Filt powietrza K&N
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Filt powietrza K&N
Witajcie. Otóż przeglądając dziś jak co dzień alledrogo natknąłem się na sportowy filtr powietrza do Soul`a. Nie będę wklejać linku, bo po co reklamować. Zainteresowani i tak poszukają.
Pasuje on m. in. do Soul`a, bo są jeszcze Hyundai`e i10 oraz i20. Filtr zarówno do benzyniaka jak i diesla, ale z racji posiadania benzynki dałem temat tutaj. Filtr jest wielorazowy i wystarczy go tylko czyścić co te 15 tys. km w przypadku benzynki, a w przypadku diesla co 20 tys. km, czyli co przegląd. Koszt to 277 zł. Producent deklaruje zwiększenie przepustowości nawet o 30%.
Co o tym wynalazku sądzicie? Domyślam się, że te 30% jest nie do końca takie osiągalne, bo wymiana samego filtra to za mało i trzeba by myśleć o kilku innych przeróbkach, ale z racji samej użyteczności filtr jest dobrą opcją. Gwarancja jest na 1 600 000 km, więc wygląda ciekawie. Płyn do czyszczenia + smar można kupić u tego samego sprzedającego i starcza on na kilka razy.
Może jest wśród nas ktoś, kto ma taki filtr u siebie? Albo ktoś planuje jego zakup? Może ktoś jest w stanie ocenić, czy ten wynalazek jest dobrą opcją dla użytkowników Soul`a? Zastanawia mnie jak na to patrzy KIA, jeśli chodzi o gwarancje, ale chyba zakładając filtr renomowanej marki w ASO nie powinni robić problemów. Według mnie interesująca propozycja do Duszy, ale chciałbym usłyszeć opinię innych.
Pozdrawiam.
Pasuje on m. in. do Soul`a, bo są jeszcze Hyundai`e i10 oraz i20. Filtr zarówno do benzyniaka jak i diesla, ale z racji posiadania benzynki dałem temat tutaj. Filtr jest wielorazowy i wystarczy go tylko czyścić co te 15 tys. km w przypadku benzynki, a w przypadku diesla co 20 tys. km, czyli co przegląd. Koszt to 277 zł. Producent deklaruje zwiększenie przepustowości nawet o 30%.
Co o tym wynalazku sądzicie? Domyślam się, że te 30% jest nie do końca takie osiągalne, bo wymiana samego filtra to za mało i trzeba by myśleć o kilku innych przeróbkach, ale z racji samej użyteczności filtr jest dobrą opcją. Gwarancja jest na 1 600 000 km, więc wygląda ciekawie. Płyn do czyszczenia + smar można kupić u tego samego sprzedającego i starcza on na kilka razy.
Może jest wśród nas ktoś, kto ma taki filtr u siebie? Albo ktoś planuje jego zakup? Może ktoś jest w stanie ocenić, czy ten wynalazek jest dobrą opcją dla użytkowników Soul`a? Zastanawia mnie jak na to patrzy KIA, jeśli chodzi o gwarancje, ale chyba zakładając filtr renomowanej marki w ASO nie powinni robić problemów. Według mnie interesująca propozycja do Duszy, ale chciałbym usłyszeć opinię innych.
Pozdrawiam.
- mi205
- Uzależniony
- Posty: 290
- Rejestracja: 30 kwie 2009 09:44
- Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Filt powietrza K&N
widziałem, widziałem, ostatnio na stronie k&n byłem i z ciekawości zobaczyłem co mają do Kii naszych
Te 30% może być prawdą, ale chodzi o zwiększenie przepustowości samego filtra, przyrost mocy będzie pewnie nieodczuwalny. Filtr sportowy ma za to inny plus - miło go słychać przy pełnym otwarciu przepustnicy. Z drugiej strony na to patrząc, zmniejszenie oporów przepływu to też spadek skuteczności filtrowania, więc silnik teoretycznie więcej syfu zassie (pewnie też w stopniu nieodczuwalnym, ale jednak).
Inna sprawa, że serwis może na to krzywo spojrzeć przy przeglądzie, cholera ich wie...
Te 30% może być prawdą, ale chodzi o zwiększenie przepustowości samego filtra, przyrost mocy będzie pewnie nieodczuwalny. Filtr sportowy ma za to inny plus - miło go słychać przy pełnym otwarciu przepustnicy. Z drugiej strony na to patrząc, zmniejszenie oporów przepływu to też spadek skuteczności filtrowania, więc silnik teoretycznie więcej syfu zassie (pewnie też w stopniu nieodczuwalnym, ale jednak).
Inna sprawa, że serwis może na to krzywo spojrzeć przy przeglądzie, cholera ich wie...
Re: Filt powietrza K&N
K&N to fajna sprawa.
