Sterowanie systemem audio z kierownicy w wersji M

Porady, manuale, solucje..........czyli gotowe rozwiązania problemów.
Nie wiesz jak coś odkręcić lub wymienić? Tu znajdziesz odpowiedz.
Jeśli chcesz zamieść swoja poradę z foto-reportażem

Moderatorzy: Kwarcu, Mish

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Sterowanie systemem audio z kierownicy w wersji M

Post autor: soul » 06 lip 2011 13:49

Fabrycznie skośnooki producent zdecydował, że ten luksus będzie dostępny tylko dla wybierających droższe wersje wyposażenia Pozbawił tego gadżetu kupujących wersje M czyli podstawową.
Wychodząc na przeciw oczekiwaniom M-kowiczów zebrałem się w sobie i dokończyłem montaz sterowanie systemem audio z kierownicy.
Rzeczy które potrzebujesz do konwersji z wersji M na L czyli ze sterowaniem audio z kierownicy:
-kierownica najtańsze widziałem po 100pln i za taka kwotę nabyłem swoją, kierownica musi być razem z kabelkiem audio jest to ważne i należy na to zwracać uwagę przy zakupie.
-zwijacz zwany clocksprng czyli taśma która znajduje się pod kierownicą obsługuje między innymi airbag kierowcy
w wersji M taśma nie ma 4 dodatkowych przewodów służących właśnie do obsługi audio dziwne to bo dalej wiązka jest już kompletna. Taśmę można śmiało nabyć używaną wszak to auto od niespełna 3 lat jest dopiero na rynku, można też zakupić nową koszt 300pln lub z mojego tajemniczego źródła w kwocie 190pln
-miernik
-klucz nasadowy z grzechotką 22
-śrubokręt krzyżakowy
-klucz torks T30

Pierwszą czynność jaką należy wykonać to podniesienie maski i odłączenie obu klem od akumulatora
Obrazek

Następnie wyciągamy zaślepki z boku kierownicy by dostać się do śrub trzymających poduszkę powietrzną która musimy zdemontować
Obrazek

Odkręcamy śruby kluczem torks T30 i wyciągamy poduszkę z kierownicy.
Śruby należy wykręcić tak by wyszły z gwintów w poduszce inaczej będą ja trzymać i nie wyjdzie. Poduszka jest tylko mocowana na tych dwóch śrubach , nie ma żadnych zatrzasków itp.
Pop wyjęciu poduszki wypinamy złącze prze podważenie żółtego zabezpieczenia
Obrazek

Poduszkę odkładamy na bok, należy pamiętać by była zawsze skierowana emblematem do góry nigdy odwrotnie.
Po zdjęciu poduszki naszym oczętom ukazuje się nakrętka 22 trzymająca kierownice
Obrazek

Zanim zabierzemy się do jej odkręcania należy ustawić kierownicę na wprost i wypiąć wtyczkę z kablem do masy klaksonu.
Odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy podkładkę która jest pod nakrętką.
Energicznym ruchem acz z wyczuciem i delikatnie rękoma a nie młotkiem czy innym narzędziem symetrycznie z obu stron od spodu kola kierownicy uderzamy i kierowca wypada z frezu.
Obrazek

Odkręcamy śrubokrętem krzyżakowym dwie śruby trzymające osłonę kierownicy i otwieramy tą obudowę , trzyma się na zatrzaskach.
Wypinamy wtyczki które wchodzą od dołu do zwijacza są to 3 wtyczki, od audio po prawej stronie największa biała, airbag żółta aby ją wypiąć trzeba przesunąć zabezpieczenie które jest na środku tej wtyczki w kierunku do tyłu, mała żółta od sensora skrętu.

Zwijacz trzyma się na 3 zatrzaskach które delikatnie podważamy i wypinamy go z kolumny kierownicy.
Nasz nowy zwijacz który mamy zamontować nowy lub używany należy dla pewności sprawdzić miernikiem czy gniazda po obu jego stronach są drożne czyli czy są w środku kabelki. Mirnikiem sprawdzamy każdy pin, powinno być w naszym przypadku 5 par drożnych na przewodów. 4 przewody służą do podświetlenia pilota audio na kierownicy i przesyłania sygnału odpornościowego do radia a 5 to masa na klakson.
Ważna też jest konfiguracja wtyczek tych białych od kabelka audio które wchodzą w zwijacz 1 od strony kierownicy a 2 od strony instalacji samochodu.
Te wtyczki mają dwa rzędy pinów.
W zwijaczu są dwie listwy z pinami do wtyczki z tym, że jedna jest zaślepiona a piny są albo na dolnej albo na górnej listwie.
Obrazek

Należy tak skonfigurować nasza wtyczkę od strony kierownicy aby kable były na pinach które są w zwijaczu
W przeciwnym przypadku nie będzie działał pilot bo nie będzie kontaktu z instalacją w samochodzie.
Schematy można znaleźć na kia-hotline więc ich tu nie wklejam.
Cala operacja zajmuje max 30 -40 minut.
Na koniec składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Ważne - kierownice należy założyć na wprost inaczej będzie przekrzywiona.
Na zwijaczy są znaczniki , dwa trójkąty które muszą się zejść służą one też do ustawienia zwijacza w pozycji zero. Aby prawidłowo ustawić zwijacz tak by go potem nie zerwać kręcąc kierownicą należy obrócić nim do opory w którąkolwiek stronę a następnie dwa pełne obroty w drugą stronę - wtedy będzie w środkowym położeniu.

Na koniec po pracy można się cieszyć komfortem sterowania audio z kierownicy.
Mały tips&trick:przytrzymując klawisz w pozycji Mode włączamy i wyłączamy radio.

Hary66
Nasz człowiek
Posty: 590
Rejestracja: 13 wrz 2010 11:17
Czym jeżdzę: SOUL 1,6 CRDi XL Play
Lokalizacja: Lublin

Re: Sterowanie systemem audio z kierownicy w wersji M

Post autor: Hary66 » 06 lip 2011 22:28

Soulu,
SZACUNEK.
Pozdrawiam, Hary.

Awatar użytkownika
matrix
KASZUB CAŁĄ DUSZĄ
Posty: 846
Rejestracja: 22 kwie 2009 11:28
Gadu-Gadu: 6992622
Czym jeżdzę: 1.6 CVVT XL Vanilla Shake
Lokalizacja: STOLICA KASZUB
Kontakt:

Re: Sterowanie systemem audio z kierownicy w wersji M

Post autor: matrix » 07 lip 2011 17:24

Zmontuje nowy model Soula XXL :bigok:
Kia Soul XL Vanilla Shake lider jest tylko jeden to vanillka ;-)

Awatar użytkownika
sensor
Nowy....
Posty: 14
Rejestracja: 21 wrz 2011 07:58
Czym jeżdzę: soul1.6 Pb+ceed 1.6lpg
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Re: Sterowanie systemem audio z kierownicy w wersji M

Post autor: sensor » 24 wrz 2011 09:27

pięknie -szacunek
jak jeźdze soulem to zawsze odruchowo pukam paluchami w kierownice - o tu pusto :-)

ps. brakuje tylko fotki nowej zamontowanej kierownicy :eviladmin:

ODPOWIEDZ