Wersja M i sterowanie radiem z kierownicy.

Wszystko o car audio w KIA SOUL i elektryce. Porady,awarie, itd.

Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Wersja M i sterowanie radiem z kierownicy.

Post autor: soul » 01 lis 2010 01:14

Mimo wielu zastrzeżeń co do przydatnosci tego urządzenia na kierownicy sywierdzam, że jednak poprawia
bezpieczenstwo prowadzenia auta.
Tylko co zrobić i jak zrobić by mając lub kupując wersje M bez sterowania w kierownicy fabrycznie jednak mieć ten gadzet.
Pierwsza rzecz to koniecznosć zmiany kierownicy.Przy okazi można się pozbyć plastikowej seryjnej na rzecz skórzanej.
Więc zakupujemy kierownice od wersji XL bo po co się ograniczać a jest to koszt okolo 100pln. Musimy ją przełożyć całą bo obudowa różni się od naszej z e-M-ki, mam na myśli tą obudowę tylną bo przód to wiadomo bo ma pilota.
Przy okazji zmiany kierownicy sprawdzamy jaki mamy zwijacz czyli tzw.clock spring. Zwijacz powinien mieć następujące numery :
934902K200 bo tylko ten ma w sobie kabelki do pilota z kierownicy.
Jeśłi mamy zwijacz o numerach 934902M000 to musimy go mienić na właściwy.Pasujące to miedzy innymi od vengi,sportage MY10, cerato/forte MY08-jest to ta sama część o powyższym pierwszym podanym numerze.Możan nabyć używke tylko aby była z auta co nie miało dzwona z przodu połączonego z wystrzałem poduszki kierowcy. :zlosnik:
O reszte kabli się nie martwimy bo wiązka już jest.Radio tez jest własciwe.Radia różnią się między sobą symbolami ale wynika to tylko i wyłącznie z ich różnego koloru obudowy i np. chromowanych obwódek na pokrętłach z chromem i takie radio ma literke L w numerze cześci.
Operacje możemy wykonać sami bądz udac się z tym do ASO.
Należy pamiętać o zdjęciu klemy plusowej z akumulatora przed wykręceniem i rozpieciem poduszki w kierownicy.
Przed zmiana zwijacza nalezy ustawić kierownice na wprost i go zablokować np opaska samozaciskową.

Po całej operacji trzeba tylko wszystko poskładać i cieszyć sie nowym udogodnieniem.

Awatar użytkownika
mordimer
SPECYFICZNY DIAGNOSTA
Posty: 336
Rejestracja: 17 paź 2010 19:05
Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla Shake, Suzuki Splash
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Wersja M i sterowanie radiem z kierownicy.

Post autor: mordimer » 01 lis 2010 11:57

SOUL pisze:Więc zakupujemy kierownice od wersji XL bo po co się ograniczać a jest to koszt okolo 100pln
Istotnie taka jest cena kierownicy XL? Jesteś pewien? Używki widziałem za ponad 200 :roll:
pozdrawiam - mordimer

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Wersja M i sterowanie radiem z kierownicy.

Post autor: soul » 01 lis 2010 12:43

Nikt Ci nie każe kupic za 200. :chytry:
To, że ktos tyle chce nie znaczy, że tyle dostaje. :zlosnik:
Mnie kosztowała 100pln bez targów i ochów i achów. :smirk:

Czechu
Bywalec
Posty: 83
Rejestracja: 14 lis 2010 11:55
Gadu-Gadu: 798209
Czym jeżdzę: KIA Soul 1.6 CRDi '11
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wersja M i sterowanie radiem z kierownicy.

Post autor: Czechu » 04 sty 2011 21:40

Trochę odgrzewany kotlet ale interesuje mnie kwestia jeśli wiązki kabli już są i wystarczy podmiana kierownicy, to czy tak samo wystarczy podmiana radia z wyższej wersji żeby zdobyć interfejs Bluetooth i komunikacje z telefonem ?

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Wersja M i sterowanie radiem z kierownicy.

Post autor: soul » 05 sty 2011 04:48

Nie, nie wystarczy.
Zwijacz jest jeszcze inny niż ten z samym tylko sterowaniem radia z kierownicy.Kierownica ma dwa dodatkowe przyciski.
Brakuje mikrofonu w podsufitce.

ODPOWIEDZ