Strona 3 z 3
Re: ręczny
: 04 lis 2010 16:21
autor: shafted
Proszę Admina, ta dyskusja schodzi do rynsztoka...
Re: ręczny
: 04 lis 2010 18:32
autor: mordimer
mi205 - dyskusja jest teoretyczna, bo konstrukcja hamulca awaryjnego/postojowego w Soul jest niezależna... zresztą co ja tam wiem...
Proszę Admina....
Re: ręczny
: 04 lis 2010 18:39
autor: soul
Ja poważnie pytam a co z SBC? Jak to ma się do twojej teorii, że elektronika w połączeniu z hydrauliką nie da rady wybrać luzu roboczego.
Re: ręczny
: 04 lis 2010 22:12
autor: mordimer
SBC i EHB to stosunkowo nowe systemy o charakterze elektrohydraulicznym, stosowane do tej pory przez Mercedesa, VW i Audi w niektórych modelach.
SBC jest zaawansowanym technicznie systemem, w którym pedał hamulca pełni jedynie funkcję informacyjną dla sterownika pompy hamulcowej i systemu elektrozaworów. W nim jedyną usterką, z którą elektronika sobie nie poradzi, jest zablokowanie /"zapieczenie"/ tłoczyska w zacisku... zresztą układ SBC jest o tyle ciekawy, że utrzymuje automatycznie podwyższone ciśnienie w układzie hamulcowym po każdym zwolnieniu pedału gazu i zasadniczo cały układ jest non stop stand by... ale z drugiej strony jest jeszcze bardzo drogi w eksploatacji. Zaletę ma zaś tę, że można go całkowicie wyłączyć i układ zaczyna pracować jak standardowy układ hydrauliczny.
Re: ręczny
: 04 lis 2010 22:16
autor: soul
Mercedes się wycofał z SBC. Za dużo było przypadków witania się kierowców ze śmiercią.
Re: ręczny
: 05 lis 2010 08:43
autor: mordimer
Nie zagłębiałem się zbytnio w ten system, traktując go jako sezonową nowinkę... natomiast bardzo podoba mi się idea systemu EHB. Już najwyższy czas, żeby przestać zaciągać czy "wduszać" różnorakie "wajchy" czy minipedały i by pojazd z ręczną przekładnią potrafił sam inteligentnie przejść w tryb postojowy, nie uciekał do tyłu z górki etc.etc
Jednak czy ma przyszłość - tego nie wie nikt