanie pojazdu . Jeśli zachodzi potrzeba rozkołysania pojazdu by wydostać go ze śniegu, piasku lub błota, (...)należy przestawić dźwignię zmiany biegów w przód i do tyłu pomiędzy biegiem 1. i R(wstecznym) w pojazdach wyposażonych w mechaniczną skrzynię biegów lub R(wstecznym) i dowolnym biegiem jazdy w przód w pojazdach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów.Nie należy zwiększać obrotów silnika , a koła należy obracać w tak niewielkim zakresie , jak to tylko możliwe." Więc autor instrukcji obsługi naszej bryczki uważa , że jednak skrzynia biegów na coś takiego pozwala.
Przekładnia mechaniczna na to nie pozwala. Wbijasz albo wsteczny albo 1 bieg - nie ma pośredniego przełożenia".Pisał to pewnie jakiś znawca tematu .
Po drugie primo cytuję instrukcję obsługi RM2009 , strona 5/37 :"Kołysanie pojazdu . Jeśli zachodzi potrzeba rozkołysania pojazdu by wydostać go ze śniegu, piasku lub błota, (...)należy przestawić dźwignię zmiany biegów w przód i do tyłu pomiędzy biegiem 1. i R(wstecznym) w pojazdach wyposażonych w mechaniczną skrzynię biegów lub R(wstecznym) i dowolnym biegiem jazdy w przód w pojazdach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów.Nie należy zwiększać obrotów silnika , a koła należy obracać w tak niewielkim zakresie , jak to tylko możliwe." Więc autor instrukcji obsługi naszej bryczki uważa , że jednak skrzynia biegów na coś takiego pozwala.
Re: jak się jeździ zimą
Autor miał na myśli, że wbijasz 1 puszczasz delikatnie sprzęgło gdy pojazd ruszy wciskasz sprzęgło wbijasz wsteczny i puszczasz sprzęgło ...i tak w kółko aż uda Ci się wyjechać z dołka w którym ugrzęzłaś.
Jak wyobrażasz sobie w mechanicznej przekładni, że w jednym położeniu wałka skrzyni auto jednocześnie jedzie do przodu i do tyłu?
Jest to niemożliwe ze względów obiektywnych.
Jak wyobrażasz sobie w mechanicznej przekładni, że w jednym położeniu wałka skrzyni auto jednocześnie jedzie do przodu i do tyłu?
Jest to niemożliwe ze względów obiektywnych.