Dusza Viking'a
Moderatorzy: Kwarcu, miazg, rob68
- viking
- Nowy....
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 sty 2011 21:58
- Gadu-Gadu: 5110344
- Czym jeżdzę: 1.6 CRDI XL MY11
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dusza Viking'a
Awaryjne i gniazdo kart SD jest na górze ramki .
Uploaded with ImageShack.us
Do gniazda karty sd potrzebny był adapter , z pomocą przyszli Chińczycy , za 7 EURO wraz z przesyłką dostałem coś takiego .
Adapter nie jest plug&play z ramką , trzeba trochę pokombinować żeby pasowało .
Uploaded with ImageShack.us
Dodatkowe gniazdo USB z nawigacji przeciągnięte jest do schowka od strony pasażera . Bez problemu można podłączyć pendriva lub komputer. Reszta gniazd jest rozwojowa , mam możliwość podłączyć odtwarzacz DVD i inne gadżety.
Uploaded with ImageShack.us
Do gniazda karty sd potrzebny był adapter , z pomocą przyszli Chińczycy , za 7 EURO wraz z przesyłką dostałem coś takiego .
Adapter nie jest plug&play z ramką , trzeba trochę pokombinować żeby pasowało .
Uploaded with ImageShack.us
Dodatkowe gniazdo USB z nawigacji przeciągnięte jest do schowka od strony pasażera . Bez problemu można podłączyć pendriva lub komputer. Reszta gniazd jest rozwojowa , mam możliwość podłączyć odtwarzacz DVD i inne gadżety.
- viking
- Nowy....
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 sty 2011 21:58
- Gadu-Gadu: 5110344
- Czym jeżdzę: 1.6 CRDI XL MY11
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dusza Viking'a
Tak jak obiecałem opiszę bliżej montaż siłownika do maski . Elementy które będą potrzebne do montażu :
- siłownik gazowy długości ok. 50 cm i sile od 270 N do 350 N ( w moim przypadku jest to siłownik klapy bagażnika VW Golfa o sile 270 N ) .
- wsporniki mocujące , pochodzą z demontażu jakiegoś wozu na złomowisku , potrzebne są dwa najlepiej takie same ze względu na estetykę . Można zrobić je samemu , w poprzednim aucie wsporniki wykonałem z kątownika ze stali nierdzewnej i na nich zamontowałem główki siłowników.
- mocowanie , wsporniki przykręciłem na blachowkręty grubości 4,8 mm i długości 19 mm . W miejscach mocowania blacha jest dość gruba ok. 2 mm dodatkowo w okolicy są przetłoczenia które wzmacniają blachę .
Montaż
Sam montaż jest banalnie prosty , należy odmierzyć odpowiednie odległości główek siłowników , na błotniku zdjęcie nr 1 , oraz na masce zdjęcie nr 2 . Następnie zaznaczyć punkty w których będziemy wiercić otwory dla wkrętów ( wiertło fi 2 mm ) .
Zostaje wkręcenie blachowkrętów i założenie siłownika .
Należy zwrócić jeszcze uwagę na krawędź zaznaczoną na zdjęciu nr 3 . Siłownik może obcierać o nią przy zamykaniu , dlatego może zaistnieć sytuacja w której główkę mocowaną do maski należy przesunąć bliżej wewnętrznej krawędzi przetłoczenia maski , zdjęcie nr 3 , zielona strzałka .
Fota 1.
Fota 2.
Fota 3.
- siłownik gazowy długości ok. 50 cm i sile od 270 N do 350 N ( w moim przypadku jest to siłownik klapy bagażnika VW Golfa o sile 270 N ) .
- wsporniki mocujące , pochodzą z demontażu jakiegoś wozu na złomowisku , potrzebne są dwa najlepiej takie same ze względu na estetykę . Można zrobić je samemu , w poprzednim aucie wsporniki wykonałem z kątownika ze stali nierdzewnej i na nich zamontowałem główki siłowników.
- mocowanie , wsporniki przykręciłem na blachowkręty grubości 4,8 mm i długości 19 mm . W miejscach mocowania blacha jest dość gruba ok. 2 mm dodatkowo w okolicy są przetłoczenia które wzmacniają blachę .
