Wymiana oleju po 1500km

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika benzynowego 1.6 CVVT. Raporty awaryjności i spalania.

Moderatorzy: Kwarcu, Mish

Witt
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: 04 maja 2009 17:42
Czym jeżdzę: Kia Soul

Re: Wymiana oleju po 1500km

Post autor: Witt » 12 sie 2009 22:14

soulmen pisze:szczeze powiem ze firma Motul to jedna z najlepszych na swiecie wszytskie Mobile , Castrole Lotosy itd nie stały na pólce obok tej marki, generalnie baaaaardzo ciezko kupic cokolwiek tej firmy, istnieje juz paredziesiat lat na rynku swiatowym, i reklamowac sie nie musi.;)
A Castrol to ile lat jest na rynku według Ciebie?

soulmen
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: 11 sie 2009 15:47
Czym jeżdzę: Fiat Panda niebawem soul.
Lokalizacja: Łorsoł

Re: Wymiana oleju po 1500km

Post autor: soulmen » 12 sie 2009 23:05

ale Castrol jest pospolitym olejem do zakupu na kazdej stacji benzynowej czy w 95% sklepow motoryzacyjnych, a olej Motul zostal zrobiony wylacznie z mysla o autach sportowych i produkcja jego do aut zwyklych miejskich jest znikoma(od paru lat coraz to wieksza), porownywalnie Motul jest 2 X drozszy od przecietnych oleij silnikowych(Moze tez ze z tzw "Beczki" wlasciwie nie osiagalny i kazdy karnisterek importowany np: do Polski, olej olejem ale ja dam przyklad gdzie pol roku temu do auta własnie zakupiłem plyn do chłodnicy marki :Motul za 4 L plynu koszt 98 zł. Nie zawsze cena idzie z paze z jakoscia ale akorat ten zestaw marki i jakosci produktow jest uzasadniony.
Co złego slowa nie powiem o firmie castrol bo oleje b.dobre ( 2 rodzaje nie pamietam o jakiej lepkosci zostawiły mi kozacki nagar w silniku) a dla porownania na Mobil1 5w-50 po zdjeciu glowiczki ( 60 tys na Mobilu) silnik jak nowka. ale to doswiadczenia,kazdy ma inne. a co do pytania firma Castrol reklamuje sie na kazdym rogu, rajdy,KJS, imprezy motoryzacyjne, TV itd, ale mimo wszytsko oleje ma niezle;)


PIERWSZE I OSTATNIE OSTRZEŻENIE - TNIJ CYTATY I NIE CYTUJ TREŚCI POSTA POD POSTEM NA KTÓRY ODPOWIADASZ :baba:
EDYTOWANE PRZEZ Admin

Awatar użytkownika
wronek
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: 22 cze 2009 21:13
Gadu-Gadu: 4401105
Czym jeżdzę: Kia Soul XL 1.6 16V (Street Deamon)
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Wymiana oleju po 1500km

Post autor: wronek » 14 sie 2009 08:41

Ponad 200 000 km przejechało moje Tico :) Ten samochód raczej z najwyższej jakości komponentów nie był robiony, a silnik wciąż się świetnie trzyma. Robię nim teraz kilka tys. km rocznie - doskonale sprawdza się w mieście.

Oleju po 1500 km w Soulu nie wymieniałem, w ogóle nie zrobiłem wtedy przeglądu.
Obrazek Kia Soul XL 1.6 16V (Street Deamon)

Awatar użytkownika
miazg
Moderator
Posty: 458
Rejestracja: 08 kwie 2009 15:59
Gadu-Gadu: 433431
Czym jeżdzę: Biała 1.6CRDi L
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana oleju po 1500km

Post autor: miazg » 14 sie 2009 18:09

Akurat silnki tico to niezawodne konstrukcje z Suzuki Alto i raczej slynely z tego, ze przyzywaly - dyskusyjnej jakosci - auto :)
Obrazek

Awatar użytkownika
LordMorte
Uzależniony
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2009 20:59
Gadu-Gadu: 1326895
Czym jeżdzę: 1.6 DOHC CVVT XL
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Wymiana oleju po 1500km

Post autor: LordMorte » 25 paź 2009 17:18

soulmen pisze: (...)
Czyli mowisz ze silnik 1.6 crdi/diesel jest na 200 tyś?? Jakos kupuje dieselka wlasnie ze wzgledu na przebiegi, zawsze mi sie wydawalo ze dla silnika diesla przebieg rzedu 300 tys to takie "mocnijsze dotarcie" silnika;) ale moze teraz technologia jest inna , chyba ze mowisz o benzyniakach a jeszcze lepiej z "podtlenkiem LPG".
To co piszesz o silnikach diesla odnosi sie do starych konstrukcji. Obecne diesle sa tak zapchane elektronika i innymi pierdolami, ze kupowanie ich zawsze bedzie wiazalo sie z horendalnymi wydatkami po awariach, ktore nastapia dosc szybko >100kkm. Wiekszosc obecnie oferowanych diesli wyposazonych jest w turbosprezarki i jako ze 95% wlascicieli takich jednostek nie ma pojecia jak sie z nimi obchodzic, to turbo padaja bardzo szybko - dolozmy do tego fakt, ze obecne turbosprezarki posiadaja zmienna geometrie lopatek, a to oznacza, ze ich regeneracja jest albo niemozliwa, albo trudna i kosztowna. Nowe turbo to wydatek kilku jak nie kilkunastu ladnych tysiakow.

