Strona 1 z 1

Instalacja halogenów - pełny komplet od SR

: 02 lip 2012 10:47
autor: michalczechowicz
Witam serdecznie
zakładam nowy temat gdyż informacji o problemie który mnie nurtuje nie znalazłem.
Otóż mam pomysł na instalacje pełnego zestawu oświetlenia w miejsca zaślepek halogenowych ( posiadam wersję M).
Interesuje mnie instalacja dokładnie świateł HID-owych. W komplecie jest cała wiązka, niezbędne elementy jak również oryginalny włącznik świateł (gałka kierunkowskazu.) Wszystko pięknie fajnie ale niestety gałka ta jest identyczna z moja (wersja M - tylko jedna pozycja do włączenia świateł przeciwmgielnych). Po korespondencji z miłymi ludźmi z koreańskiego SR, dowiedziałem się że u nich w ogóle nie montuje się świateł przeciwmgielnych więc mają gałki z tylko jedną pozycją - czyli z tym co u nas włącza światła przeciwmgielne z tyłu.

Moje pytanie jest następujące, jeżeli dorwę gdzieś na aukcji kompletny krzyżak z wyższej wersji jak np tu

http://allegro.pl/kombajn-wl-swiatel-wy ... 14999.html

to czy podłączenie takiego całego zestawu będzie możliwe ? Czy dostarczona wiązka i ten krzyżak pozwolą na sprawną pracę całego układu ? Zależy mi na tym by wyglądało to jak w oryginale ? Jak wygląda takie podłączenie ? Za każdą informację/radę będę z góry wdzięczny

Kwestie prawne, wyglądu tego czy to dobre czy nie zostawiam dla siebie. Jeśli się uda chętnie przedsatwie efekty swoich wizualnych modyfikacji, gdyż soul od pewnego czasu zaczyna "wyglądać"

Link do aukcji SR:
http://www.sharkracing.com/acecart/bin/ ... =031201000


Pozdrawiam
Michał Czechowicz

Re: Instalacja halogenów - pełny komplet od SR

: 03 lip 2012 22:32
autor: djoneway
ja tylko dodam abyś uważał na tego kolesia z allegro co podałeś linka z manetkami.

Re: Instalacja halogenów - pełny komplet od SR

: 04 lip 2012 18:29
autor: soul
Nie rozumiem po co Ci manetka?
W wersji europejskiej każda wersja wyposażenia ma przecież tylna lampę przeciwmgielną a tym samym manetka ma przełącznik do halogenów.
W centralce bezpieczników jest również miejsce na przednie halogeny FFL, jak się nie mylę i dobrze pamiętam jest nawet w skrzynce pod maska w komorze silnika przekaźnik do halogenów. brak tylko wiązki do zderzaka.

Re: Instalacja halogenów - pełny komplet od SR

: 05 lip 2012 08:33
autor: michalczechowicz
Po to mi manetka aby móc włączyć nie zależnie przednie światła (pierwsze położenie manetki odnosnie świateł przeciwmgielnych - palą się tylko z przodu) i ewentualnie w trudnych warunkach włączyć światła przeciwmgielne z tyłu z właczonymi przednimi światłami (drugie położenie manetki) - tu widze uzasadnienie dwupozycyjnej manetki - dodatkowo wiązka pozwala na zapalenie świateł tylko przeciwmgielnych bez konieczności włączania świateł pozycyjnych ( coś a'la światła do jazdy dziennej - pomijam kwestie prawne).

jeżeli coś przedstawiłem nie jasno chętnie opiszę innymi słowy. Zależy mi na tym a sam mam problem i szukam odpwoiedzi czy to uda się poskładać w jedną całość i będzie działać . :)

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi :)

Re: Instalacja halogenów - pełny komplet od SR

: 05 lip 2012 09:06
autor: soul
W FAQ jest cenna wskazówka.
Pomysł uważam za poroniony.

Re: Instalacja halogenów - pełny komplet od SR

: 05 lip 2012 11:16
autor: michalczechowicz
na to wygląda że jasno się nie wyraziłem, bo nie potrzebuje tutaj oceny moich pomysłów tylko konkretnej odpowiedzi. Więc jeżeli ktoś posiada rzetelną wiedzę albo informację proszę o wypowiedz

Re: Instalacja halogenów - pełny komplet od SR

: 05 lip 2012 13:26
autor: soul
Toć masz odpowiedz-rzetelna wiedza jest w FAQ.

Re: Instalacja halogenów - pełny komplet od SR

: 05 lip 2012 20:04
autor: Kwarcu
michalczechowicz pisze:dodatkowo wiązka pozwala na zapalenie świateł tylko przeciwmgielnych bez konieczności włączania świateł pozycyjnych ( coś a'la światła do jazdy dziennej - pomijam kwestie prawne).
Z tym to trochę się rozpędziłeś, bo nie zapominaj, że po uruchomieniu silnika w Soulu na pozycji 0 palą się miajania + pozycyjne. Można to sobie "usunąć" oczywiście, żeby po uruchomieniu silnika na pozycji 0 nie włączały się żadne światła.

A inna sprawa - kwestii prawnych nie pomijaj ot tak, bo nie ma nic bardziej wkurzającego od cwaniaczków jeżdżących na samych halogenach i myślących, że są super bo mają a`la światła do jazdy dziennej. Nie zdają sobie sprawy jak to bardzo wkurza i oślepia innych kierowców. To samo z wszelkimi HIDami i a`la xenonami zrobionymi w stodole.

Misiaki oczywiście wolą suszarką mierzyć i karać za nieznaczne przekroczenie prędkości w bezpiecznym miejscu niż wlepiać mandaty za jazdę z takimi świecidełkami...

Ale wystarczy mieć CB i jeździć z halogenami a`la światła do jazdy dziennej po mieście to na kanale 19 raz dwa ktoś mijający wyposażony w CB wyrazi krótko stosowną opinię i zbluzga takiego lansiarza. Słyszałem nie raz.

Re: Instalacja halogenów - pełny komplet od SR

: 09 lip 2012 07:08
autor: michalczechowicz
Rzeczywiście po uruchomieniu silnika trzeba te światła wyłączyć (mówiąc o pozycjach). Wspominam o pomijaniu kwestii prawnych ze względu na to iż w rozbudowanym przepisie mówiącym o stosowaniu DRL (świateł do jazdy dziennej) mogą się nei zgadzać tylko dwie kwestie

1. Automatyuczne włączanie świateł do jazdy dziennej po zapłonie silnika
oraz
2. Intensywność świecenia tychże świateł - zakres, rozpiętość daje pole do popisu - które należy oczywiście sprawdzić.

Nie wypowiadam sie na temat ludzi jeżdżących z włączonymi pozycjami i halogenami walącymi po oczach, jadącymi z włączonymi tylnymi pozycjami. Nie mówię również nic na temat całej barwy tęczy kolorów uzyskanych z hidów robionych w stodole. Interesuje mnie czysty konkretny efekt, tylko jedne światła włączone. Więc wraz z nowym tygodniem wracam do suzkania konkretnego rozwiązania.

Pozdrawiam