Jak i co z blacharką?
Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish
Jak i co z blacharką?
Czy koledzy wiedzą (bo nie znalazłem informacji) na temat pokrycia blachy - cynk, czy specjalna warstwa podkładu?
Jak zabezpieczony jest spód pojazdu?
I jeszcze jedno - czy lakier który jest na autku to ekologiczny (wodna) czy jeszcze stara poczciwa warstwa akrylu - na rozpuszczalnikach?
Jak zabezpieczony jest spód pojazdu?
I jeszcze jedno - czy lakier który jest na autku to ekologiczny (wodna) czy jeszcze stara poczciwa warstwa akrylu - na rozpuszczalnikach?
Re: Jak i co z blacharką?
Sądzę że wodna. Wystarczy popatrzeć na łuszczący się klar na ceed-ach w kolorze solid red. Coś im nie poszła partia w Słowacji i jest około 200 takich aut z klarem który odpada po myciu.
Re: Jak i co z blacharką?
Następne Lanosy? Wada produkcyjna i pominięcie procesu dała znać po pierwszych myciach lub przejechaniu się z szybkością 130kh. Koledze odpadł lakier w Lanosie w czasy jazdy i zobaczył swój lakier na szybie
Jedno pocieszające - nie rdzewieje ! chyba gruba warstwa ocynku trzyma blacharkę z dala od rdzy. Ma go, chyba całą wieczność i jeździ i wymienił w nim już prawie wszystko ale dalej nim pomyka
Re: Jak i co z blacharką?
Tak źle to nie jest. Dotyczy to tylko koloru solid red. Inne nie wykazują wady.
Re: Jak i co z blacharką?
A, ty masz czerwonego !!!!! ale Soul-a - i robiony gdzie indziej
Z tego wynika, że zrobili jakiś błąd technologiczny.
Czy w Soul - blacharka jest ocynkowana ?
Z tego wynika, że zrobili jakiś błąd technologiczny.
Czy w Soul - blacharka jest ocynkowana ?
Re: Jak i co z blacharką?
Podejrzewam że tak bo dają 10 lat na perforacje.
Re: Jak i co z blacharką?
Znalazłem w necie ciekawy tekst odnośnie SOULA w którym mowa z czego jest zbudowana ta KIAnka:
Kia Soul zbudowany jest na nowej płycie podłogowej o uniwersalnej konstrukcji, pozwalającej stosować różne rozpiętości rozstawu osi i kół oraz wielkości ogumienia. Platforma ta będzie służyć (w nieco zmodyfikowanej formie) w przyszłości także innym modelom Kia.
Pod oryginalnym wyglądem zewnętrznym kryje się skorupa nadwozia o zwiększonej wytrzymałości na skręcanie, czego odbiciem są określone korzyści pod względem własności jezdnych, komfortu jazdy, trwałości i wyrafinowania konstrukcyjnego oraz bezpieczeństwa samochodu. Strukturalne elementy karoserii Kia Soul wykonaną są w większym stopniu (70,3 proc.) ze stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie - by oszczędzić na masie przy zwiększonej sztywności, a ponad 72,6 proc. skorupy - wykonano ze stali antykorozyjnej.
Obok możliwości własnej aranżacji kabiny, użytkownikom Soula spodoba się obszerne wnętrze tego samochodu. Dzięki znacznemu rozstawowi osi (2550 mm), szerokości (1785 mm) i wysokości (1610 mm) oraz podwyższonej pozycji siedzenia (o 120 mm w stosunku do większości samochodów rodzinnych), Kia Soul może pomieścić komfortowo pięć dorosłych osób. Pod względem obszerności wnętrza auto dorównuje pojazdom o znaczniejszych wymiarach zewnętrznych i nierzadko je przewyższa, pokaźna jest także pojemność ładunkowa - 340 litrów w normalnym położeniu tylnych siedzeń (identyczna jak w Kia cee’d).
Szerokie drzwi przednie wyposażono w ograniczniki otwarcia - z pośrednim stopniem 35 stopni oraz finalnym 66 stopni. Dla drzwi tylnych kąty te wynoszą odpowiednio 34 i 71 stopni, co zapewnia wygodny dostęp do obu rzędów siedzeń.
