Usterki
Moderatorzy: Kwarcu, matrix, rob68
-
- Nowy....
- Posty: 16
- Rejestracja: 21 wrz 2009 14:31
- Czym jeżdzę: KIA SOUL CRDI
- Lokalizacja: LEGNICA
Re: Usterki - USZKODZONA TURBINA !!!!
właśnie miałem pierwszą poważną awarię !!!!!!!!!!! --- turbina padła --- !!!!!!!!!
22.04.2010 odebrałem auto z serwisu po wymianie turbiny
a zaczęło się niewinnie - jakiś czas temu pisałem na forum, że oleju musiałem dolewać przy 8000 km i że później już miałem spokój, nic bardziej złudnego, przy 16 000 sprawdziłem ponownie i znowu stan był na minimum. więc wizyta w serwisie murowana. Pan mechanik zrobił oględziny i co stwierdził:
- olej w układzie dolotowym
- po podpięciu się do kompa stwierdził brak błędów
Turbinę wymontowano i wysłano na jakąś analizę - po 3 dniach przyszło pismo do serwisu stwierdzające:
- luzy na łożysku czy łożyskach (już dobrze nie pamiętam)
- uszkodzone jakieś uszczelki
- głośną pracę
- itp. itd.
co dziwne nie stwierdzili uszkodzenia samego wirnika
i zalecili wymianę na nową
Kierownik serwisu w rozmowie stwierdził, że dziwne to uszkodzenie, że wygląda, iż była uszkodzona fabrycznie bo nie wygląda na źle eksploatowaną.
Przy okazji zgłosiłem wypiaskowane tylne prawe nadkole - chodzi mi o ten rant nadkola wystający przy tylnich drzwiach - okazało się, że drzwi są źle spasowane - nie licują się z nadkolem tylko są głębiej osadzone o 1,5 mm - i dlatego wypiaskowało wystający rant. Nadkole i drzwi zostały pomalowane w ramach gwarancji i drzwi zostały wyregulowane tak że teraz nic nie wystaje.
Wszystko trwało jakieś 7 dni
te źle spasowane drzwi sprawdźcie u siebie, bo z tego co pamiętam ten temat był już poruszany na forum
mam nadzieję, że to na razie wszystko
22.04.2010 odebrałem auto z serwisu po wymianie turbiny
a zaczęło się niewinnie - jakiś czas temu pisałem na forum, że oleju musiałem dolewać przy 8000 km i że później już miałem spokój, nic bardziej złudnego, przy 16 000 sprawdziłem ponownie i znowu stan był na minimum. więc wizyta w serwisie murowana. Pan mechanik zrobił oględziny i co stwierdził:
- olej w układzie dolotowym
- po podpięciu się do kompa stwierdził brak błędów
Turbinę wymontowano i wysłano na jakąś analizę - po 3 dniach przyszło pismo do serwisu stwierdzające:
- luzy na łożysku czy łożyskach (już dobrze nie pamiętam)
- uszkodzone jakieś uszczelki
- głośną pracę
- itp. itd.
co dziwne nie stwierdzili uszkodzenia samego wirnika
i zalecili wymianę na nową
Kierownik serwisu w rozmowie stwierdził, że dziwne to uszkodzenie, że wygląda, iż była uszkodzona fabrycznie bo nie wygląda na źle eksploatowaną.
Przy okazji zgłosiłem wypiaskowane tylne prawe nadkole - chodzi mi o ten rant nadkola wystający przy tylnich drzwiach - okazało się, że drzwi są źle spasowane - nie licują się z nadkolem tylko są głębiej osadzone o 1,5 mm - i dlatego wypiaskowało wystający rant. Nadkole i drzwi zostały pomalowane w ramach gwarancji i drzwi zostały wyregulowane tak że teraz nic nie wystaje.
Wszystko trwało jakieś 7 dni
te źle spasowane drzwi sprawdźcie u siebie, bo z tego co pamiętam ten temat był już poruszany na forum
mam nadzieję, że to na razie wszystko
- miazg
- Moderator
- Posty: 458
- Rejestracja: 08 kwie 2009 15:59
- Gadu-Gadu: 433431
- Czym jeżdzę: Biała 1.6CRDi L
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Usterki
Mam ten sam problem - chucham i dmucham na silnik, nigdy nie szaleje na zimnym, zawsze czekam minutke po jezdzie nim zgasze auto - wlasciwie to go nigdy nie katuje, a juz lozysko turbiny wesolo sobie piszczy. W ASO powiedzieli, ze przy normalnej jezdzie spokojnie przetrzyma do przegladu gwarancyjnego, ktory mam za miesiac; niezalezny mechanik potwierdzil opinie ASO. Za miesiac wymiana.
