ręczny
Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish
-
- Nasz człowiek
- Posty: 427
- Rejestracja: 29 lip 2009 05:27
- Czym jeżdzę: 1,6 CVVT L Tomato Red Black Dragon
- Lokalizacja: Zabrze;Będzin
ręczny
hej. Mam pytanie-czy mieliście już potrzebe regulowania ręcznego. Ja ostatnio zauważyłem , że już musze na 6 zapadkę zaciągać. Czy ktoś może się orientuje ile serwis sobie za to liczy?
Re: ręczny
ja tez od nowości muszę reczny ciagnąć do pionu zeby zadziałał - trzeba będzie się wykłócić
Say your prayers little one
don't forget, my son
to include everyone... James said
don't forget, my son
to include everyone... James said
- mi205
- Uzależniony
- Posty: 290
- Rejestracja: 30 kwie 2009 09:44
- Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: ręczny
ja jestem mało wybredny: mnie wystarcza, że na suchym oba koła równo blokuje.
- LordMorte
- Uzależniony
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 cze 2009 20:59
- Gadu-Gadu: 1326895
- Czym jeżdzę: 1.6 DOHC CVVT XL
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: ręczny
TO chyba zalezy od konkretnego samochodu - ja od nowosci musza dosc wysoko go zaciagac, u ojca lapie w polowie mojego dystanu.
- mordimer
- SPECYFICZNY DIAGNOSTA
- Posty: 336
- Rejestracja: 17 paź 2010 19:05
- Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla Shake, Suzuki Splash
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: ręczny
Regulacja ręcznego powinna być w osłonie tunelu za dźwignią, zapewne w postaci nakrętki z kontr-nakrętką lub temu podobną blokadą... Nie poznałem jeszcze budowy hamulca postojowego jednak jeżeli Soul ma układ osobnego mini-bębna do ręcznego /w podtoczeniu tylnej tarczy/ to zasadniczo nie ma znaczenia jego wysokość, jeśli tylko pozwala na skuteczne działanie hamulca. W innym przypadku "niska" regulacja ręcznego ma istotny wpływ na skuteczność hamowania tylnej osi.
Do prawidłowej regulacji ręcznego domowym sposobem potrzeba nam podnośnika typu "żaba" u kogoś do pomocy... podnosimy tył auta /zabezpieczając oczywiście klinami przednie koła/ i podciągamy ręczny w pozycji opuszczonej do momentu, aż obracający jednym kołem pomocnik usłyszy szum tarcia po tarczy. Popuszczamy nakrętkę o 180 stopni i zabezpieczamy, sprawdzamy, czy oba koła tylne obracają się swobodnie i zakładamy osłonę tunelu. Po przejechaniu kilometra sprawdzamy, czy tył nam się nie grzeje oraz czy auto po puszczeniu hamulca toczy się swobodnie. Jeśli nie - luzujemy nakrętkę o kolejne 90 stopni. Koniec
p.s. aptekarze mogą się bawić w ustawienie luzu na włos
Do prawidłowej regulacji ręcznego domowym sposobem potrzeba nam podnośnika typu "żaba" u kogoś do pomocy... podnosimy tył auta /zabezpieczając oczywiście klinami przednie koła/ i podciągamy ręczny w pozycji opuszczonej do momentu, aż obracający jednym kołem pomocnik usłyszy szum tarcia po tarczy. Popuszczamy nakrętkę o 180 stopni i zabezpieczamy, sprawdzamy, czy oba koła tylne obracają się swobodnie i zakładamy osłonę tunelu. Po przejechaniu kilometra sprawdzamy, czy tył nam się nie grzeje oraz czy auto po puszczeniu hamulca toczy się swobodnie. Jeśli nie - luzujemy nakrętkę o kolejne 90 stopni. Koniec
p.s. aptekarze mogą się bawić w ustawienie luzu na włos
pozdrawiam - mordimer
- janusz14
- Nasz człowiek
- Posty: 610
- Rejestracja: 13 kwie 2010 09:47
- Czym jeżdzę: CRDi XL, Grand Vitara, Smart
- Lokalizacja: 05-805 Otrębusy
Re: ręczny
I to jest konkretna informacja.
-
- Bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: 05 kwie 2009 19:58
- Czym jeżdzę: SOUL 1.6 CVVT (L) Titanium Silver
- Lokalizacja: Wrocław
Re: ręczny
Mi regulowali ręczny na 1 przeglądzie, bo też bardzo późno łapał. Wzięli za to 48 zł (zgodnie z fakturą).
Co dziwne, zgodnie z książką serwisową sami z siebie ręczny sprawdzają dopiero na 2 przeglądzie.
Co dziwne, zgodnie z książką serwisową sami z siebie ręczny sprawdzają dopiero na 2 przeglądzie.
- mordimer
- SPECYFICZNY DIAGNOSTA
- Posty: 336
- Rejestracja: 17 paź 2010 19:05
- Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla Shake, Suzuki Splash
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: ręczny
Bo i warunki techniczne tego hamulca nie są ogromne:
Ale trzeba pamiętać, że hamulec postojowy to także hamulec awaryjny, a tutaj już mamy wymaganą skuteczność na poziomie 25% /zał.nr 7 jak wyżej/, o czym panowie mechanicy zdają się zapominać
źródło4. Hamulec postojowy powinien zapewniać unieruchomienie całkowicie obciążonego pojazdu na wzniesieniu i spadku o pochyleniu co najmniej 16%, a całkowicie obciążonego zespołu pojazdów - co najmniej 8%.
Ale trzeba pamiętać, że hamulec postojowy to także hamulec awaryjny, a tutaj już mamy wymaganą skuteczność na poziomie 25% /zał.nr 7 jak wyżej/, o czym panowie mechanicy zdają się zapominać
pozdrawiam - mordimer
- mi205
- Uzależniony
- Posty: 290
- Rejestracja: 30 kwie 2009 09:44
- Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: ręczny
mamordimer pisze:jeżeli Soul ma układ osobnego mini-bębna do ręcznego
- mordimer
- SPECYFICZNY DIAGNOSTA
- Posty: 336
- Rejestracja: 17 paź 2010 19:05
- Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla Shake, Suzuki Splash
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: ręczny
Tak mi się właśnie po konstrukcji tylnej tarczy "widziało" Czyli spoko wodza - regulacja ręcznego w duszyczce nie wpływa na obniżenie skuteczności hamowania hamulca roboczego tylnej osi
pozdrawiam - mordimer