Żarówki w KIA Soul
Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish
-
- CIEMNOŚĆ WIDZĘ, CIEMNOŚĆ
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 sie 2010 20:24
- Czym jeżdzę: SOUL XL CRDi
- Lokalizacja: Torun
Re: Żarówki w KIA Soul
Oczywiście wywołałem wilka z lasu i znowu żaróweczka padła. Teraz kupiłem te long live z osrama zobaczymy jak podziałają. Właśnie przed chwileczką ja założyłem do wozu.
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Żarówki w KIA Soul
Witka.
Panowie, krótka piłka. Chcę założyć przyzwoite żarówki H4 do Duszy.
Nie zamierzam kupować kompletu za 70 zł, który wytrzyma góra pół roku, nie mam zaufania do wszelkich wynalazków +90% super-hiper blue a`la xenon i cholera wie co jeszcze. Żarówki te są tak wysilone, że długo nie trzymają a swoje kosztują.
Nie chcę też z kolei zwykłego standartowego syfu, który świeci tylko jak stoimy przed autem i patrzymy na lampy, a jak siedzimy za kierownicą to w ciemności mało co widać przed samochodem.
Mam dwa typy żarówek H4, w rozsądnych cenach i o dobrych parametrach.
Philips Premium +30% światła - 24.60 zł za komplet
Osram SilverStar +50% światła - 34.20 zł za komplet
Tylko pytanie czy ktoś miał styczność z tymi żarówkami i wie które lepiej świecą(wiem, że teoretycznie te drugie, ale wiadomo jak to bywa)? Żarówki co prawda bardziej wysilone (+30% i +50%), ale za te pieniądze nawet jeśli wytrzymają maksymalnie rok to się opłaca, grunt żeby dobrze drogę oświetlały.
Panowie, krótka piłka. Chcę założyć przyzwoite żarówki H4 do Duszy.
Nie zamierzam kupować kompletu za 70 zł, który wytrzyma góra pół roku, nie mam zaufania do wszelkich wynalazków +90% super-hiper blue a`la xenon i cholera wie co jeszcze. Żarówki te są tak wysilone, że długo nie trzymają a swoje kosztują.
Nie chcę też z kolei zwykłego standartowego syfu, który świeci tylko jak stoimy przed autem i patrzymy na lampy, a jak siedzimy za kierownicą to w ciemności mało co widać przed samochodem.
Mam dwa typy żarówek H4, w rozsądnych cenach i o dobrych parametrach.
Philips Premium +30% światła - 24.60 zł za komplet
Osram SilverStar +50% światła - 34.20 zł za komplet
Tylko pytanie czy ktoś miał styczność z tymi żarówkami i wie które lepiej świecą(wiem, że teoretycznie te drugie, ale wiadomo jak to bywa)? Żarówki co prawda bardziej wysilone (+30% i +50%), ale za te pieniądze nawet jeśli wytrzymają maksymalnie rok to się opłaca, grunt żeby dobrze drogę oświetlały.
Re: Żarówki w KIA Soul
To co podałeś świeci krótko tak z pół roku max.
Osram long life-mam je już...nie pamiętam nawet jak długo ale z 2 lata co najmniej, świecą jasno.
Kupione w makro za jakieś 30pln lub mniej.
Osram long life-mam je już...nie pamiętam nawet jak długo ale z 2 lata co najmniej, świecą jasno.
Kupione w makro za jakieś 30pln lub mniej.
Re: Żarówki w KIA Soul
Ja kiedyś na innych forach motoryzacyjnych słyszałem właśnie dobrą opinię o Philipsach Premium, na ile prawda nie wiem, bo jeszcze nie miałem okazji przetestować.
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Żarówki w KIA Soul
No właśnie ja też słyszałem, że mimo tego że te żarówki są nieco bardziej wysilone to wytrzymują tyle co zwyczajne H4 a światła zawsze więcej. Nie wiem jakie Philipsy standartowo siedziały w Soulu, ale lewa żarówka H4 mi padła po 13 miesiącach, a prawa po 26 miesiącach od wyjazdu z salonu. Jakoś olałem sprawę z wymianą od razu kompletu i się jeździło z jakimś tanim wynalazkiem w lewym oku(nadal świeci ) a od niedawna w prawym siedzi jakiś Bosch najzwyklejszy, ale teraz stwierdziłem, że jednak przyda się lepsze oświetlenie i od razu kupię komplet. Co by być bardziej zadowolonym i więcej widzieć.
Generalnie koszty niewielkie za te komplety co podałem, więc można stestować.
Od żarówki H4 mijania wymaga się ok. 1000 lumenów +/- 15%, te Philipsy i Osramy co podałem mają ok. 970-980 lumenów, co jest bdb wynikiem w tej cenie. Na drogowych osiągają ok. 1680-1690 lumenów także też jest to dobry wynik i za te pieniądze ciężko o lepszy wynik.
Zobaczę co kupię na pierwszy ogień i dam znać.
Generalnie koszty niewielkie za te komplety co podałem, więc można stestować.
Od żarówki H4 mijania wymaga się ok. 1000 lumenów +/- 15%, te Philipsy i Osramy co podałem mają ok. 970-980 lumenów, co jest bdb wynikiem w tej cenie. Na drogowych osiągają ok. 1680-1690 lumenów także też jest to dobry wynik i za te pieniądze ciężko o lepszy wynik.
Zobaczę co kupię na pierwszy ogień i dam znać.
