Kia No.3-czyli kia venga

Dyskusja o innych modelach pokrewnych z Kia Soul.

Moderatorzy: Kwarcu, miazg, rob68

marcomo
Bywalec
Posty: 60
Rejestracja: 20 sty 2012 23:02
Czym jeżdzę: SOULXL LIFTING 1.6GDI
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia No.3-czyli kia venga

Post autor: marcomo » 07 lut 2012 23:30

Witam wszystkich.

Właśnie jeżdżę testową Vengą 1,4 90KM, w zamian za oczekiwanie na Soula 2012.
Po dwóch dniach po Warszawie ok 200km.
- Spalanie przy delikatnej jeździe - średnie jak na tę chwilę 7,8l, było 8,3 i spada.
- układ kierowniczy, nie moja bajka, kierownica nie odbija, jak ją ustawię tam jedzie i nie wraca do jazdy na wprost
- silnik .. 90KM to za mało, na obrotach głośny ( Audi A2 1.4TDI 75KM mojej żony śmiga 100% lepiej )
- skrzynia precyzyjna, brak 6biegu
- plastiki kiepskiej jakości, o osłonę kierownicy można sobie poharatać dłonie. Jazda w rękawiczkach OK.
- miejsca we wnętrzu ok, fotele wygodne.
- zawieszenie ok, w zakrętach pewne. ( trochę za miękkie.. jak dla mnie )

Jeszcze trzy dni jazdy tym wynalazkiem, może coś innego jeszcze zauważę.

Ciekawe jakie będą wrażenia po przesiadce do Soula.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kwarcu
EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
Posty: 2193
Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Kia No.3-czyli kia venga

Post autor: Kwarcu » 08 lut 2012 14:17

Spalanie adekwatne, silnik jest troszkę za słaby i dlatego spala niewiele mniej od 1.6 124KM. Ale z tym, że jest głośny to już przesadzasz... A już na pewno niemożliwe jest to, żeby chodził głośniej niż 3cylindrowe 1.4 TDI z VAG(jeśli Twoje słowa o śmigającym o 100% lepiej Audi A2 dotyczą również jakości pracy silnika, jeśli dotyczą tylko dynamiki to nie ma dyskusji :czujnik: ). Ale to, że 1.4 TDI 75KM lepiej jedzie w budzie A2 to na pewno, tutaj trzeba się zgodzić. A2 jest lżejsze od Vengi, poza tym turbodiesel z dołu idzie sprawnie dzięki dużemu momentowi obrotowemu.

marcomo
Bywalec
Posty: 60
Rejestracja: 20 sty 2012 23:02
Czym jeżdzę: SOULXL LIFTING 1.6GDI
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia No.3-czyli kia venga

Post autor: marcomo » 08 lut 2012 17:34

Jeśli chodzi o kulturę pracy to 1,4TDI to traktor i tu masz rację ale dynamika to +100% oraz bardzo niezawodna jednostka o niewygórowanym apetycie na olej.
Jakoś nie mogę się przyzwyczaić do benzyny i jej odgłosu na wysokich obrotach, od wielu lat mam turbodiesle. Ale właśnie na jednym z nich się zawiodłem 2.0TDI 136KM. Głowica zrobiła bum i pękła, woda poszła w olej i cylindry. Przy okazji rozwaliłem rozrusznik i dwumasę z kołem zamachowym... Właśnie szukam głowicy

Dalsze obserwacje VENGI:
- zużycie paliwa spadło do 7,3l ( zaczynam rozumieć ten silnik )
- samochód ma 1200km i nie działa radio! nic z tego nie rozumiem :(
- na komputerze dziś pokazywało mi że mogę przejechać jeszcze ok 50km a za chwilę już nie było nic

Mam nadzieję że 1.6GDI w Soulu będzie lepszym motorem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kwarcu
EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
Posty: 2193
Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Kia No.3-czyli kia venga

Post autor: Kwarcu » 08 lut 2012 19:30

1.4 TDI dawały radę w niedużej/lekkiej budzie to fakt, nie zaprzeczam.
Wiesz, benzyna na wysokich obrotach jest na pewno cichsza niż turboklekot na wysokich obrotach. :czujnik: Myślę, że problem polega bardziej na słabym wygłuszeniu przestrzeni pasażerskiej od komory silnika, w Soulu cicho też nie jest. Albo inaczej - dla wrażliwych nie jest cicho. :czujnik: Ja osobiście nie narzekam, lubię dużo słyszeć. :złosliwy:

Czyżby to było 2.0TDI na CommonRailu z początków produkcji? VAG zrypało po całości sprawę, przesiadając się z pompo-wtrysków na common-rail w 2.0 TDI i te początkowe na CR to awaryjne padło, znam sprawę, ludzie pluli sobie w brodę po kupnie 2.0TDI na CR.

marcomo
Bywalec
Posty: 60
Rejestracja: 20 sty 2012 23:02
Czym jeżdzę: SOULXL LIFTING 1.6GDI
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia No.3-czyli kia venga

Post autor: marcomo » 08 lut 2012 20:38

To jest 2.0 z 2004r AZV czyli na PW. Wytrzymało 270tys. km w Touranie.
W Ibizie miałem 1.9TDI podrasowane do 154KM i 6.3 do setki i średnim spalaniu 5.5l - leciała turbina, wałek rozrządu ale nie głowica.

