Re: Interface OBD oraz program Torque (Android)
: 01 lis 2012 17:09
Dla opon to nie ma znaczenia czy jadę na biegu czy sprzęgle. Nie zwiększam ryzyka poślizgu. Dopiero wracając na "bieg" w sytuacji awaryjnej następuje moment zmiany siły hamującej/przyspieszającej samochód i to jest jedyne zagrożenie poślizgiem.
Z drugiej strony - puszczając sprzęgło następuje przyhamowanie przednich kół samochodu, lekki przechył auta do przodu i ich większe obciążenie, a wiec zwiększenie przyczepności... Myślę że to bardzo zależy od warunków, bo jadąc po lodzie na granicy przyczepności, to coś takiego spowoduje uślizg, a na asfalcie nie spowoduje praktycznie nic.
Pamiętajmy że to piąty bieg zazwyczaj i realnie niski moment obrotowy na kołach - zarówno przy przyspieszaniu jak i hamowaniu biegami.
Już się nie unoszę
Od teraz jestem wyluzowany i postaram się nie wymądrzać
Z drugiej strony - puszczając sprzęgło następuje przyhamowanie przednich kół samochodu, lekki przechył auta do przodu i ich większe obciążenie, a wiec zwiększenie przyczepności... Myślę że to bardzo zależy od warunków, bo jadąc po lodzie na granicy przyczepności, to coś takiego spowoduje uślizg, a na asfalcie nie spowoduje praktycznie nic.
Pamiętajmy że to piąty bieg zazwyczaj i realnie niski moment obrotowy na kołach - zarówno przy przyspieszaniu jak i hamowaniu biegami.
Już się nie unoszę
Od teraz jestem wyluzowany i postaram się nie wymądrzać