ręczny
Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish
Re: ręczny
Proszę Admina, ta dyskusja schodzi do rynsztoka...
Say your prayers little one
don't forget, my son
to include everyone... James said
don't forget, my son
to include everyone... James said
- mordimer
- SPECYFICZNY DIAGNOSTA
- Posty: 336
- Rejestracja: 17 paź 2010 19:05
- Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla Shake, Suzuki Splash
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: ręczny
mi205 - dyskusja jest teoretyczna, bo konstrukcja hamulca awaryjnego/postojowego w Soul jest niezależna... zresztą co ja tam wiem...
Proszę Admina....
pozdrawiam - mordimer
Re: ręczny
Ja poważnie pytam a co z SBC? Jak to ma się do twojej teorii, że elektronika w połączeniu z hydrauliką nie da rady wybrać luzu roboczego.
- mordimer
- SPECYFICZNY DIAGNOSTA
- Posty: 336
- Rejestracja: 17 paź 2010 19:05
- Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla Shake, Suzuki Splash
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: ręczny
SBC i EHB to stosunkowo nowe systemy o charakterze elektrohydraulicznym, stosowane do tej pory przez Mercedesa, VW i Audi w niektórych modelach.
SBC jest zaawansowanym technicznie systemem, w którym pedał hamulca pełni jedynie funkcję informacyjną dla sterownika pompy hamulcowej i systemu elektrozaworów. W nim jedyną usterką, z którą elektronika sobie nie poradzi, jest zablokowanie /"zapieczenie"/ tłoczyska w zacisku... zresztą układ SBC jest o tyle ciekawy, że utrzymuje automatycznie podwyższone ciśnienie w układzie hamulcowym po każdym zwolnieniu pedału gazu i zasadniczo cały układ jest non stop stand by... ale z drugiej strony jest jeszcze bardzo drogi w eksploatacji. Zaletę ma zaś tę, że można go całkowicie wyłączyć i układ zaczyna pracować jak standardowy układ hydrauliczny.
SBC jest zaawansowanym technicznie systemem, w którym pedał hamulca pełni jedynie funkcję informacyjną dla sterownika pompy hamulcowej i systemu elektrozaworów. W nim jedyną usterką, z którą elektronika sobie nie poradzi, jest zablokowanie /"zapieczenie"/ tłoczyska w zacisku... zresztą układ SBC jest o tyle ciekawy, że utrzymuje automatycznie podwyższone ciśnienie w układzie hamulcowym po każdym zwolnieniu pedału gazu i zasadniczo cały układ jest non stop stand by... ale z drugiej strony jest jeszcze bardzo drogi w eksploatacji. Zaletę ma zaś tę, że można go całkowicie wyłączyć i układ zaczyna pracować jak standardowy układ hydrauliczny.
pozdrawiam - mordimer
Re: ręczny
Mercedes się wycofał z SBC. Za dużo było przypadków witania się kierowców ze śmiercią.
- mordimer
- SPECYFICZNY DIAGNOSTA
- Posty: 336
- Rejestracja: 17 paź 2010 19:05
- Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla Shake, Suzuki Splash
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: ręczny
Nie zagłębiałem się zbytnio w ten system, traktując go jako sezonową nowinkę... natomiast bardzo podoba mi się idea systemu EHB. Już najwyższy czas, żeby przestać zaciągać czy "wduszać" różnorakie "wajchy" czy minipedały i by pojazd z ręczną przekładnią potrafił sam inteligentnie przejść w tryb postojowy, nie uciekał do tyłu z górki etc.etc
Jednak czy ma przyszłość - tego nie wie nikt
Jednak czy ma przyszłość - tego nie wie nikt
pozdrawiam - mordimer