Dla samochodu Kia Soul skomponowano paletę 11 lakierów nadwozia. Tylko trzy kolory (Tomato Red, Titanium Silver i Black Soul) będą dostępne dla wszystkich odmian modelowych. Pozostałe kolory zestawiane będą w sposób zgodny, kontrastujący lub uzupełniający z odpowiednimi barwami wystroju wnętrza.
a To link do źrodła http://motobiznes.pl/index.php/s/art/id/405
Kia Soul zbudowany jest na nowej płycie podłogowej o uniwersalnej konstrukcji, pozwalającej stosować różne rozpiętości rozstawu osi i kół oraz wielkości ogumienia. Platforma ta będzie służyć (w nieco zmodyfikowanej formie) w przyszłości także innym modelom Kia.
Pod oryginalnym wyglądem zewnętrznym kryje się skorupa nadwozia o zwiększonej wytrzymałości na skręcanie, czego odbiciem są określone korzyści pod względem własności jezdnych, komfortu jazdy, trwałości i wyrafinowania konstrukcyjnego oraz bezpieczeństwa samochodu. Strukturalne elementy karoserii Kia Soul wykonaną są w większym stopniu (70,3 proc.) ze stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie - by oszczędzić na masie przy zwiększonej sztywności, a ponad 72,6 proc. skorupy - wykonano ze stali antykorozyjnej.
Obok możliwości własnej aranżacji kabiny, użytkownikom Soula spodoba się obszerne wnętrze tego samochodu. Dzięki znacznemu rozstawowi osi (2550 mm), szerokości (1785 mm) i wysokości (1610 mm) oraz podwyższonej pozycji siedzenia (o 120 mm w stosunku do większości samochodów rodzinnych), Kia Soul może pomieścić komfortowo pięć dorosłych osób. Pod względem obszerności wnętrza auto dorównuje pojazdom o znaczniejszych wymiarach zewnętrznych i nierzadko je przewyższa, pokaźna jest także pojemność ładunkowa - 340 litrów w normalnym położeniu tylnych siedzeń (identyczna jak w Kia cee’d).
Szerokie drzwi przednie wyposażono w ograniczniki otwarcia - z pośrednim stopniem 35 stopni oraz finalnym 66 stopni. Dla drzwi tylnych kąty te wynoszą odpowiednio 34 i 71 stopni, co zapewnia wygodny dostęp do obu rzędów siedzeń.
Dla samochodu Kia Soul skomponowano paletę 11 lakierów nadwozia. Tylko trzy kolory (Tomato Red, Titanium Silver i Black Soul) będą dostępne dla wszystkich odmian modelowych. Pozostałe kolory zestawiane będą w sposób zgodny, kontrastujący lub uzupełniający z odpowiednimi barwami wystroju wnętrza.
a To link do źrodła http://motobiznes.pl/index.php/s/art/id/405
Re: Jak i co z blacharką?
Widziałem jak w TV pokazywali nową metodę zabezpieczania antykorozyjnego. Facet w garniturze mówił, że to metoda lepsza niż ocynk, ponieważ zanurzanie w specjalnej farbie daje lepsze efekty, bo wchodzi więcej w zakamarki i nie pęka. Jest to specjalna farba podkładowa wgryzająca się w metal i trwale uszczelnia wszelkie pory i jest elastyczna, co nie doprowadza do pęknięć. Jest szybsza i ekologiczniejsza.
Może to, tą metodą robią Soul-a?
Może to, tą metodą robią Soul-a?
Re: Jak i co z blacharką?
To zależy co było tańsze
Jeśli kąpiele wychodzą taniej to po co przepłacać.
Jeśli kąpiele wychodzą taniej to po co przepłacać.
-
- Uzależniony
- Posty: 191
- Rejestracja: 06 gru 2010 22:05
- Czym jeżdzę: SOUL RM 11 XL CRDi Java Brown
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Jak i co z blacharką?
Jak to faktycznie jest z zabezpieczeniem antykorozyjnym Soul'a. Jest tan ocynk czy go nie ma. Jeżeli nie ocynk to jaka inna metoda? Niby padły odpowiedzi na forum, ale wszyskie są w trybie przypuszczeń, bez pewników. Co do ocynku, jeżdżę 12-ty rok Lanosem 1.6 SX i wiem, że jest zabezpieczony ocynkiem przed korozją. Znajomi i nie tylko, są zaskoczeni gdy mówię o roczniku tego samochodu, bo jest na nim 0% korozji, a lakier ma połysk jakby był tuż po odbiorze z salonu. Znajomi, także przypadkowi ludzie dopytują, czy go nie zamierzam sprzedać, chcą go od ręki. Oczekuję na odbiór Soul'a LX RM 2011 i po lekturze postów tego forum boję się, że spełni się przysłowie "zamienił dziadek siekierkę na kijek". Pocieszam się, że po raz kolejny będę miał szczęście do zakupu nowego samochodu.