Mocy nie doda ale z dołu auto będzie bardziej elastyczne.
Należy pamiętać , że to filtra trzeba dokupić spray do czyszczenia i oliwkę do natłuszczania po czyszczeniu.
Mocy nie doda ale z dołu auto będzie bardziej elastyczne.
Należy pamiętać , że to filtra trzeba dokupić spray do czyszczenia i oliwkę do natłuszczania po czyszczeniu.
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Filt powietrza K&N
Ehh... moje pomyłki podczas pisania na szybko. Owszem na myśli miałem korzyści, które filtr miałby przynieść, bo powietrza to więcej i wleci, ale problem w tym, że raczej całości dodatkowego tlenu silnik nie wykorzysta. O to mi właśnie chodziło mi205, ale źle napisałem.
Natomiast przyrost mocy to, jeśli już będzie to nie liczyłbym na więcej niż 130KM z seryjnych 124KM. Choć wiem, że takie coś powoduje lepszą elastyczność od dołu?
Hmmm, co do dźwięku to jest ładny, ale raczej w filtrach zrobionych w całości z metalu. A może się mylę?
Z gwarancją muszę dopytać mojego ASO jak bym do nich zawitał za jakiś czas w jakiejś sprawie. Może nie będzie źle pod względem tego filtra, bo w końcu nie jest to chiński badziew tylko K&N, a znam tą firmę z lepszych produktów z atestami. Często zresztą użytkuje się ich części do tuningu, więc nie jest to byle co.
Chciałem dodać post i jeszcze przede mną dodano. Więc:
SOUL Tak, o sprayu i smarze wspominałem. Wiadomo, że to na przeglądzie będzie trzeba robić, bo tego wymaga sama gwarancja i rozsądek w czasie eksploatacji auta - tzn. wymagają zmiany filtra, ale w tym przypadku wyczyszczenie = wymiana. No i czyli nie myliłem się z tą elastycznością.
Natomiast przyrost mocy to, jeśli już będzie to nie liczyłbym na więcej niż 130KM z seryjnych 124KM. Choć wiem, że takie coś powoduje lepszą elastyczność od dołu?
Hmmm, co do dźwięku to jest ładny, ale raczej w filtrach zrobionych w całości z metalu. A może się mylę?
Z gwarancją muszę dopytać mojego ASO jak bym do nich zawitał za jakiś czas w jakiejś sprawie. Może nie będzie źle pod względem tego filtra, bo w końcu nie jest to chiński badziew tylko K&N, a znam tą firmę z lepszych produktów z atestami. Często zresztą użytkuje się ich części do tuningu, więc nie jest to byle co.
Chciałem dodać post i jeszcze przede mną dodano. Więc:
SOUL Tak, o sprayu i smarze wspominałem. Wiadomo, że to na przeglądzie będzie trzeba robić, bo tego wymaga sama gwarancja i rozsądek w czasie eksploatacji auta - tzn. wymagają zmiany filtra, ale w tym przypadku wyczyszczenie = wymiana. No i czyli nie myliłem się z tą elastycznością.
- taddy
- Nowy....
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 wrz 2009 21:40
- Czym jeżdzę: Kia SoUL "L" Benzyna Tytanium
- Lokalizacja: W-wa
Re: Filt powietrza K&N
Witaj, miałem taki filtr w dwóch Renault Megane 1,6 16v i 2,0 16v, co prawda firmy J&R a działały jako filtry mokre o zwiększonym przepływie powietrza. Zalety to przede wszystkim, poprawa elastyczności silnika i według mojej oceny lepsze wchodzenie na obroty- lepiej auta przyspieszały. Ale to tylko moje subiektywne wrażenie. Czyszczenie co ok 20 000tys z tym, że w zależności od tego gdzie się jeździ - w terenie bardziej zapylonym częściej. Mycie i konserwacja tylko specjalnymi płynami -koszt 40 PLN.
pOZDR Taddyhttp://www.mojasoul.pl/posting.php?mode=reply&f=6&t=770#
pOZDR Taddyhttp://www.mojasoul.pl/posting.php?mode=reply&f=6&t=770#
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Filt powietrza K&N
Witaj. Choć na marginesie powitać się powinieneś najpierw ze wszystkimi w Powitalni, a nie tutaj.
Raczej nie jeżdzę po wioskach, polach i w terenie lub w miejscach, gdzie powietrze jest pełne syfu. Głównie miasto, czyli w moim przypadku Gdynia. Zresztą zamierzam czyścić na każdym przeglądzie, czyli co roku, bo mój Soul`ek nie przekroczy wcześniej 15 tys. km. Aktualnie ma jakoś 8000 km(nie wiem dokładnie, bo nie zwracam uwagi na to, aż tak), a auto mam od 7 lipca 2009. Więc wyjdzie pewnie, że czyszczenie odbywać się będzie co 12-14 tys. km.
