OBALAMY MITY
Moderatorzy: Kwarcu, miazg, rob68
- Dżaguś
- EROTOMAN AMATOR
- Posty: 563
- Rejestracja: 13 kwie 2010 10:36
- Czym jeżdzę: SREBRNY SZERSZEŃ:) benzin L:)
- Lokalizacja: Górny Śląsk
OBALAMY MITY
DUSZA KIJANKI
- ppejta
- Bywalec
- Posty: 76
- Rejestracja: 16 sty 2011 14:48
- Czym jeżdzę: Suzuki Intruder m1500 / Soul 1.6 crdi
- Lokalizacja: Gliwice / Norwegia
Re: OBALAMY MITY
szczerze powiem że zaskoczył mnie ostatni mit na temat tzw. super paliw ... nie warto tankować lepszego paliwa ?
CRUISER
Re: OBALAMY MITY
Moim zdaniem ten fragment odnośnie jakości paliw jest na starcie nieco spalony. Bo testowali paliwa na jakiejś 60 konnej Pandzie i 125 konnym Foresterze. Oczywiście my nie mamy jakiegoś potwora, ale jestem ciekaw wyników w autach o mocy ~200 km. Choć fakt faktem że jeśli auto jest przystosowane do paliwa 95 to lejemy 95. Ja jedynie raz powiedzmy na 5 tankowań leje dla poprawy samopoczucia jakąś supreme, verve bądź ultimate'a
-
- Bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: 22 sty 2011 21:12
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT L TITANIUM SILVER
- Lokalizacja: Wyszków
Re: OBALAMY MITY
Pewnie nie na temat aleskoro mowa o paliwie mam pytanie. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale do naszych benzynek trzeba tankować pb 95 czy 98 też można?
Re: OBALAMY MITY
Silnik jest przystosowany do paliwa 95. Także lejąc 98 nic lepszego nie osiągniesz. Oczywiście auto się nie popsuje od tego. Inna sprawa jaka jest faktyczna jakość paliw i czy czasami nie jest tak że benzyna 98 ma tak naprawdę 95 oktanów na naszych polskich stacjach.
- ppejta
- Bywalec
- Posty: 76
- Rejestracja: 16 sty 2011 14:48
- Czym jeżdzę: Suzuki Intruder m1500 / Soul 1.6 crdi
- Lokalizacja: Gliwice / Norwegia
Re: OBALAMY MITY
tankując 95 i 98 w moim 2.0 benzyniaku nie odczuwam zadnej różnicy , natomiat odnoszę wrazenie za na V-power samochód sprawniej sie zbiera ... ale to może tylko działanie podświadomości ... natomiast spalanie jest minimalnie mniejsze , szcególnie na trasie. Myślę ze podobne doświadczenie zrobię po odbiorze Duszyczki
CRUISER
Re: OBALAMY MITY
Kiedyś jeszcze spotkałem się z opinią, samemu mi ciężko ocenić. Ale że do jazdy po mieście 95, natomiast w trasę 98.
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: OBALAMY MITY
Silnik się uszkodzi, jeśli będzie w paliwie mniej oktanów niż przewidział producent. Lejąc więcej oktanów, tak jak już powiedział uuuuplask silnik się nie popsuje, ale w sumie nie odczujemy różnicy. W starszych silnikach wiem, że na przykład po zalaniu 98 zamiast 95 była wyższa kultura pracy. Różnicę oktanową można odczuć w mocniejszych autkach, to fakt.
Natomiast w PL te 95 oktanów to jest tak na dobrą sprawę może 90 maks. Jak ktoś bywa w Niemczech, to niech sobie zaleje do benzyniaka to tańsze paliwo, takie niby dla ekonomicznych, ma 91 oktanów a auto idzie lepiej niż na polskim 95.
Natomiast w PL te 95 oktanów to jest tak na dobrą sprawę może 90 maks. Jak ktoś bywa w Niemczech, to niech sobie zaleje do benzyniaka to tańsze paliwo, takie niby dla ekonomicznych, ma 91 oktanów a auto idzie lepiej niż na polskim 95.
Re: OBALAMY MITY
Czyli wynika z tego, ze lejąc u nas 95 możemy popsuć silnik?
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: OBALAMY MITY
To akurat nie nowość. Tzn. teoretycznie, z tymże są pewne granice. Co innego o 5 oktanów mniej a co innego o 20, więc mimo wszystko nie jest źle. A może po prostu w Polsce te oktany są jakieś ospałe?