Silnik benzynowy a diesel
Silnik benzynowy a diesel
Chcialbym zapytac, ktory z oznaczen to diesel. W opisie tematow nie ma wzmianki o dieslu....
SILNIK 1.6 CVVT
Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika benzynowego 1.6 CVVT. Raporty awaryjności i spalania.
SILNIK 1.6 CRDI
Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika benzynowego 1.6 CRDI. Raporty awaryjności i spalania.
Jest to moj pierwszy zakup nowego samochodu dlatego chcialbym znac plusy i minusy tych silnikow.
Zaczynam od wyboru silnika...
SILNIK 1.6 CRDI jest ciut mocniejszy i mniej pali ale jest drozszy ...
SILNIK 1.6 CVVT
Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika benzynowego 1.6 CVVT. Raporty awaryjności i spalania.
SILNIK 1.6 CRDI
Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika benzynowego 1.6 CRDI. Raporty awaryjności i spalania.
Jest to moj pierwszy zakup nowego samochodu dlatego chcialbym znac plusy i minusy tych silnikow.
Zaczynam od wyboru silnika...
SILNIK 1.6 CRDI jest ciut mocniejszy i mniej pali ale jest drozszy ...
-
- Uzależniony
- Posty: 256
- Rejestracja: 28 mar 2009 16:36
- Czym jeżdzę: Kia Soul L 1,6 CVVT Tytan Silver
- Lokalizacja: Będzin
Re: Silnik benzynowy a diesel
Też mam ten dylemat ale, różnica w cenie silników 6 tys, różnica w cenie paliw kilkadziesiąt groszy i różnica w spalaniu 1,3l jak dobrze pamiętam. Więc policzyłem i wyszło że przy moich przebiegach ok 14 tys rocznie muszę pomykać ok 6 lat aby się opłacało kupić diesel. To jest takie pobieżna wyliczenie i nie uwzględniłem kosztów przeglądu które w przypadku diesel mogą być wyższe i postanowiłem kupić benzynę, to jest moja opinia.
Kia Soul L 1,6 CVVT Tytan Silver
- Mish
- Nasz człowiek
- Posty: 588
- Rejestracja: 30 mar 2009 07:27
- Gadu-Gadu: 2343710
- Czym jeżdzę: 1,6 CRDi VGT - (XL - Tomato Red)
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Silnik benzynowy a diesel
1,6 CVVT (Continuous variable valve timing) zmienne fazy rozrządu - silnik benzynowy...
1,6 CRDi VGT (Common Rail Direct injection Variable Geometry Turbocharger) silnik z bezpośrednim wtryskiem na wspólnej szynie z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek - silnik diesla...
Ja jeżdżę dieslem, ale robię gdzieś 2-3 tysiące miesięcznie... różnica spłaci mi się po ok 2-3 latach, a poza tym ma wyższy moment obrotowy, co wydatnie zwiększa jego osiągi w stosunku do benzyniaka... przyspieszenie 80-120 na V biegu - poniżej 14 sekund... na IV biegu poniżej 10... to są całkiem niezłe wyniki jak na takie pudełko
Przy dieslu należy pamiętać, by nie rozkręcać go do wysokich obrotów jak jest zimny, bo olej jeszcze jest zbyt gęsty i nie ma takich właściwości smarnych - można zarżnąć turbosprężarkę... tak samo przed wyłączeniem pozwolić mu pochodzić na wolnych obrotach co najmniej paręnaście sekund, żeby turbosprężarka się "uspokoiła", bo po wyłączeniu zapłonu pompa nie pompuje już oleju, a wysokoobrotowa turbinka (do kilkunastu tysięcy obrotów/minutę) jak będzie się kręciła na "starym oleju", to może się szybko skończyć... Warto dodać, że turbina nie włącza się powyżej jakiejś liczby obrotów, a napędzana jest ZAWSZE jak silnik jest włączony (podpięta do kolektora wydechowego chodzi na spalinach)
1,6 CRDi VGT (Common Rail Direct injection Variable Geometry Turbocharger) silnik z bezpośrednim wtryskiem na wspólnej szynie z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek - silnik diesla...
