luzy zaworowe

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika benzynowego 1.6 CVVT. Raporty awaryjności i spalania.

Moderatorzy: Kwarcu, Mish

Misiu
Nowy....
Posty: 13
Rejestracja: 18 cze 2012 10:19
Gadu-Gadu: 1233222
Czym jeżdzę: Kia Soul 1.6 CVVT

Re: luzy zaworowe

Post autor: Misiu » 19 cze 2012 19:35

Nie będę poszerzał wiedzy - nie mam czasu i ochoty ;-), ale powiem szczerze Adminie, że mnie z tropu zbiłeś tym, że ten silnik ma hydraulikę... to już człowiek nie wie komu ufać, jeździ przecież do ekspertufff ;-)

Misiu
Nowy....
Posty: 13
Rejestracja: 18 cze 2012 10:19
Gadu-Gadu: 1233222
Czym jeżdzę: Kia Soul 1.6 CVVT

Re: luzy zaworowe

Post autor: Misiu » 19 cze 2012 19:46

Ah Adminie, zerknąłem do książki, jest napisane że regulacja luzów zaworowych co 90kkm - wysłuchać, jeżeli występują poprawić etc - tylko w autoryzowanym serwisie KIA :-), ale to chyba nadal nic nie mówi, czy hydraulika, czy mechanika?

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: luzy zaworowe

Post autor: soul » 19 cze 2012 20:10

Czym ty chcesz to regulować.
Masz obrazek w innym wątku -widzisz tam gdzieś"koniki"? Jak stuka to kompensator do wymiany i tyle.

Kiedyś na płocie było napisane "dupa"-pogłaskałem i wiesz co?...drzazg mi od groma w rękę powchodziło.

Misiu
Nowy....
Posty: 13
Rejestracja: 18 cze 2012 10:19
Gadu-Gadu: 1233222
Czym jeżdzę: Kia Soul 1.6 CVVT

Re: luzy zaworowe

Post autor: Misiu » 19 cze 2012 20:18

Reasumując - twierdzisz Adminie na 100%, że soul z motorem 1.6 ma hydraulicznie regulowane luzy zaworów?

Miłego dnia

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: luzy zaworowe

Post autor: soul » 19 cze 2012 20:24

Nie ja to twierdze tylko są to informacje z ogólnodostępnej globalnej bazy wiedzy Kia Motor Corporation.

Misiu
Nowy....
Posty: 13
Rejestracja: 18 cze 2012 10:19
Gadu-Gadu: 1233222
Czym jeżdzę: Kia Soul 1.6 CVVT

Re: luzy zaworowe

Post autor: Misiu » 19 cze 2012 20:30

To po kiego grzyba w książce jest napisane - regulacja luzów zaworów po 90kkm? Czym to KIA może tłumaczyć?

Jeszcze link do forum gazowego: http://gazeo.pl/forum_lpg_cng/viewtopic.php?t=1513, tylko KIA CEED - Pan/Pani z BRC pisze - mechaniczna regulacja.

Peace & love!

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: luzy zaworowe

Post autor: soul » 19 cze 2012 20:37

Jest napisane też wiele inny rzeczy których nie ma.
Bo co tłumaczenie to inne znaczenie.
Autorowi zapewne chodziło o słuchową kontrolę czy klawiatura nie stuka , bo jak stuka to do przeglądu jest głowica, nie tylko kompensatory/popychacze hydrauliczne ale prowadnice trzonków i same trzonki zaworów a tego bez zdejmowania głowicy nie da się zrobić bo zawór wychodzi z trzonkiem od strony komory spalania. Reasumując taka zabawa to po prostu remont głowicy z wymianą uszczelniaczy trzonków i uszczelki pod głowicą i planowaniem głowicy.
No tego się nie robi co 90 000km.
Reasumując bzdury do kwadratu.

Bo może mu się wydaje, ze jak krzywka wałka naciska na kompensator to jest to mechaniczne :zlosnik:

Widzisz diametralną różnicę w sposobie w jaki zawór jest zmuszany do pracy:
Obrazek

Obrazek


Kia nie ma w żadnym obecnie produkowanym lub wkładanym silniku regulacji zaworów realizowanych ręcznie.
Jeśli ktoś pisze inaczej najzwyczajniej plecie bzdury lub nie wie o jakim silniku mówi.

Misiu
Nowy....
Posty: 13
Rejestracja: 18 cze 2012 10:19
Gadu-Gadu: 1233222
Czym jeżdzę: Kia Soul 1.6 CVVT

Re: luzy zaworowe

Post autor: Misiu » 19 cze 2012 20:48

Oki, chyba zaczynam łapać - w tym problem, że nie znam się na konstrukcji silnika. Czyli jak mechaniczna regulacja, to jedziesz i Ci ekspert wykonuje to - jak wymaga tego silnik, jak hydraulika - to sam silnik sobie "to robi" zastępując człowieka. Ale tak czy siak w dwóch przypadkach należy kontrolować luzy zaworów, a przy LPG częściej? Jeżeli częściej to co ile Adminie?

K

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: luzy zaworowe

Post autor: soul » 19 cze 2012 20:56

Kontrolujesz jak stuka.Właściwie wtedy naprawiasz.
Od kompensacji luzu jest właśnie kompensator hydrauliczny zwany też szklanką z uwagi na to jak wygląda lub popychaczem hydraulicznym.
Jak jesteś kutwa i dusigrosz i gazownik Ci zestroi instalacje za ubogo żeby mało palił to wypalisz przylgnie zaworów bo dużo niespalonego tlenu, gorącego działa jak kwas i wyżera przylgnie.
Ja bym stawiał na lubryfikacje mimo, że to jak plaster na otwartą żyłę.

Misiu
Nowy....
Posty: 13
Rejestracja: 18 cze 2012 10:19
Gadu-Gadu: 1233222
Czym jeżdzę: Kia Soul 1.6 CVVT

Re: luzy zaworowe

Post autor: Misiu » 19 cze 2012 21:06

Lubryfikację mam - choć różne są zdania na jej temat. Kolega mój nie wierzy w to i nie zamontowałby tego (ma sporą wiedzę nt silników + LPG).

Co oznacza ubogo zestrojona instalacja? Kutwą nie jestem ;-) - no może trochę ;-), ale każdy ma słabości. Wiem, że LPG to w podstawie dobry gazownik i zestrojenie instalacji - tego mnie nauczono :-), za swoją instalacje też mało nie zapłaciłem. Zamierzam lać dobry gaz - z autopsji wiem (rozebrany reduktor), że pewna sieć stacji w Łodzi (akurat nie żaden moloch) ma dobry gaz.

Po głowie chodzi mi jednak mój silnik i zwiększone ryzyko wypalania zaworów przy LPG.

Co do silników - wiem, że mój jest gamma. A co powiesz na załącznik i na stronie 5 jest punkt 7 Direct driven valve train [solid tappet] - MLA (Mechanical Lash Adjuster) type valve train is applied? Właśnie jak tu dodać załącznik = pdf nie mogę? ;-)))

K

ODPOWIEDZ