Wymiana żarówki przeciwmgłowej przód
: 06 kwie 2010 13:36
Wymiana żarówki przeciwmgłowej przód (lewej):
Narzędzia:
- śrubokręt płaski
- śrubokręt krzyżakowy
- rękawiczki (co by się nadmiernie nie pobrudzić)
- kawałek suchej i czystej podłogi (patrz wyżej)
Zalecana ale nie konieczna:
- latarka
1. Skręcamy koło w maksymalne położenie lewe lub prawe, w zależności jak nam wygodniej
2. Będziemy wykręcać, wyciągać 4 plastikowe spinki nadkola (zaznaczone kółkami i strzałkami), najpierw próbujemy je wykręcić krzyżakiem, powinny lekko zluzować. W momencie kiedy będziemy mieli łebek na wierzchu możemy go podważyć płaskim śrubokrętem i wyciągnąć w całości
3. Luzujemy nadkole od strony wewnętrznej, wnętrza wnęki koła delikatnie pociągając w dół i do siebie (nadkole od strony zewnętrznej-błotnika i zderzaka jest wsadzone pod rant więc trzeba zluzować). Plastik jest na tyle elastyczny, że bez problemu się odkształci.
4. Mamy dostęp do halogena od tyłu. Wyciągamy wtyczkę, dobrze przyświecić sobie latarką, bo wtyk ma zapadkę, którą trzeba zwolnić naciskając ją. Zapadka jest z boku wtyczki
5. Żarówka mocowana jest na zapadkach, trzeba ją przekręcić (bodajże w prawo ??) w obudowie żeby wyskoczyła.
6. Żarówka jest nasza
Składamy w odwrotnej kolejności
IMHO banalna sprawa
Narzędzia:
- śrubokręt płaski
- śrubokręt krzyżakowy
- rękawiczki (co by się nadmiernie nie pobrudzić)
- kawałek suchej i czystej podłogi (patrz wyżej)
Zalecana ale nie konieczna:
- latarka
1. Skręcamy koło w maksymalne położenie lewe lub prawe, w zależności jak nam wygodniej
2. Będziemy wykręcać, wyciągać 4 plastikowe spinki nadkola (zaznaczone kółkami i strzałkami), najpierw próbujemy je wykręcić krzyżakiem, powinny lekko zluzować. W momencie kiedy będziemy mieli łebek na wierzchu możemy go podważyć płaskim śrubokrętem i wyciągnąć w całości
3. Luzujemy nadkole od strony wewnętrznej, wnętrza wnęki koła delikatnie pociągając w dół i do siebie (nadkole od strony zewnętrznej-błotnika i zderzaka jest wsadzone pod rant więc trzeba zluzować). Plastik jest na tyle elastyczny, że bez problemu się odkształci.
4. Mamy dostęp do halogena od tyłu. Wyciągamy wtyczkę, dobrze przyświecić sobie latarką, bo wtyk ma zapadkę, którą trzeba zwolnić naciskając ją. Zapadka jest z boku wtyczki
5. Żarówka mocowana jest na zapadkach, trzeba ją przekręcić (bodajże w prawo ??) w obudowie żeby wyskoczyła.
6. Żarówka jest nasza
Składamy w odwrotnej kolejności
IMHO banalna sprawa