ZALETY

Dyskusja na tematy gdzie indziej niepasujące.

Moderatorzy: Kwarcu, matrix, rob68

Awatar użytkownika
janusz14
Nasz człowiek
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2010 09:47
Czym jeżdzę: CRDi XL, Grand Vitara, Smart
Lokalizacja: 05-805 Otrębusy

Re: ZALETY

Post autor: janusz14 » 06 wrz 2010 19:31

Oj Wujku z ta Mazdą 626 , Hondą Accord i.t.d. to się trochę rozpędziłeś - ze skórą nawi itp to ok. dwa razy wiecej niż Soul i to nadal nie jest Soul.

wujeksoul
GOŚĆ CO DOBRZE PRAWI
Posty: 343
Rejestracja: 26 lis 2009 02:57
Czym jeżdzę: 1,6 benz XL vanilla shake
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ZALETY

Post autor: wujeksoul » 06 wrz 2010 20:36

Mazdy 626 to już dawno myszy jedzą :) Faktem jest, że Japończycy mają porąbane konfiguratory, że żeby coś mieć trzeba wybrać cały magiczny, drogaśny pakiet z bzdetami, których nie potrzebujesz. Europejczycy jakoś dają większą szansę na wybór tylko tych opcji, które uważa się za konieczne.
Natomiast nie rozumiem kwestii, że trzeba dać dwa razy więcej jak za Soula i to nadal nie to. Taki- drogaśny jak Audi A4- Accord w najdroższej wersji Executive z silnikiem 2,0 benz kosztuje 110 tys. z navi i kamerą i czegoś mu brak w stosunku do Soula?
Bo ja myslałem, że najtańszy ( 80 tys zł bez upustów, a tu upusty to są upusty, a nie jak za Soula 3 tys zł) np Passat daje 100 razy więcej ( prestiż, komfort) :) Ja sobie Mondziaka wg katalogu za 101 tys wziąłem za 85 tys. I to jest upust :)
Europejskie marki klasy średniej są dużo tańsze, choćby przez elastycznośc konfiguratorów i cła ( Accord produkowany w Japonii), a to przecież nadal dwie klasy wyżej od Soula. Zawsze można też poprzestać na Mini Cooperze za 77 tys zł, który ma 9,1 sek/100 km/h i duszę, że ho ho.

Awatar użytkownika
janusz14
Nasz człowiek
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2010 09:47
Czym jeżdzę: CRDi XL, Grand Vitara, Smart
Lokalizacja: 05-805 Otrębusy

Re: ZALETY

Post autor: janusz14 » 07 wrz 2010 08:22

Z cennika Hondy - cena po rabacie:
2.2 i-DTEC AT Executive 134 500
Dodatkowo:
Skórzana tapicerka - 6 000 PLN
(dotyczy Executive 2.0 AT i MT, Executive 2.2 AT i MT)

System nawigacji satelitarnej z Bluetooth® i kamerą cofania - 5 000 PLN
(dotyczy Executive 2.0 AT i MT, Executive 2.2 AT i MT, Executive 2.4 AT i MT)

Natomiast Mini doposażony w navi, kamerę, automatyczna skrzynię biegów, skórę itd to minimum 100 000 zł.

wujeksoul
GOŚĆ CO DOBRZE PRAWI
Posty: 343
Rejestracja: 26 lis 2009 02:57
Czym jeżdzę: 1,6 benz XL vanilla shake
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ZALETY

Post autor: wujeksoul » 07 wrz 2010 09:08

Ty dla Accorda wybrałeś najdroższy silnik, ja najtańszy ( 2,0 benz), ale który spokojnie tryka na trasie Soula.
W każdym razie już ustaliliśmy, że kwestią indywidualną jest czy lepiej władować siano w Soula czy za te pieniądze kupić biedę klasy średniej albo Mini jakieś, albo Guliettę :)
Nie ma się o co spierać, przecież wyszło, że masz z tego zabawę.

aga1
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 16 maja 2009 19:38
Czym jeżdzę: 1.6 CVVT M Tomato red
Lokalizacja: Konin

Re: ZALETY

Post autor: aga1 » 08 wrz 2010 08:18

Lubię czytać te Wasze spory , ale - przyznam - nie mogę zabierać głosu , bo te marki, modele , wersje wyposażenia to dla mnie kosmos :bzik: . Impulsem do kupienia autka była jego powalająca uroda :galy: idąca w parze z niewygórowaną ceną , jeśli się koszt podzieli przez 72 :lol: . A tuning - rozumiem , ale nie popieram :| . Jak na mój gust , to autko samo w sobie jest wielką indywidualnością :lalala:

Awatar użytkownika
janusz14
Nasz człowiek
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2010 09:47
Czym jeżdzę: CRDi XL, Grand Vitara, Smart
Lokalizacja: 05-805 Otrębusy

Re: ZALETY

Post autor: janusz14 » 08 wrz 2010 09:28

Z Soulem jest trochę jak z kobietę. Nawet jeżeli dysponuje powalającą urodą to zawsze ją jeszcze podkreśla, upiększając naturę, na ogół z dobrym skutkiem.

wujeksoul
GOŚĆ CO DOBRZE PRAWI
Posty: 343
Rejestracja: 26 lis 2009 02:57
Czym jeżdzę: 1,6 benz XL vanilla shake
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ZALETY

Post autor: wujeksoul » 08 wrz 2010 12:40

W przyszłym roku pewnie pojawi się facelifting. Ciekawe w jakim kierunku podąży Soul.

