Kia Optima

Dyskusja o innych modelach pokrewnych z Kia Soul.

Moderatorzy: Kwarcu, miazg, rob68

Awatar użytkownika
marcinwuwua
Uzależniony
Posty: 352
Rejestracja: 01 sie 2009 22:50
Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Optima

Post autor: marcinwuwua » 08 wrz 2012 20:54

uszkodzona panewka i zatarty na 4 cylindrze. Strażak podczas mocnego przyśpieszania nie zostawiałeś czarnego dymka za sobą?
Nie pamiętam o ile koni go wzmocniłeś przypomnij proszę :)
Obrazek

Awatar użytkownika
strazak2007
Nasz człowiek
Posty: 656
Rejestracja: 18 cze 2009 20:05
Czym jeżdzę: Mondeo 1,6 ecoboost 160KM
Lokalizacja: Galicja

Re: Kia Optima

Post autor: strazak2007 » 08 wrz 2012 21:30

151 KM ale mogło być więcej, dymek przy gwałtownym przyśpieszaniu kazdy diesel puści
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinwuwua
Uzależniony
Posty: 352
Rejestracja: 01 sie 2009 22:50
Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Optima

Post autor: marcinwuwua » 08 wrz 2012 22:35

widziałem sztukę co miała też tyle i dym ostry w porównaniu do mojego była duża różnica.
Obrazek

Awatar użytkownika
djoneway
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: 19 maja 2011 09:50
Gadu-Gadu: 1330551
Czym jeżdzę: 2009 KIA Soul 1.6 CRDi XXL
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Kia Optima

Post autor: djoneway » 09 wrz 2012 09:09

Ja mam podkręcony od ponad roku i na razie odpukać nic się nie dzieje ale nie ukrywam że turbina jest bardziej słyszalna niż przed zabiegiem. I dymka też puści jak się mu depnie.

Awatar użytkownika
strazak2007
Nasz człowiek
Posty: 656
Rejestracja: 18 cze 2009 20:05
Czym jeżdzę: Mondeo 1,6 ecoboost 160KM
Lokalizacja: Galicja

Re: Kia Optima

Post autor: strazak2007 » 09 wrz 2012 10:22

ja lałem do niego motula, i można zapytać mordimera lub janusza bo widzieli i słyszeli, motorek chodził jak żyletka, na pewno ciszej niż seria
Obrazek

Awatar użytkownika
Kwarcu
EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
Posty: 2193
Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Kia Optima

Post autor: Kwarcu » 09 wrz 2012 10:23

Każdy diesel puści dymek przy nagłym depnięciu. Kwestia czy tego dużo czy mało. Mało jest "normą", bo czarny dymek to jak wiecie znak, że w spalanej mieszance jest za dużo ON a za mało powietrza. Nie musi to oznaczać lejących wtrysków, bo one pracują najpewniej prawidłowo. Najzwyczajniej w świecie turbinka takiego nagłego przygazowania nie wyrabia od razu i nie zdąży wpompować odpowiedniej ilości powietrza i stąd czarny dymek na początku zaraz po depnięciu w gaz.

Marcin - przypadek Twojego CRDi to raczej wada fabryczna a nie wada powstała w trakcie eksploatacji. Takie rzeczy się niestety zdarzają dzisiaj.

Awatar użytkownika
marcinwuwua
Uzależniony
Posty: 352
Rejestracja: 01 sie 2009 22:50
Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Optima

Post autor: marcinwuwua » 09 wrz 2012 18:11

ja nie twierdzę że jest inaczej i do tego mam nadzieję że to tylko i wyłącznie wada fabryczna a nie oznaka słabości naszych silników.
Obrazek

Awatar użytkownika
markos
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 15 sie 2012 23:53
Gadu-Gadu: 4219585
Czym jeżdzę: CRDi L
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: markos » 09 wrz 2012 19:05

marcinwuwua pisze:Co do dbania trzeba było mojego zobaczyć też wystawiałem go na sprzedaż :)
A jakze, widzielismt sie, nawet nim jezdzilem. Zapomniales mi jednak przeslac informacji nt. kredytu, wiec poszedlem dalej, nie lubie sie narzucac. Troche dolozylem i mam nowe auto ;) A jesli juz mowa o stopien zadbania to musze przyznac, ze Twoje auto nie bylo na szczycie stawki ;)

Ja tam lubie male doladowane silniki. Malo waza, sprawnie jezdza, maja zawsze jakis potencjal do grzebania. Tyle, ze ja lubie stare konstrukcje, w Hondzie sie wrecz slepo kochalem, ale tam 400 koni z 1.8 to zaden wyczyn. Grube tematy zaczynaja sie od 500 z 1.6...

Dizle - wylacznie do dupowozu. A jesli kiedys jeszcze wroce do samochodu podobnego do Civica (co predzej czy pozniej musi nastapic, bo juz mnie swedzi jego brak), to raczej nie bedzie to nic wiekszego niz 2.0 z turbo, ewentualnie, w najwiekszym szale, moglbym zdecydowac sie na RB25 do Nissana S13, albo S14. Natomiast jesli mialaby to byc znowu Honda, to tez 2.0, tym razem poszedlbym chyba w nowsza generacje silnikow.

Przytarcie silnika z powodu za niskiego cisnienia oleju (na czym jezdziles?) nie ma zadnego zwiazku z moca, czy stosunkiem pojemnosc-moc. Powiedzmy, ze z pompami oleju tez mialem przejscia, ale nieco innego rodzaju i z niego innego powodu :goof:

Awatar użytkownika
marcinwuwua
Uzależniony
Posty: 352
Rejestracja: 01 sie 2009 22:50
Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Optima

Post autor: marcinwuwua » 09 wrz 2012 21:35

aaaa wybacz nie odzywałem się bo miałem reset androida do początkowych ustawień i szlak trafił wszystkie dane zapisane w telefonie. Co było nie tak? te otarcie na błotniku. Od tamtego czasu wymieniłem łącznik stabilizatora i klocki z tyłu. Jeżeli chodzi o serwis to olej był zalany do max o ile dobrze pamiętam to lotos (taki jak kia stosuje standardowo) a tankuję powiedzmy najlepszą ropę ( bo tego nikt nie może być pewny) wszystkie tankowania masz potwierdzone na fakturach i w motostacie pełny dziennik dlatego bezproblemowo zostało zrobione to na gwarancji (nie wliczając czasu naprawy). Kia nie bardzo chciała zdradzić powodu usterki :( Chociaż niektórzy nieoficjalnie mówią (kolokwialnie), że auto po prostu przytkało. Chyba nigdy się nie dowiem prawdziwych przyczyn tego zdarzenia i jedynie mogę powtarzać to co ja usłyszałem.
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinwuwua
Uzależniony
Posty: 352
Rejestracja: 01 sie 2009 22:50
Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Optima

Post autor: marcinwuwua » 09 wrz 2012 21:43

Czyli nie poczekaliście na nowy model! Ale to nic bo autko i tak super! Cieszymy się że dołączyłeś do tego forum :bigok: I z tego co pamiętam miała być vanilka (przypominam forumowiczom że to jedyny słuszny kolor dla naszych dusz) :zlosnik4:
Obrazek

ODPOWIEDZ