Montaż
Sam montaż jest banalnie prosty , należy odmierzyć odpowiednie odległości główek siłowników , na błotniku zdjęcie nr 1 , oraz na masce zdjęcie nr 2 . Następnie zaznaczyć punkty w których będziemy wiercić otwory dla wkrętów ( wiertło fi 2 mm ) .
Zostaje wkręcenie blachowkrętów i założenie siłownika .
Należy zwrócić jeszcze uwagę na krawędź zaznaczoną na zdjęciu nr 3 . Siłownik może obcierać o nią przy zamykaniu , dlatego może zaistnieć sytuacja w której główkę mocowaną do maski należy przesunąć bliżej wewnętrznej krawędzi przetłoczenia maski , zdjęcie nr 3 , zielona strzałka .
Fota 1.
Fota 2.
Fota 3.
- janusz14
- Nasz człowiek
- Posty: 610
- Rejestracja: 13 kwie 2010 09:47
- Czym jeżdzę: CRDi XL, Grand Vitara, Smart
- Lokalizacja: 05-805 Otrębusy
Re: Dusza Viking'a
Wielkie dzięki, biorę się za montaż siłownika.
-
- Uzależniony
- Posty: 256
- Rejestracja: 28 mar 2009 16:36
- Czym jeżdzę: Kia Soul L 1,6 CVVT Tytan Silver
- Lokalizacja: Będzin
Re: Dusza Viking'a
Zastanawia mnie kwestia zabezpieczenia blachy przed rdzą w miejscach wierceń ?
Kia Soul L 1,6 CVVT Tytan Silver
- viking
- Nowy....
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 sty 2011 21:58
- Gadu-Gadu: 5110344
- Czym jeżdzę: 1.6 CRDI XL MY11
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dusza Viking'a
Nawet oryginalne śruby nie są jakoś specjalnie zabezpieczone , więc nie powinno być problemu z blachowkrętami .
W poprzednim samochodzie ( chevrolet lacetti ) miałem podobnie zamontowane siłowniki maski , po 4 latach nie było w tych miejscach ognisk rdzy .
W poprzednim samochodzie ( chevrolet lacetti ) miałem podobnie zamontowane siłowniki maski , po 4 latach nie było w tych miejscach ognisk rdzy .
- viking
- Nowy....
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 sty 2011 21:58
- Gadu-Gadu: 5110344
- Czym jeżdzę: 1.6 CRDI XL MY11
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dusza Viking'a
Nadeszła wiosna czas na zmiany , piękny weekend sprzyjał pracy przy samochodzie , a o to efekty .
Na pierwszy rzut poszły czujniki parkowania , cztery czujki z tyłu sprzężone z kamerą cofania i monitorem nawigacji .
1. Dwa zewnętrzne czujniki pomalowane pod kolor nadwozia .
2. A tak wygląda to na ekranie z przodu .
Drugą modyfikacją były wypełnienia w oryginalnych felgach za pomocą folii carbonowej . Szablon i wycięcie to moje rękodzieło.
1.
2.
3.
Na pierwszy rzut poszły czujniki parkowania , cztery czujki z tyłu sprzężone z kamerą cofania i monitorem nawigacji .
1. Dwa zewnętrzne czujniki pomalowane pod kolor nadwozia .
2. A tak wygląda to na ekranie z przodu .
Drugą modyfikacją były wypełnienia w oryginalnych felgach za pomocą folii carbonowej . Szablon i wycięcie to moje rękodzieło.
1.
2.
3.
- djoneway
- Bywalec
- Posty: 143
- Rejestracja: 19 maja 2011 09:50
- Gadu-Gadu: 1330551
- Czym jeżdzę: 2009 KIA Soul 1.6 CRDi XXL
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Dusza Viking'a
fajnie fajnie:) Musze Ci powiedzieć, że robiłem sobie już u siebie kiedyś folią karbonową ramiona moich osiemnastek i stwierdziłem po oklejeniu, że optycznie pomniejszają te felgi i to zdjąłem:)