Kia Optima
Moderatorzy: Kwarcu, miazg, rob68
- marcinwuwua
- Uzależniony
- Posty: 352
- Rejestracja: 01 sie 2009 22:50
- Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Optima
uszkodzona panewka i zatarty na 4 cylindrze. Strażak podczas mocnego przyśpieszania nie zostawiałeś czarnego dymka za sobą?
Nie pamiętam o ile koni go wzmocniłeś przypomnij proszę
Nie pamiętam o ile koni go wzmocniłeś przypomnij proszę
- strazak2007
- Nasz człowiek
- Posty: 656
- Rejestracja: 18 cze 2009 20:05
- Czym jeżdzę: Mondeo 1,6 ecoboost 160KM
- Lokalizacja: Galicja
- marcinwuwua
- Uzależniony
- Posty: 352
- Rejestracja: 01 sie 2009 22:50
- Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Optima
widziałem sztukę co miała też tyle i dym ostry w porównaniu do mojego była duża różnica.
- djoneway
- Bywalec
- Posty: 143
- Rejestracja: 19 maja 2011 09:50
- Gadu-Gadu: 1330551
- Czym jeżdzę: 2009 KIA Soul 1.6 CRDi XXL
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Kia Optima
Ja mam podkręcony od ponad roku i na razie odpukać nic się nie dzieje ale nie ukrywam że turbina jest bardziej słyszalna niż przed zabiegiem. I dymka też puści jak się mu depnie.
- strazak2007
- Nasz człowiek
- Posty: 656
- Rejestracja: 18 cze 2009 20:05
- Czym jeżdzę: Mondeo 1,6 ecoboost 160KM
- Lokalizacja: Galicja
Re: Kia Optima
ja lałem do niego motula, i można zapytać mordimera lub janusza bo widzieli i słyszeli, motorek chodził jak żyletka, na pewno ciszej niż seria
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Kia Optima
Każdy diesel puści dymek przy nagłym depnięciu. Kwestia czy tego dużo czy mało. Mało jest "normą", bo czarny dymek to jak wiecie znak, że w spalanej mieszance jest za dużo ON a za mało powietrza. Nie musi to oznaczać lejących wtrysków, bo one pracują najpewniej prawidłowo. Najzwyczajniej w świecie turbinka takiego nagłego przygazowania nie wyrabia od razu i nie zdąży wpompować odpowiedniej ilości powietrza i stąd czarny dymek na początku zaraz po depnięciu w gaz.
Marcin - przypadek Twojego CRDi to raczej wada fabryczna a nie wada powstała w trakcie eksploatacji. Takie rzeczy się niestety zdarzają dzisiaj.
Marcin - przypadek Twojego CRDi to raczej wada fabryczna a nie wada powstała w trakcie eksploatacji. Takie rzeczy się niestety zdarzają dzisiaj.
- marcinwuwua
- Uzależniony
- Posty: 352
- Rejestracja: 01 sie 2009 22:50
- Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Optima
ja nie twierdzę że jest inaczej i do tego mam nadzieję że to tylko i wyłącznie wada fabryczna a nie oznaka słabości naszych silników.
- markos
- Bywalec
- Posty: 127
- Rejestracja: 15 sie 2012 23:53
- Gadu-Gadu: 4219585
- Czym jeżdzę: CRDi L
- Lokalizacja: Warszawa
A jakze, widzielismt sie, nawet nim jezdzilem. Zapomniales mi jednak przeslac informacji nt. kredytu, wiec poszedlem dalej, nie lubie sie narzucac. Troche dolozylem i mam nowe auto A jesli juz mowa o stopien zadbania to musze przyznac, ze Twoje auto nie bylo na szczycie stawkimarcinwuwua pisze:Co do dbania trzeba było mojego zobaczyć też wystawiałem go na sprzedaż
Ja tam lubie male doladowane silniki. Malo waza, sprawnie jezdza, maja zawsze jakis potencjal do grzebania. Tyle, ze ja lubie stare konstrukcje, w Hondzie sie wrecz slepo kochalem, ale tam 400 koni z 1.8 to zaden wyczyn. Grube tematy zaczynaja sie od 500 z 1.6...
Dizle - wylacznie do dupowozu. A jesli kiedys jeszcze wroce do samochodu podobnego do Civica (co predzej czy pozniej musi nastapic, bo juz mnie swedzi jego brak), to raczej nie bedzie to nic wiekszego niz 2.0 z turbo, ewentualnie, w najwiekszym szale, moglbym zdecydowac sie na RB25 do Nissana S13, albo S14. Natomiast jesli mialaby to byc znowu Honda, to tez 2.0, tym razem poszedlbym chyba w nowsza generacje silnikow.
Przytarcie silnika z powodu za niskiego cisnienia oleju (na czym jezdziles?) nie ma zadnego zwiazku z moca, czy stosunkiem pojemnosc-moc. Powiedzmy, ze z pompami oleju tez mialem przejscia, ale nieco innego rodzaju i z niego innego powodu
- marcinwuwua
- Uzależniony
- Posty: 352
- Rejestracja: 01 sie 2009 22:50
- Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Optima
aaaa wybacz nie odzywałem się bo miałem reset androida do początkowych ustawień i szlak trafił wszystkie dane zapisane w telefonie. Co było nie tak? te otarcie na błotniku. Od tamtego czasu wymieniłem łącznik stabilizatora i klocki z tyłu. Jeżeli chodzi o serwis to olej był zalany do max o ile dobrze pamiętam to lotos (taki jak kia stosuje standardowo) a tankuję powiedzmy najlepszą ropę ( bo tego nikt nie może być pewny) wszystkie tankowania masz potwierdzone na fakturach i w motostacie pełny dziennik dlatego bezproblemowo zostało zrobione to na gwarancji (nie wliczając czasu naprawy). Kia nie bardzo chciała zdradzić powodu usterki Chociaż niektórzy nieoficjalnie mówią (kolokwialnie), że auto po prostu przytkało. Chyba nigdy się nie dowiem prawdziwych przyczyn tego zdarzenia i jedynie mogę powtarzać to co ja usłyszałem.
- marcinwuwua
- Uzależniony
- Posty: 352
- Rejestracja: 01 sie 2009 22:50
- Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Optima
Czyli nie poczekaliście na nowy model! Ale to nic bo autko i tak super! Cieszymy się że dołączyłeś do tego forum I z tego co pamiętam miała być vanilka (przypominam forumowiczom że to jedyny słuszny kolor dla naszych dusz)