ręczny

Awarie, porady.

Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish

sowapl
Nasz człowiek
Posty: 427
Rejestracja: 29 lip 2009 05:27
Czym jeżdzę: 1,6 CVVT L Tomato Red Black Dragon
Lokalizacja: Zabrze;Będzin

ręczny

Post autor: sowapl » 29 paź 2010 08:23

hej. Mam pytanie-czy mieliście już potrzebe regulowania ręcznego. Ja ostatnio zauważyłem , że już musze na 6 zapadkę zaciągać. Czy ktoś może się orientuje ile serwis sobie za to liczy?
Obrazek

shafted
SOKOLE OKO
Posty: 704
Rejestracja: 24 lis 2009 13:24
Czym jeżdzę: XL ON
Lokalizacja: Jura

Re: ręczny

Post autor: shafted » 29 paź 2010 09:28

ja tez od nowości muszę reczny ciagnąć do pionu zeby zadziałał - trzeba będzie się wykłócić :wmur:
Say your prayers little one
don't forget, my son
to include everyone... James said ;)

Awatar użytkownika
mi205
Uzależniony
Posty: 290
Rejestracja: 30 kwie 2009 09:44
Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: ręczny

Post autor: mi205 » 29 paź 2010 09:45

ja jestem mało wybredny: mnie wystarcza, że na suchym oba koła równo blokuje.

Awatar użytkownika
LordMorte
Uzależniony
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2009 20:59
Gadu-Gadu: 1326895
Czym jeżdzę: 1.6 DOHC CVVT XL
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: ręczny

Post autor: LordMorte » 29 paź 2010 12:49

TO chyba zalezy od konkretnego samochodu - ja od nowosci musza dosc wysoko go zaciagac, u ojca lapie w polowie mojego dystanu.

Awatar użytkownika
mordimer
SPECYFICZNY DIAGNOSTA
Posty: 336
Rejestracja: 17 paź 2010 19:05
Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla Shake, Suzuki Splash
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: ręczny

Post autor: mordimer » 29 paź 2010 17:26

Regulacja ręcznego powinna być w osłonie tunelu za dźwignią, zapewne w postaci nakrętki z kontr-nakrętką lub temu podobną blokadą... Nie poznałem jeszcze budowy hamulca postojowego jednak jeżeli Soul ma układ osobnego mini-bębna do ręcznego /w podtoczeniu tylnej tarczy/ to zasadniczo nie ma znaczenia jego wysokość, jeśli tylko pozwala na skuteczne działanie hamulca. W innym przypadku "niska" regulacja ręcznego ma istotny wpływ na skuteczność hamowania tylnej osi.

Do prawidłowej regulacji ręcznego domowym sposobem potrzeba nam podnośnika typu "żaba" u kogoś do pomocy... podnosimy tył auta /zabezpieczając oczywiście klinami przednie koła/ i podciągamy ręczny w pozycji opuszczonej do momentu, aż obracający jednym kołem pomocnik usłyszy szum tarcia po tarczy. Popuszczamy nakrętkę o 180 stopni i zabezpieczamy, sprawdzamy, czy oba koła tylne obracają się swobodnie i zakładamy osłonę tunelu. Po przejechaniu kilometra sprawdzamy, czy tył nam się nie grzeje oraz czy auto po puszczeniu hamulca toczy się swobodnie. Jeśli nie - luzujemy nakrętkę o kolejne 90 stopni. Koniec

p.s. aptekarze mogą się bawić w ustawienie luzu na włos :mrgreen:
pozdrawiam - mordimer

Awatar użytkownika
janusz14
Nasz człowiek
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2010 09:47
Czym jeżdzę: CRDi XL, Grand Vitara, Smart
Lokalizacja: 05-805 Otrębusy

Re: ręczny

Post autor: janusz14 » 29 paź 2010 18:15

I to jest konkretna informacja.

drum
Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: 05 kwie 2009 19:58
Czym jeżdzę: SOUL 1.6 CVVT (L) Titanium Silver
Lokalizacja: Wrocław

Re: ręczny

Post autor: drum » 30 paź 2010 11:51

Mi regulowali ręczny na 1 przeglądzie, bo też bardzo późno łapał. Wzięli za to 48 zł (zgodnie z fakturą).

Co dziwne, zgodnie z książką serwisową sami z siebie ręczny sprawdzają dopiero na 2 przeglądzie.

Awatar użytkownika
mordimer
SPECYFICZNY DIAGNOSTA
Posty: 336
Rejestracja: 17 paź 2010 19:05
Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla Shake, Suzuki Splash
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: ręczny

Post autor: mordimer » 30 paź 2010 12:04

Bo i warunki techniczne tego hamulca nie są ogromne:
4. Hamulec postojowy powinien zapewniać unieruchomienie całkowicie obciążonego pojazdu na wzniesieniu i spadku o pochyleniu co najmniej 16%, a całkowicie obciążonego zespołu pojazdów - co najmniej 8%.
źródło
Ale trzeba pamiętać, że hamulec postojowy to także hamulec awaryjny, a tutaj już mamy wymaganą skuteczność na poziomie 25% /zał.nr 7 jak wyżej/, o czym panowie mechanicy zdają się zapominać :w łeb:
pozdrawiam - mordimer

Awatar użytkownika
mi205
Uzależniony
Posty: 290
Rejestracja: 30 kwie 2009 09:44
Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: ręczny

Post autor: mi205 » 03 lis 2010 09:54

mordimer pisze:jeżeli Soul ma układ osobnego mini-bębna do ręcznego
ma

Awatar użytkownika
mordimer
SPECYFICZNY DIAGNOSTA
Posty: 336
Rejestracja: 17 paź 2010 19:05
Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla Shake, Suzuki Splash
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: ręczny

Post autor: mordimer » 03 lis 2010 18:44

Tak mi się właśnie po konstrukcji tylnej tarczy "widziało" :D Czyli spoko wodza - regulacja ręcznego w duszyczce nie wpływa na obniżenie skuteczności hamowania hamulca roboczego tylnej osi :idea:
pozdrawiam - mordimer

ODPOWIEDZ