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Usterki
Twój pierwszy przegląd, czy drugi? Bo jeśli pierwszy to naprawdę turbo jakieś lipne, że po 20 tys. km normalnej eksploatacji już odmawia posłuszeństwa.
- miazg
- Moderator
- Posty: 458
- Rejestracja: 08 kwie 2009 15:59
- Gadu-Gadu: 433431
- Czym jeżdzę: Biała 1.6CRDi L
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Usterki
Bedzie pierwszy dopiero, zrobilem w tym roku duzo mniejszy przebieg niz pierwotnie planowalem. Co nie zmienia faktu, ze na wiadomosc o turbinie troche szczeka mi opadla - nawet w katowanej nie powinno sie sypac lozysko po takim przebiegu
-
- Nowy....
- Posty: 16
- Rejestracja: 21 wrz 2009 14:31
- Czym jeżdzę: KIA SOUL CRDI
- Lokalizacja: LEGNICA
Re: Usterki
zgadzam się a pomimo tego jak pisałem wyżej u mnie pierwsze objawy wystąpiły przy 8000 km a wymiana na 16000
Re: Usterki
Uroki nowoczesnego diesla Panowie
Weźcie też pod uwagę , że zima była jedna na 30 lat taka mroźna co tez ma wpływ.
Weźcie też pod uwagę , że zima była jedna na 30 lat taka mroźna co tez ma wpływ.
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Usterki
SOUL, uroki urokami, ale to już delikatne przegięcie. Rozumiem, że to mogłoby się posypać przy 50 tys. km, ale przy 16 lub 20 to delikatnie mówiąc przesada. No, ale póki co tylko dwa przypadki mamy z tymi turbo, więc może to tylko pojedyńcze sztuki mają jakieś wady.
- West
- Uzależniony
- Posty: 275
- Rejestracja: 21 wrz 2009 20:50
- Czym jeżdzę: Java Brown CRDi XL
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Usterki
Wiadomo,jeden do śmierci się nie zepsuje a z drugim co 10tyś trzeba się piep....
Uroki nowoczesnej techniki..
Uroki nowoczesnej techniki..
Re: Usterki
koledzy i koleżanki coś podusiłem w radiu i za każdym razem jak wyłacze silnik i wyjmę kluczyki ze stacyjki
zapomina wszystkie zaprogramowane stacje
plissss pomocy bo mnie juz jasna cholera bierze
zapomina wszystkie zaprogramowane stacje
plissss pomocy bo mnie juz jasna cholera bierze
- airmaks
- Bywalec
- Posty: 49
- Rejestracja: 28 kwie 2009 22:29
- Gadu-Gadu: 8817496
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT, XL BLACK SOUL
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Usterki
Miałem podobnie nawet godzina się gubiła jeżeli przestawiłem zegarek i wyłączyłem silnik. Po ponowny rozruchu reset ustawień. Sprawdź czy inne ustawienia np. dźwięku basy, soprany też się gubią. Spróbowałem na włączonym zapłonie (palące się kontrolki) bez odpalania silnika wszystko zaprogramować, nie utuchamiac TA. Potem wylączyłem radio, odpaliłem silnik i włączyłem radio i od tej pory odpukać wszystko ok. Walczyłm z tym dwa dni i mogłem cos przeoczyć.
Mogłem tez coś nadusić ale to muszę obejrzeć w aucie jeżeli sobie przypomne to napiszę. Juz myslałem o serwisie bo czytałem, że problem prawdopodobnie tkwi w elektryce - zanikające zasilanie radia albo wadliwy sterownik radia
Mogłem tez coś nadusić ale to muszę obejrzeć w aucie jeżeli sobie przypomne to napiszę. Juz myslałem o serwisie bo czytałem, że problem prawdopodobnie tkwi w elektryce - zanikające zasilanie radia albo wadliwy sterownik radia