Ja jeżdżę dieslem, ale robię gdzieś 2-3 tysiące miesięcznie... różnica spłaci mi się po ok 2-3 latach, a poza tym ma wyższy moment obrotowy, co wydatnie zwiększa jego osiągi w stosunku do benzyniaka... przyspieszenie 80-120 na V biegu - poniżej 14 sekund... na IV biegu poniżej 10... to są całkiem niezłe wyniki jak na takie pudełko
Przy dieslu należy pamiętać, by nie rozkręcać go do wysokich obrotów jak jest zimny, bo olej jeszcze jest zbyt gęsty i nie ma takich właściwości smarnych - można zarżnąć turbosprężarkę... tak samo przed wyłączeniem pozwolić mu pochodzić na wolnych obrotach co najmniej paręnaście sekund, żeby turbosprężarka się "uspokoiła", bo po wyłączeniu zapłonu pompa nie pompuje już oleju, a wysokoobrotowa turbinka (do kilkunastu tysięcy obrotów/minutę) jak będzie się kręciła na "starym oleju", to może się szybko skończyć... Warto dodać, że turbina nie włącza się powyżej jakiejś liczby obrotów, a napędzana jest ZAWSZE jak silnik jest włączony (podpięta do kolektora wydechowego chodzi na spalinach)
- miazg
- Moderator
- Posty: 458
- Rejestracja: 08 kwie 2009 15:59
- Gadu-Gadu: 433431
- Czym jeżdzę: Biała 1.6CRDi L
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silnik benzynowy a diesel
Silnik wysokoprezny, oprocz tego, ze ma ta kilka konikow wiecej, przede wszystkim ma duzo wyzszy moment obrotowy i - przynajmniej w moim odczuciu jest duzo bardziej elastyczny, bo "zbiera sie" z nizszych obrotow. Ale zalezy co komu potrzeba i jakie robi rocznie przebiegi. Choc mimo wszystko, roznica w cenie miedzy wersja benzynowa, a dieslem nie jest tak drastyczna, jak w u niektorych konkurencyjnych marek
- Mish
- Nasz człowiek
- Posty: 588
- Rejestracja: 30 mar 2009 07:27
- Gadu-Gadu: 2343710
- Czym jeżdzę: 1,6 CRDi VGT - (XL - Tomato Red)
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Silnik benzynowy a diesel
w przyszył tygodniu wybiera się na hamownię - zamieszczę wykres, jeśli będzie satysfakcjonujący
Re: Silnik benzynowy a diesel
Dziekuje za informacje. Generalnie robie jakies 12000-14000 km/rocznie wiec nie jest to duzo. Padlo stwierdzenie ,ze przeglad i ubezpieczenie jest drozsze. Jakies szczegoly- 20% ? 30 %? A co w przypadku zywotnosci takich silnikow. Rozumiem, ze trzeba uwazac przy wylaczaniu/wlaczaniu silnika ale do tego chyba mozna sie przyzwyczaic po miesiacu jezdzenia. Chcialbym pojezdzic tym autkiem conajmniej 8-10 lat.
Re: Silnik benzynowy a diesel
Małe przebiegi = silnik benzynowy. W mojej kalkulacji wyszło że diesel zwróci się po 6 latach.
Mimo że tanio się jeźdź dieslem-mniejsze spalanie i ciut tańszy napęd, to przy kosztach części jest masakra.
Turbina, pompy, wtryski - to co zaoszczędzisz na napędzie to wielokrotność wpakujesz w remonty.
Mimo, że to truchło z za Odry nie jest tylko nowy samochód to w przeciągu tych 10 lat może się wszystko zdarzyć.
Mimo że tanio się jeźdź dieslem-mniejsze spalanie i ciut tańszy napęd, to przy kosztach części jest masakra.
Turbina, pompy, wtryski - to co zaoszczędzisz na napędzie to wielokrotność wpakujesz w remonty.
Mimo, że to truchło z za Odry nie jest tylko nowy samochód to w przeciągu tych 10 lat może się wszystko zdarzyć.
- Mish
- Nasz człowiek
- Posty: 588
- Rejestracja: 30 mar 2009 07:27
- Gadu-Gadu: 2343710
- Czym jeżdzę: 1,6 CRDi VGT - (XL - Tomato Red)
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Silnik benzynowy a diesel
Jeśli zamierza jeździć samochodem 8-10 lat to fakt... Chociaż pamiętajmy, że generalnie diesle są bardziej wytrzymałe od diesli - np. odpada instalacja zapłonowa... a turbosprężarka to jest w tym przypadku zaleta, bo faktycznie ciągnie aż miło...
Ja jednak zamierzam samochód eksploatować nie dłużej niż lat 5, czyli w granicach gwarancji, a potem sprzedać i kupić coś innego...
Ja jednak zamierzam samochód eksploatować nie dłużej niż lat 5, czyli w granicach gwarancji, a potem sprzedać i kupić coś innego...
Re: Silnik benzynowy a diesel
witam
ja miałem ten sam dylemat.jednak uznałem ze te 6 tyś różnicy w porównaniu z wrażeniami z jazdy to nie za duży koszt .podarowałam sobie wersje L na rzecz M ale w dizelku ( no z małą dopłatą )
juz maiałem kupowac benzyniaka ale przejachałem się dieslem--dzień do nocy.....
ja miałem ten sam dylemat.jednak uznałem ze te 6 tyś różnicy w porównaniu z wrażeniami z jazdy to nie za duży koszt .podarowałam sobie wersje L na rzecz M ale w dizelku ( no z małą dopłatą )
juz maiałem kupowac benzyniaka ale przejachałem się dieslem--dzień do nocy.....