Na marginesie, to jesteś tu Kolego tak długo,a teraz się dopiero uaktywniasz. Trzeba było wejść w życie forum. Uzupełnij profil o miasto i czym śmigasz. Pozdrawiam.
Raczej nie jeżdzę po wioskach, polach i w terenie lub w miejscach, gdzie powietrze jest pełne syfu. Głównie miasto, czyli w moim przypadku Gdynia. Zresztą zamierzam czyścić na każdym przeglądzie, czyli co roku, bo mój Soul`ek nie przekroczy wcześniej 15 tys. km. Aktualnie ma jakoś 8000 km(nie wiem dokładnie, bo nie zwracam uwagi na to, aż tak), a auto mam od 7 lipca 2009. Więc wyjdzie pewnie, że czyszczenie odbywać się będzie co 12-14 tys. km.
Na marginesie, to jesteś tu Kolego tak długo,a teraz się dopiero uaktywniasz. Trzeba było wejść w życie forum. Uzupełnij profil o miasto i czym śmigasz. Pozdrawiam.
Re: Filt powietrza K&N
Cichy wielbiciel
K&N miałem w Reni Twingo - szatana to on z niej nie zrobił ale było wyczuwalne lepsze wkręcanie na obroty i pod obciążeniem sie mniej dławił, zrobiłem na nim 80 kkm - bezproblemowo, pewnie dalej by służył ale przedmuchałem go 14 barami przez nieuwagę i się wydmuchnął, czy 300 PLNów (filtr i oleum) jest tego warte - odpowiedzieć musicie sobie sami
K&N miałem w Reni Twingo - szatana to on z niej nie zrobił ale było wyczuwalne lepsze wkręcanie na obroty i pod obciążeniem sie mniej dławił, zrobiłem na nim 80 kkm - bezproblemowo, pewnie dalej by służył ale przedmuchałem go 14 barami przez nieuwagę i się wydmuchnął, czy 300 PLNów (filtr i oleum) jest tego warte - odpowiedzieć musicie sobie sami
Say your prayers little one
don't forget, my son
to include everyone... James said
don't forget, my son
to include everyone... James said
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Filt powietrza K&N
Rozumiem, że podczas czyszczenia te 14 barów osiągnąłeś?
Tego, że pogromcy dróg sam filtr nie zrobi z auta, to wiadomo, ale nie tego jednak oczekuje się kupując sam filtr. Jak ktoś chce mocy to dłubie połowę silnika albo cały. Natomiast możliwość oszczędzania paliwa, lepszej elastyczności od dołu oraz mniej problemowego wymieniania filtru(w sensie, że nowego nie trzeba kupować co przegląd) jest dobrą stroną.
Czy warto dać 300 zł za ten filtr? Chyba tak, zwłaszcza, że można na nim śmiało śmigać przez dużą ilość km. Skoro gwarancja jest na 1 600 000 km(a tego nikt nie zrobi na tym filtrze raczej )to jednak trwały musi być. Taniej wyjdzie(zwróci się), po jakimś czasie eksploatacji auta, czyszczenie filtra niż kupowanie nowego w ASO.
Tego, że pogromcy dróg sam filtr nie zrobi z auta, to wiadomo, ale nie tego jednak oczekuje się kupując sam filtr. Jak ktoś chce mocy to dłubie połowę silnika albo cały. Natomiast możliwość oszczędzania paliwa, lepszej elastyczności od dołu oraz mniej problemowego wymieniania filtru(w sensie, że nowego nie trzeba kupować co przegląd) jest dobrą stroną.
Czy warto dać 300 zł za ten filtr? Chyba tak, zwłaszcza, że można na nim śmiało śmigać przez dużą ilość km. Skoro gwarancja jest na 1 600 000 km(a tego nikt nie zrobi na tym filtrze raczej )to jednak trwały musi być. Taniej wyjdzie(zwróci się), po jakimś czasie eksploatacji auta, czyszczenie filtra niż kupowanie nowego w ASO.
Re: Filt powietrza K&N
Bo tych filtrów się nie przedmuchuje. Czyście się je na mokro , płynem lub spray-em. Po wszystkim oliwi-oliwką.
Koszt takiego filtra to około 200 pln.
Są też filtry oleju do Soul-a k&N-koszt porównywalny do tradycyjnego.
Koszt takiego filtra to około 200 pln.
Są też filtry oleju do Soul-a k&N-koszt porównywalny do tradycyjnego.
Re: Filt powietrza K&N
Czyści się, czyści... znaczy można, tylko na reduktorze trzeba ustawić 0,2MPa a nie 1,4MPa
Say your prayers little one
don't forget, my son
to include everyone... James said
don't forget, my son
to include everyone... James said