Awatar użytkownika
mi205
Uzależniony
Posty: 290
Rejestracja: 30 kwie 2009 09:44
Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: ZALETY

Post autor: mi205 » 08 wrz 2010 13:27

janusz14 pisze:wybraliśmy Soula bo jest nietuzinkowy, praktyczny i ma duszę
Kuuuuurde, no sorry... To jest niedrogi samochód z Korei, który po prostu wygląda odrobinkę ciekawiej niż konkurenci; pisanie o duszy jest - delikatnie ujmując - lekkim nadużyciem.
janusz14 pisze:Z chromem mam nadzieje nie przesadzam: orurowanie boczne, listwy podokienne, nakładki na boczne kierunki.
Wymiana fabrycznego radia na zestaw multimedialny z nawi i kamera cofania to był strzał w dziesiątkę.
Wymieniając tapicerkę na skórzaną skorzystam z okazji (demontaż tapicerki) i wygłuszę Soula.

już o tym wspominałem, ale napiszę raz jeszcze - moim zdaniem dość precyzyjnie wpisujesz się w kanon wiejskiego tuningu, może pomijając karykaturalne wręcz nakłady poniesione na "usprawnienia".



Tak bardziej dosadnie podsumowując: z gówna bicza nie ukręcisz.

Awatar użytkownika
janusz14
Nasz człowiek
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2010 09:47
Czym jeżdzę: CRDi XL, Grand Vitara, Smart
Lokalizacja: 05-805 Otrębusy

Re: ZALETY

Post autor: janusz14 » 08 wrz 2010 17:04

Nie bez kozery tej kijance nadano nazwę Soul co w tłumaczeniu na polski oznacza dusza (to na wypadek gdybyś nie wiedział)
i dla wielu posiadaczy to auto ma coś w sobie i to coś dla uproszczenia, tak jak producent, nazywa duszą. To po pierwsze.

Po drugie. Gdybym fabryczne, szlachetne wykończenia i chromy, występujące w wersji XL, zamienił na przaśne plastiki to zapewne w twojej ocenie wpisałbym się w kanon miejskiego, a nie wiejskiego tuningu, a na pewno wielkomiejskiego gdybym na dodatek kupił Soula w wersji M i tak pozostawił.

Po trzecie jeżeli uda mi się zrealizować wszystkie pomysły to ich wartość na pewno nie przekroczy 10 % ceny auta, a więc nie są to żadne, karykaturalne nakłady tym bardziej jeśli porównać je do cen akcesoriów oferowanych przez Kia.

I po czwarte wreszcie, tak pytam ze zwykłej ciekawości i bez urazy - czy sprezentowałeś kiedykolwiek swojej najbliższej osobie kwiaty w wersji XXL?

Do "nieparlamentarnych" sformułowań pozwolisz, że się nie odniosę.

Awatar użytkownika
jarooo
Bywalec
Posty: 52
Rejestracja: 08 lip 2010 06:07
Gadu-Gadu: 1430561
Czym jeżdzę: KIA Soul L 1,6 DOHC
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: ZALETY

Post autor: jarooo » 08 wrz 2010 17:22

Skończcie te spory bo do niczego nie prowadzą. O gustach i kolorach się nie dyskutuje i kropka.
Jednemu się podoba orurowanie, innemu nie. Koniec tematu. To samo dotyczy aut "z duszą". Nie wiem, w którym miejscu GLK ma duszę. Dla mnie to po prostu wypasiona i droga luksusowa terenówka i tyle. Można do tego dodać Audi A6, Touarega, Cayenne, BMX X1, itp. To są bardzo drogie i bardzo dobre samochody. Nie mylić pojęć.
Auta, które mają dusze (według przeróżniastych opinii dziennikarskich i subiektywnych) to: Nissan Micra, VW Beaggle, Kia Soul, Gielietta, DB9, nowy Civic i wiele innych, czyli auta o bardzo nietuzinkowym wyglądzie, które zaskakują i każdy się za nimi ogląda.
Auta bardzo CHARAKTERYSTYCZNE w swoim segmencie. Ja o nich mówię tak: można je kochać lub nienawidzieć :)
Dlatego dla mnie Beaggle, Micra czy X1 to koszmarki dizajnerskie, a Soul jak najbardziej jest śliczny :)
Jarooo

ODPOWIEDZ