z tyłu, a jaki masz przebieg?Glen2 pisze:W moim kończą się klocki z tyłu w CRDi prosiłbym o podanie informacji o zamiennikach ewentualnie gdzie w można - nabyć oprócz serwisu Kia
wymiana klocków
Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish
- strazak2007
- Nasz człowiek
- Posty: 656
- Rejestracja: 18 cze 2009 20:05
- Czym jeżdzę: Mondeo 1,6 ecoboost 160KM
- Lokalizacja: Galicja
Re: wymiana klocków
- Dziq
- Uzależniony
- Posty: 232
- Rejestracja: 24 mar 2010 22:37
- Czym jeżdzę: Vaniliowym Smokiem na ropę jeżdżę :)
- Lokalizacja: 3city
Re: wymiana klocków
No właśnie też mnie to interesuje. W Mietku na ten przykład klocki tylne mi się kończyły podejrzanie często, ale po wymianie bębna ustąpiło jak ręką odjął. Po to kupiłem samochód z tarczami z tyłu, żeby się tak znowu z tym nie pierdzielić.
- wronek
- Bywalec
- Posty: 67
- Rejestracja: 22 cze 2009 21:13
- Gadu-Gadu: 4401105
- Czym jeżdzę: Kia Soul XL 1.6 16V (Street Deamon)
- Lokalizacja: Jędrzejów
Re: wymiana klocków
U mnie zbliża się czas pierwszej wymiany przednich klocków. Według info przy trzecim przeglądzie, przed 50tys km muszę to zrobić.
W ASO zaśpiewali sporo (200-300), więc zmienię je w lokalnym warsztacie.
W ASO zaśpiewali sporo (200-300), więc zmienię je w lokalnym warsztacie.
Re: wymiana klocków
Wymiana klocków :
przednie i tylne bez hamulca postojowego, przebieg 55 100 km (jeszcze by wytrzymały ale nie mam zwyczaju wyjeżdżać okładzin do blach) koszt 171pln klocki made in Korea.
Uwagi: tarcze są bardzo miękkie bo kolejna wymiana klocków będzie razem z wymiana kompletu tarcz na obu osiach.
przednie i tylne bez hamulca postojowego, przebieg 55 100 km (jeszcze by wytrzymały ale nie mam zwyczaju wyjeżdżać okładzin do blach) koszt 171pln klocki made in Korea.
Uwagi: tarcze są bardzo miękkie bo kolejna wymiana klocków będzie razem z wymiana kompletu tarcz na obu osiach.
- ragann
- Bywalec
- Posty: 92
- Rejestracja: 06 paź 2009 15:36
- Czym jeżdzę: 1.6 CRDI M TOMATO
- Lokalizacja: Łódź
Re: wymiana klocków
Czołem,
Piszę tutaj, żeby nie zakładać nowego wątku.
Zaczął martwić mnie pisk dochodzący z tylnego lewego koła (nie mam na myśli hamowania). W serwisie powiedzieli, że to klocki z tyłu do wymiany. Niby normalne zjawisko, bo pisk oznacza kończenie się klocków..
Gorzej jest z przodu. Nic nie piszczało! Zaczęło ostatnio mocno trzeć. Myślałem, że to korozja np po nocy, tym bradziej, że ostatnio było dość mokro. Pojechałem, żeby zobaczyli co z tyłu tak glośno piszczy i usłyszałem, że tył to nic:) ale z przodu to nie ma klocków i tarcz już prawie. Przebieg 37.000. Tego się nie spodziewałem, tym bardziej, że raczej jeżdzę spokojnie.
Może szanowni koledzy i koleżaniko mogą polecić jakieś tarcze? które najepiej kupic? w sewisie usłuszałem, że mam sam sobie kupic, bo oni i tak dostaja "no name" z korei i sami nie wiedza, co wkładają:)
Będę wdzieczny za sugestie.
Piszę tutaj, żeby nie zakładać nowego wątku.