No ale zalozmy, ze wiemy jak obchodzic sie z turbo... trafi nas predzej czy pozniej (najczesciej po 100kkm) awaria pompy wtryskowej... a to juz jest smutek, wielki smutek... Przykladowo w mojej bylej Astrze (za ktora dalem 17k zl) nowa pompa w ASO kosztowalaby mnie... 14k zl... na szczescie mozna ja regenerowac, akurat w przypadku mojego silnika (2.0) kosz regenracji to ok. 2.5 zl, natomiast w przypadku silnika 1.7 regeneracja to >4000 zl... W Mesiu klasy A regeneracja 5k zl. Na taka regeneracje dostaje sie gwaracje roczna lub 10k km - czytaj - po tym okresie moze byc potrzebna kolejna regeneracja.

Najlepsze diesle, to stare diesle, ktorych produkcja konczyla sie pod koniec lad 90tych. Mozna nimi bylo robic setki tysiecy kilometrow bez wiekszych awarii. Pamietam staaaaaaara audi 100, sluzbowke bliskiego znajomego, miala nabite ponad milion kilosow... krowa niesamowita, ale byla tylko po jednej kapitalce... marzenie.

Awatar użytkownika
matrix
KASZUB CAŁĄ DUSZĄ
Posty: 846
Rejestracja: 22 kwie 2009 11:28
Gadu-Gadu: 6992622
Czym jeżdzę: 1.6 CVVT XL Vanilla Shake
Lokalizacja: STOLICA KASZUB
Kontakt:

Re: Wymiana oleju po 1500km

Post autor: matrix » 25 paź 2009 18:29

LordMorte skończ z tymi cytatami :nono:
Kia Soul XL Vanilla Shake lider jest tylko jeden to vanillka ;-)

Awatar użytkownika
miazg
Moderator
Posty: 458
Rejestracja: 08 kwie 2009 15:59
Gadu-Gadu: 433431
Czym jeżdzę: Biała 1.6CRDi L
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana oleju po 1500km

Post autor: miazg » 25 paź 2009 18:39

A najlepsze samochody to stare samochody bez elektorniki. To Ty sobie, LordMorte jezdzij starym dieslem, bez grama elektroniki, i szybami na korbke - a ja autem z nowoczesna jednostka napedowa z common railem :)
Obrazek

Awatar użytkownika
LordMorte
Uzależniony
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2009 20:59
Gadu-Gadu: 1326895
Czym jeżdzę: 1.6 DOHC CVVT XL
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Wymiana oleju po 1500km

Post autor: LordMorte » 25 paź 2009 19:03

matrix, postulujesz za wylaczeniem opcji cytowania na forum? Z niczym nie przesadzam, zacytowalem i to tylko czesc wypowiedzi, poczytaj regulamin forum, potem psiocz.

miazg, myslalem, ze jasne jest, ze chodzi o elektronike i inne wynalazki okolosilnikowe. No ale ok, pogadamy po Twojej pierwszej regeneracji pompy :) chyba, ze wczesniej sprzedaz fure :)

kaga
FORUMOWY MARUDA
Posty: 169
Rejestracja: 23 kwie 2009 20:49
Lokalizacja: podgórne

Re: Wymiana oleju po 1500km

Post autor: kaga » 25 paź 2009 20:57

95 % właścicieli dizli powiadasz nie umie się z nimi obchodzic ? skąd masz takie dane mądralo ?
heart and soul , one will burn

Witt
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: 04 maja 2009 17:42
Czym jeżdzę: Kia Soul

Re: Wymiana oleju po 1500km

Post autor: Witt » 25 paź 2009 22:32

LordMorte pisze: Wiekszosc obecnie oferowanych diesli wyposazonych jest w turbosprezarki i jako ze 95% wlascicieli takich jednostek nie ma pojecia jak sie z nimi obchodzic, to turbo padaja bardzo szybko - dolozmy do tego fakt, ze obecne turbosprezarki posiadaja zmienna geometrie lopatek, a to oznacza, ze ich regeneracja jest albo niemozliwa, albo trudna i kosztowna.
Zmienną geometrię mają łopatki kierownic. Turbina w ogóle nie ma oddzielnych łopatek i generalnie nie różni się od takiej ze "zwykłej" turbosprężarki.
Na żywo: http://www.youtube.com/watch?v=isP2qK8P4Oc
Poglądowo: http://www.youtube.com/watch?v=KgVrpiFfp8U

Pozdr.

ODPOWIEDZ