Silnik benzynowy a diesel

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika benzynowego 1.6 CVVT. Raporty awaryjności i spalania.

Moderatorzy: Kwarcu, Mish

Awatar użytkownika
malkolm
Uzależniony
Posty: 156
Rejestracja: 11 maja 2009 11:20
Gadu-Gadu: 7044582
Czym jeżdzę: 1,6 CRDI L Vanilla
Lokalizacja: Kielce

Re: Silnik benzynowy a diesel

Post autor: malkolm » 08 gru 2009 22:53

miałem nie uczestniczyć w jałowej dyskusji, ale:
- niech każdy kupi i jeździ tym co woli, jak tak dalej pójdzie to się będziecie kłócić o to który kolor jest lepszy :)
- @ sowapl spalanie mojego diesla 5,7 było ostatnio i teraz będzie mniejsze, zapraszam pokażę, fakt że na motostat jakieś cholendarne spalanie podają :) wydaje mi się że wysokie spalanie bierze się z tego iż jest to silnik bardzo dynamiczny i żwawy i ludzie jeżdżą agresywnie i wtedy każdy dużo spali :) sowapl stosujesz ecodriving, czy psj (pizd..aty styl jazdy? ;) )
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy...
Obrazek

uuuuplask
Nasz człowiek
Posty: 624
Rejestracja: 10 cze 2009 11:10
Czym jeżdzę: CVVT L Vanilla Shake

Re: Silnik benzynowy a diesel

Post autor: uuuuplask » 08 gru 2009 22:54

Strazak tak jak napisałem w Auto Moto mierzą najszybszy możliwy czas do osiągnięcia niezależnie od biegu, więc pewnie 3 bieg.

Natomiast wg Auto Świata nr33
4bieg 60-100 12,8
5bieg 80-120 18

Czyli wystarczy magicznie wrzucić 3 ;)

Zróbmy małe podsumowanie tego co wynalazłem:
Soul Cvvt:

Auto Moto nr7 (najszybsze przyspieszenie niezależnie od biegu)
60-100 6.8
80-120 8.4

Auto Świat nr33
60-100 (4 bieg) 12.8
80-120 (5 bieg) 18

Kia Soul Crdi
Motor nr 21
60-100 km/h 6,1
80-120 10.6

Więc panowie, umiejąc obchodzić się skrzynią biegów osiągi są niemal identyczne, bardziej wynikające z błędu pomiarowego. Po prostu Crdi ma kopa na niskich obrotach, a w Cvvt wrzucamy 3 i równie szybko przyspieszamy. A że do tego my przy przyspieszaniu bąków nie puszczamy :bigok:

sowapl
Nasz człowiek
Posty: 427
Rejestracja: 29 lip 2009 05:27
Czym jeżdzę: 1,6 CVVT L Tomato Red Black Dragon
Lokalizacja: Zabrze;Będzin

Re: Silnik benzynowy a diesel

Post autor: sowapl » 08 gru 2009 23:34

malkolm pisze: sowapl stosujesz ecodriving, czy psj (pizd..aty styl jazdy? ;) )
stosuję ecodriving :) nie lubie sie wlec, w mieście (centrum, fotoradary) trzymam się uczciwie 60 km (najczęsciej :zlosnik: ), poza miastem zwykle koło 100-110 jeśli droga pozwala. Jakoś benzyna to lubi wg mnie albo na 5 biegu 80km/h albo już ciut powyżej 100 km/h. Te przedziały ze względu na hałas-wtedy jak dla nas jest cicho.Nie lubimy jeździć ok 90km/h bo wtedy najgłośniej dla nas. Jak więc widac ten wynik to efekt np. hamowania silnikiem.
Obrazek

wujeksoul
GOŚĆ CO DOBRZE PRAWI
Posty: 343
Rejestracja: 26 lis 2009 02:57
Czym jeżdzę: 1,6 benz XL vanilla shake
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Silnik benzynowy a diesel

Post autor: wujeksoul » 08 gru 2009 23:53

strazak2007 pisze:sorka ha ha ha ale chyba nie doczytałeś, te bezlitosne opisy są do benzyny sorka ale to benzyna żeby nią jechać trza ją wysoko kręcić i sorka że wtedy huk nieziemski, ja osobiście przeczytałem kilkanaście różnych testów i ani jeden nie był na korzyść benzyny, sorka za tych co robili te testy.
p.s.
jedno przemawia za benzyną małe przebiegi, diesel się zwraca po około 60 tys, dla mnie to mniej niż rok.
podaj źródło które opisuje wyższość benzynki nad klekotem, dotyczące soula oczywiście, sorka jak będziesz miał kłopot ze znalezieniem!!! :w łeb:

Oba silniki dostają w testach prawdę mówiąc po pupie. Benzyna za nieosiągalną moc i wycie na końcu skali, gdy się chce tę moc uzyskać, ale klekota też nie chwalą za bardzo.
Wróc do artykułów i poczytaj o wibracjach przenoszonych na karoserię, oraz przyjaznym dla ucha dźwieku silnika niczym V10, który Cie tak naprawdę nigdy nie opuszcza.Za parę lat całe wnętrze będzie pyrkało w ten rytm bo Soul ma twarde plastiki. Benzyny jak nie kręcisz- masz spokój. Już sprawdziłem. Da się tym-pomimo braków w wygłuszeniu- w miarę cicho i aksamitnie poruszać. Klekot tymczasem monotonnie wwierca się w uszy, ale jak ktoś lubi i to dla niego muzyka dla uszu to proszę bardzo.
Ja wolę więcej płacić na paliwo niż się podniecać symulacjami diesla na IV biegu :) Jak mówiłem benzynę można zredukować i czar diesla pryska. Osobiście mam w d... przebiegi i amortyzację paliwa. Co kto lubi.

stasi29
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 10 kwie 2009 18:44
Gadu-Gadu: 6961431
Czym jeżdzę: 1.6 CRDi XL Vanilla Shake
Lokalizacja: Poznań

Re: Silnik benzynowy a diesel

Post autor: stasi29 » 09 gru 2009 07:31

Mam diesla i nic mi nie pyrka tak jak mowisz. Jak osiagnie odpowiednia temperature to naprawde przyjemnie sie nim jezdzi. Wiec nie zgodze sie z Twoja opinia.