Zaczął martwić mnie pisk dochodzący z tylnego lewego koła (nie mam na myśli hamowania). W serwisie powiedzieli, że to klocki z tyłu do wymiany. Niby normalne zjawisko, bo pisk oznacza kończenie się klocków..
Gorzej jest z przodu. Nic nie piszczało! Zaczęło ostatnio mocno trzeć. Myślałem, że to korozja np po nocy, tym bradziej, że ostatnio było dość mokro. Pojechałem, żeby zobaczyli co z tyłu tak glośno piszczy i usłyszałem, że tył to nic:) ale z przodu to nie ma klocków i tarcz już prawie. Przebieg 37.000. Tego się nie spodziewałem, tym bardziej, że raczej jeżdzę spokojnie.
Może szanowni koledzy i koleżaniko mogą polecić jakieś tarcze? które najepiej kupic? w sewisie usłuszałem, że mam sam sobie kupic, bo oni i tak dostaja "no name" z korei i sami nie wiedza, co wkładają:)
Będę wdzieczny za sugestie.
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: wymiana klocków
Dziś miałem drugi przegląd, klocki z przodu mam OK i spokojnie do ~50 000 km starczą(aktualnie jakoś 22 000 km).
Ale chyba nic nie pobije tego co dziś na serwisie widziałem. Nowy Sportage, auto używane kilka miesięcy i jakieś 15 000 km przebiegu, 2.0 CRDi z automatem i 4x4, z przodu klocki wyjeżdżone praktycznie do końca a tarcze wytarte gdzieś z 1.5mm. Jaki styl jazdy trzeba praktykować, żeby załatwić klocki w 15kkm?
Ale chyba nic nie pobije tego co dziś na serwisie widziałem. Nowy Sportage, auto używane kilka miesięcy i jakieś 15 000 km przebiegu, 2.0 CRDi z automatem i 4x4, z przodu klocki wyjeżdżone praktycznie do końca a tarcze wytarte gdzieś z 1.5mm. Jaki styl jazdy trzeba praktykować, żeby załatwić klocki w 15kkm?
-
- Nasz człowiek
- Posty: 427
- Rejestracja: 29 lip 2009 05:27
- Czym jeżdzę: 1,6 CVVT L Tomato Red Black Dragon
- Lokalizacja: Zabrze;Będzin
Re: wymiana klocków
ostro, bez hamowanie silnikiem, tylko hamulec...czyli bez głowy
Re: wymiana klocków
ragann szkoda Twoich pieniędzy na brembo czy mikoda.
Kup tak jak ja w kia.auto maja tarcze po 120pln sztuka minus 5% upustu.
Przy Twoim stylu jazdy i tak każda tarcza poleci szybko.
Pamiętaj też , że teraz celowo tarcze są bardziej miękkie dla poprawy skuteczności hamowania.
Ja mam 60 000km nastukane, jedna wymiana klocków, tarcze starczą jeszcze na te wymienione klocki spokojnie.
Kup tak jak ja w kia.auto maja tarcze po 120pln sztuka minus 5% upustu.
Przy Twoim stylu jazdy i tak każda tarcza poleci szybko.
Pamiętaj też , że teraz celowo tarcze są bardziej miękkie dla poprawy skuteczności hamowania.
Ja mam 60 000km nastukane, jedna wymiana klocków, tarcze starczą jeszcze na te wymienione klocki spokojnie.
Re: wymiana klocków
Im skuteczniejszy układ hamulcowy - tym mniejsza wytrzymałość zarówno klocków jak i tarcz Nie interesował mnie jeszcze temat wymiany tarcz czy klocków hamulcowych w Soulu natomiast na wielkim forum pewnego popularnego japońskiego auta kompaktowego bardzo polecana tarcze jak i klocki firmy ATE. O Brembo co raz gorsze opinie się pojawiają zależnie od tego na jaką partię od producenta się trafi.