Strona 5 z 6

Re: FELGI STAL 15" A ALU 18" PROBLEM

: 19 lis 2010 13:22
autor: shafted
Wydaje mi się że jednak szerokość jest trochę ważna bo np. przy tym samym ET a przy różnicy np. pół cala na szerokości to masz rant felgi o 1/4 cala bliżej/dalej do "bebechów", więc i na jedno i na drugie należy zwrócić uwagę

Re: FELGI STAL 15" A ALU 18" PROBLEM

: 19 lis 2010 14:40
autor: Kwarcu
Dokładnie, szerokość felgi jest ważna, bo jeśli zmieniamy szerokość felgi to automatycznie trzeba dobrać inne ET.

Co do tych Dotzów Imola, to ustrzeliłem już dawno pomarańczowego Soula na takich właśnie kołach. Nie pamiętam czy to były 16" czy 15", choć raczej to były 16". W każdym razie jeździł na takich kołach, więc musiały pasować.

Edytowano:
Tu masz link do tego Soula na Dotzach Imola.
viewtopic.php?f=51&t=993&p=9654&hilit=gwe+22000#p9654
Są to raczej 16", więc ten model feli o średnicy 16" i pewnie szerokości o 0.5" większej niż w przypadku 15" pasuje. Jeśli szersza 16" ma takie ET jak 15" to powinna pasować bez problemu i nie będzie obcierać. Zresztą w dobrym sklepie z felgami to dadzą Ci przymierzyć felgę jak mają na magazynie.

Re: FELGI STAL 15" A ALU 18" PROBLEM

: 19 lis 2010 17:14
autor: Charlie
hmmm, jak tak to wszystko czytam i..... szczerze, to nie bardzo rozumiem dlaczego cos mialoby haczyc o hamulce :/

tutaj sa rysunki felg (z oponami) 6j et44 i 6j et50, moze ktos to rozrysowac dalczego cos mialoby przeszkadzac ? bo mi sie wydawalo, ze hamulce "siedza" w srodku kola :/ zwykle sie tym nie interesowalem, bo dawalem po porstu warsztatowi do zrobienia i bylo ok ;)

Obrazek

rysunek ze strony: http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp

i sie prosze nie smiac :P

--------edit
Darooo pisze:Może ktoś ma doświadczenie z zakupem tego typu felg. Pozdrawiam
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Re: FELGI STAL 15" A ALU 18" PROBLEM

: 19 lis 2010 18:01
autor: shafted
No co ty? zarąbisty programik znalazłeś

Re: FELGI STAL 15" A ALU 18" PROBLEM

: 19 lis 2010 18:03
autor: Kwarcu
Na rysunku masz "twarz" felgi i to ona od wewnątrz może haczyć o hamulec(konkretniej o zacisk hamulcowy), jeśli ET jest niewłaściwe. Po prostu ta twarz felgi będzie za blisko.

Re: FELGI STAL 15" A ALU 18" PROBLEM

: 19 lis 2010 18:27
autor: Charlie
czuje sie jak przyslowiowa blondynka ;) choc bardzo je uwielbiam ;) :slinka: aleeee, chodzi chyba o te wglebienia w feldze tak ? bo "twarz" to zawsze przylega chyba do tarcz ?

Obrazek

Re: FELGI STAL 15" A ALU 18" PROBLEM

: 19 lis 2010 20:11
autor: matrix
Pierścienie centrujące i po problemie

Re: FELGI STAL 15" A ALU 18" PROBLEM

: 19 lis 2010 20:36
autor: Kwarcu
Ale zacisk jest na tarczy a co za tym idzie wystaje bardziej niż sama tarcza. Ramiona felgi haczą o zacisk, choć miejsca które oznaczyłeś też mogą haczyć jeśli felga ma średnicę za małą.

Re: FELGI STAL 15" A ALU 18" PROBLEM

: 19 lis 2010 22:27
autor: ggregg
Kwarcu ma rację, ta "twarz" może ocierać o zaciski, tym bardziej, że może ona być różnie wyprofilowana. Felgi o takim samym ET mogą się trochę różnić zakrzywieniem a raczej zagłębieniem w tej "twarzy". Niektóre zaciski hamulcowe wystają nawet ponad płaszczyznę osadzenia felgi na piaście i muszą się zmieścić w to, co Charlie nazwał wgłębieniem. Im większe ET, tym producenci mają mniejszą możliwość pozostawiania tego wgłębienia. W praktyce: przy ET około 45 i większych gdyby zaprojektować w profilu felgi takie wgłębienie, żeby się zmieścił każdy zacisk, niezależnie od modelu i ewentualnego tuningu to z felg wystawałyby takie wybrzuszenia sięgające dużo dalej na zewnątrz niż bok opony. Szorowalibyśmy nimi po wszystkich krawężnikach, o niemożliwości założenia kołpaków nie wspomnę. Dlatego najlepiej kupować felgi dedykowane do modelu.

Re: FELGI STAL 15" A ALU 18" PROBLEM

: 26 lis 2010 16:54
autor: maxy26
No i w końcu założone 15" stal ET46 ! i pasują :-) w sam raz na początek zimy ,ja to mam wyczucie ;-)