Awatar użytkownika
marcinwuwua
Uzależniony
Posty: 352
Rejestracja: 01 sie 2009 22:50
Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik benzynowy a diesel

Post autor: marcinwuwua » 09 gru 2009 09:16

Wsiądźcie do skody albo wv na pompo zobaczyce co to pyrkanie
Obrazek

Witt
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: 04 maja 2009 17:42
Czym jeżdzę: Kia Soul

Re: Silnik benzynowy a diesel

Post autor: Witt » 09 gru 2009 12:11

To do kompletu podam dane z 'Auto Motor i Sport' 4/2009:

Kia Soul 1.6 CRDi XL

60-100 km/h (IV/V bieg) 9,7/15,2 s
80-120 km/h (IV/V bieg) 10,8/15,3 s

Kamilczas
Bywalec
Posty: 92
Rejestracja: 03 lip 2009 13:32
Czym jeżdzę: Java Brown XL 1.6 CVVT
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Silnik benzynowy a diesel

Post autor: Kamilczas » 09 gru 2009 13:57

Jak dla mnie to wyższość danego rodzaju silnika zależy od tego jaki punkt odniesienia obierzemy. Rozumiem, że dotychczasowe rozważania opierają się na zbliżonej mocy silników. Prawda jest jednak taka, że gdyby w silniku benzynowym zastosować turbo tak jak ma to miejsce w dieslu, to z tej samej pojemności silnika osiągi benzynki były by sporo lepsze niż w dieslu (pomijając spalanie). Gdyby natomiast zastosować silnik benzynowy o mniejszej pojemności acz też turbodoładowany, tak aby moce były podobne, to myślę, że i osiągi byłyby zbliżone do diesla a i spalanie by trochę zmalało. Osobiście to mi charakterystyka benzynki odpowiada i redukcja biegu np. przy wyprzedaniu mi zbytnio nie przeszkadza, a wręcz stanowi pewien element składowy czerpania przyjemności z jazdy samochodem ;) W sumie to nawet trochę się cieszę, że nie mam turbo, bo nie trzeba się z tym ostrożnie obchodzić, no i mniej potencjalnych części do awarii ;) Sądzę, że każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, a co dla kogo jest lepsze zależy od własnych upodobań,stylu jazdy i masy innych czynników, tak więc chyba nie ma sensu przekonywać ani jednych ani drugich do wyższości silnika benzynowego nad dieslem i odwrotnie. Ważne, aby każdy dokonał wyboru na miarę swoich zapotrzebowań i aby był z tego wyboru zadowolony :)

Awatar użytkownika
grnfish
Bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 21 cze 2009 17:22
Czym jeżdzę: Black Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 197 KM
Lokalizacja: Switzerland

Re: Silnik benzynowy a diesel

Post autor: grnfish » 09 gru 2009 16:37

swieta racja :czujnik:
Twingo '97 --> Almera '96 --> Soul '09 --> Hyundai Santa Fe '11 ---> ...? :)

Awatar użytkownika
strazak2007
Nasz człowiek
Posty: 656
Rejestracja: 18 cze 2009 20:05
Czym jeżdzę: Mondeo 1,6 ecoboost 160KM
Lokalizacja: Galicja

Re: Silnik benzynowy a diesel

Post autor: strazak2007 » 09 gru 2009 17:31

sowapl pisze:subiektywnie rzecz ujmując stawiam na benzyne. Wg mnie jednak mniej problemów np brak "zamarazania" paliwa. Może w mieście dobre paliwo to nie problem ale w małych mieścinach na wsodzie kraju cięzko nieraz o dobrą benzyne, nie wspomnę o ropie. Poza tym pragnę zaznaczyć iż cała ta "pseudo" ekologiczność diesli bierze się z tąd iż mniej palą..i tyle. Proszę przeczytać i zobaczyć ile jest zanieczyszczeń z litra benzyny a ile z ropy. Producenci bardzo dobrze "maskuja" się podając dane w oparciu o spalenie na przebieg a nie np w oparciu ile bedzie "śmieci" po spaleniu np. 10 litrów. Pragnę zauważyć , iż jak dobrze pamietam w Niemczech jest teraz opłata ekologiczna za auta...i o ile mnie pamieć nie myli ich politycy nie dali się nabrać i na "ekologiczne" diesle jest ona wielokrotnie wyższa niż za benzyniaki. Prawda jest taka iż gdyby benzyny spalałaby tyle samo co ropniaki to juz dawno by tych drugich w zwykłych osobówkach nie było a i było by czyściej. Nie bez powodu Fiat chce wypuścić doładowaną benzyne 0,9 l . Zaś co do spalania to proszę zobaczyć sobie porównania na motostat. Moje spalenie średnie jest tylko o 0,8 litra gorsze od najoszczędniejszego diesla. Więc po co wg mnie przepłacać ? Zaś co do przegladów. W benzynie więcej, ale tańsze. Tak zaś po prawdzie taka dyskusja jest jałowa bo to rzecz gustu- co kto po prostu woli, ale po złych doswiadczeniach z dieslami w rodzinie wolę benzyny. i tyle :)

a jakie to diesle były w twojej rodzinie, a raczej ilu letnie?
Obrazek

Zablokowany