Marek
Obrazek

Akcent
Bywalec
Posty: 25
Rejestracja: 11 kwie 2011 22:20
Czym jeżdzę: benzyna 1.6 XL
Lokalizacja: Polska Wschodnia

Re: Kia No.3-czyli kia venga

Post autor: Akcent » 09 lut 2012 03:01

Zmieniając lekko temat (ale tylko lekko) i powracając do wątku - mam wrażenie jakby Vengi mniej było na ulicach.I nie wiem czy to "opatrzenie" się auta i nie zauważanie go na ulicach? Ale chyba nie. Czyżby sprzedaż się zatrzymała? hmmm... muszę nad tym pomyśleć :niewiem:

Awatar użytkownika
Kwarcu
EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
Posty: 2193
Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Kia No.3-czyli kia venga

Post autor: Kwarcu » 09 lut 2012 11:12

To aż dziwne, pierwsze słyszę. To znaczy, ogólnie 2.0 TDI było niewypałem zarówno na CR jak i na PD, ale te pierwsze na CR to były masakrycznie awaryjne. Te na PD raczej psuły się mniej poważnie.

Co do ilości Vengi, ja u siebie częściej Vengi widuję na co dzień niż Soule. :czujnik: Aczkolwiek to kilka tych samych widuję, z kolei znane mi w okolicy Soule - jak zobaczę jednego z nich raz na jakiś dłuższy czas to jest dobrze... :czujnik:

Ale przyznać trzeba, że Venga sprzedaje się lepiej niż Soul. W Polsce od początku sprzedaży Soula zarejestrowano ich 3921 sztuk. Modelu Venga w Polsce zarejestrowano 6808 sztuk, czyli wychodzi że modelu Venga w Polsce jeździ ponad 73% więcej niż modelu Soul. No teraz ta liczba trochę się zmieniła, bo nie mam danych ze stycznia 2012 i początku lutego 2012. Ciekawostka - Hyundai ix20, czyli bliźniak Kia Venga cieszy się słabym powodzeniem ze względu na wyższą cenę od Vengi. W Polsce zarejestrowano ich tylko 1669 sztuk.

Polecam tę stronkę, z niej właśnie wziąłem dane o ilości zarejestrowanych aut. :)
http://carmarket.com.pl/statystyki.php

Akcent
Bywalec
Posty: 25
Rejestracja: 11 kwie 2011 22:20
Czym jeżdzę: benzyna 1.6 XL
Lokalizacja: Polska Wschodnia

Re: Kia No.3-czyli kia venga

Post autor: Akcent » 09 lut 2012 12:35

Jasne, ze Vengi jest więcej, zdecydowanie. Zresztą nie dziwię się bo to fajne auto dla rodziny, jak na polskie warunki. Duzy bagażnik, ładna stylistyka, fajne kolory. Gdybym miał stawac przed wyborem, nie wiem czy wybrałbym ix-a czy vengę (mówię o wyglądzie, choć wiem, ze cena mogłaby zadecydować :lol:).

A Soule też widuję w swej okolicy rzadko. Miło być oryginalnym. :bajer:

marcomo
Bywalec
Posty: 60
Rejestracja: 20 sty 2012 23:02
Czym jeżdzę: SOULXL LIFTING 1.6GDI
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia No.3-czyli kia venga

Post autor: marcomo » 09 lut 2012 17:00

Venga c.d.

- dziś spalanie 7,1, co do komputera który podaje na ile jeszcze jest paliwa to schodzi do 51km a potem nic się nie zmienia przez ok. 5-7km i nagle znika podając że paliwa brak. Wskazówka spada poniżej minimum.
- po dość dynamicznym przyśpieszaniu na I i II biegu po zmianie na III wpada w martwą dziurę i auto nie idzie aż do 3600-4000 obr.
lepiej się zachowuje jak zmienia się szybciej biegi nie dając po obrotach. Jedzie się miękko i płynnie ( lecz nie dynamicznie )
- generalnie silnik 1,4 90KM do spokojnej jazdy

Jutro odbieram SOUL-a :)
Obrazek

marcomo
Bywalec
Posty: 60
Rejestracja: 20 sty 2012 23:02
Czym jeżdzę: SOULXL LIFTING 1.6GDI
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia No.3-czyli kia venga

Post autor: marcomo » 10 lut 2012 19:16

Koniec testów Vengi 1.4 90KM.

dystans 450km , 90% miasto, spalanie 7,6l/100km.

Podsumowanie.

Dobrze że wybrałem Soula mimo mniejszego bagażnika.
Venga
- jakość wnętrza nie za dobra
- silnik za słaby

+ składane siedzenia z tyłu z regulacją oparcia
+ przestronne wnętrze

i to tyle.

Marek
Obrazek

ODPOWIEDZ