Re: Żarówki w KIA Soul
ja mam Osram SilverStar - polecam, wytrzymują jakieś 15 tyś km, dobrze świecą w deszczu
Say your prayers little one
don't forget, my son
to include everyone... James said
don't forget, my son
to include everyone... James said
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Żarówki w KIA Soul
Dobra, na pierwszy ogień zakupiłem dzisiaj 2 x Philips H4 Premium +30% światła. Zamontuję je jeszcze dzisiaj, tak sądzę. Jak te się wypalą to następne wypróbuję Osram SilverStar +50% światła.
-
- Bywalec
- Posty: 66
- Rejestracja: 11 sie 2010 20:00
- Czym jeżdzę: 1.6 CRDi RED L
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Żarówki w KIA Soul
a.... czy nie próbował ktoś nabyć świateł xenonowych oryginalnych ?
wogole to 5 lat gwarancji KIA to troche zmora.. niby fajnie bo jak coś się stanie to naprawią (co raczej częsciej brzmi "to w normie", "nic stwierdzono" lub ostatecznie "wina użytkownika"), a z drugiej strony to oni maja gwarancję, że nic w tym aucie sam nie zrobisz
no chyba, że się myle?
żarówki H4 (czy jakie kolwiek inne H7) z mojego doświadczenia (eksploatacja 5 lat astry classic I, 5lat forda mondeo MKIII) wzmacniane żyją około 6 miesięcy i siły nie ma... jak żyją długo świecą słabiej... fakt astra miała starej generacji reflektory (w końcu rocznik 98 był),
zwróciliście uwagę, że żarówka wzmocniona ma cieniuki żarnik i daje zwykle mniejszy płat światła na jezdni, niż ta longlife czy tez klasyczna np. NARVA ? i czy ich lepsze świecenie nie jest troche złudne?
ja póki co wciąz ładuje wzmocnione..żyją pół roku nie zależnie od producenta.. chociaż teraz kupiłem jakieś osramy jak koledzy w macro, ale co ciekawe.. na longlife to pisza, że żyje dłużej i wogole.. a na tych naprawde wzmocnionych piszą tyle, że "poprawiono żywotność" pytanie czy o dzień czy o dwa dni
i mój osobisty wniosek jest taki, jakby było można kupić z xenonami to lepiej odżałować te pare groszy, ale kupić takie
wogole to 5 lat gwarancji KIA to troche zmora.. niby fajnie bo jak coś się stanie to naprawią (co raczej częsciej brzmi "to w normie", "nic stwierdzono" lub ostatecznie "wina użytkownika"), a z drugiej strony to oni maja gwarancję, że nic w tym aucie sam nie zrobisz
no chyba, że się myle?
żarówki H4 (czy jakie kolwiek inne H7) z mojego doświadczenia (eksploatacja 5 lat astry classic I, 5lat forda mondeo MKIII) wzmacniane żyją około 6 miesięcy i siły nie ma... jak żyją długo świecą słabiej... fakt astra miała starej generacji reflektory (w końcu rocznik 98 był),
zwróciliście uwagę, że żarówka wzmocniona ma cieniuki żarnik i daje zwykle mniejszy płat światła na jezdni, niż ta longlife czy tez klasyczna np. NARVA ? i czy ich lepsze świecenie nie jest troche złudne?
ja póki co wciąz ładuje wzmocnione..żyją pół roku nie zależnie od producenta.. chociaż teraz kupiłem jakieś osramy jak koledzy w macro, ale co ciekawe.. na longlife to pisza, że żyje dłużej i wogole.. a na tych naprawde wzmocnionych piszą tyle, że "poprawiono żywotność" pytanie czy o dzień czy o dwa dni
i mój osobisty wniosek jest taki, jakby było można kupić z xenonami to lepiej odżałować te pare groszy, ale kupić takie
-
- Uzależniony
- Posty: 191
- Rejestracja: 06 gru 2010 22:05
- Czym jeżdzę: SOUL RM 11 XL CRDi Java Brown
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Żarówki w KIA Soul
W tym roku miałem taką śmieszną usterkę lewego przedniego światła postojowego. Pewnego dnia zauważyłem, że lewa postojowa nie świeci. Pierwsza myśl to przepalona żarówka. Lekko klepnąłem w lampę i się zapaliła. Pomyślałem, że to przypadek. Ale po paru dniach sytuacja się zaczęła częściej powtarzać. Bezsens by te światło włączać klepaniem w lampę. Pojechałem do serwisu, coś przy lampie robili. Wkrótce sytuacja zaczęła się powtarzać. Ponowna wizyta w serwisie i ponowne grzebanie w lampie. Powiedziano, że najlepiej przyjechać gdy lampa nie świeci. Ale jak to zrobić, auto podskoczy na wyboju i lampa się włącza lub wyłącza. W końcu gdy lampa nie świeciła już w garażu, udałem się do serwisu. Gdy dojechałem, lampa świeciła ale mimo tego auto zabrano do sprawdzenia. Po 30 min oddano mi samochód, stwierdzając koniec problemów z tą lampą. Pytałem co było przyczyną tej dziwnej usterki. Usłyszałem, że to tajemnica zawodowa serwisu. Faktycznie od miesiąca wszystko jest OK. Stawiam na żarówkę a ściślej na jej oprawkę.
Re: Żarówki w KIA Soul
u mnie jest to samo z postojowymi, lepa w lampę załatwia sprawę. w serwisie byłem zgłaszałem zaparowaną lampę - jak zwykle olali temat tzn. wysuszyli lampę po tygodniu powtórka. z żarówkami to samo jak u większości , co 12-15tys wymiana. teraz kupuję najtańsze za 5zł i wytrzymują tyle samo. w świeceniu nie widzę żadnej różnicy.