Osiągi...

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika diesla 1.6 CRDI. Raporty awaryjności i spalania.

Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish

Awatar użytkownika
Kwarcu
EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
Posty: 2193
Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Osiągi...

Post autor: Kwarcu » 03 lut 2011 18:04

Ale chodzi o dokładne poznanie przebiegu mocy i momentu w celu - uniknięcia turbodziury(tzn. nie da się jej usunąć, zawsze będzie, pytanie czy duża czy mała) poza tym można sobie przestawić odcięcie zapłonu, a przede wszystkim trzeba znać najlepszy moment na zmianę biegu w celu uzyskania najlepszych przyspieszeń a co za tym idzie bez wykresu nie będzie wiadomo, gdzie najkorzystniej. ;)

Awatar użytkownika
pawlocha
Uzależniony
Posty: 216
Rejestracja: 22 gru 2009 22:45
Gadu-Gadu: 5227828
Czym jeżdzę: Di, XL, retro negro
Lokalizacja: Suwałki

Re: Osiągi...

Post autor: pawlocha » 03 lut 2011 19:35

Ja tu czegoś nie rozumiem.
Box to box - to nie jest żadne dedykowane rozwiązanie do danego egzemplarza autka.
To jest rozwiązanie dla grupy silników o tej samej zasadzie działania (np. Common-Rail) i zoptymalizowane do danego typu (np. 1.6 CRDi).
Jest parę programów (lub czasem nie) i to tyle.
Przecież reklamują to jako rozwiązanie do samodzielnego montażu i de-montażu.
Można otworzyć sobie przykładowy wykres z hamowni i nasz indywidualny nie będzie się znacznie różnił.
Chyba że wyjdziemy z założenia, że fabryka wypuszcza samochody z różnymi silnikami (co jest wg. mnie błędnym myśleniem).
Wg. mnie dla boxa hamowanie auta jest fajne (czytaj janusza wyżej), ale kosztuje i jest niepotrzebne. :los2:
Obrazek

Awatar użytkownika
Kwarcu
EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
Posty: 2193
Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Osiągi...

Post autor: Kwarcu » 03 lut 2011 20:28

Sęk w tym, że kupując box w V-Techu czy innej firmie bawiącej się w te rzeczy w cenie jest hamowanie auta i dostrajanie boxa, a kupowanie takich lewych boxów z allegro czy innego badziewia bez sprawdzania auta na hamowni to jest tykająca bomba. Nie można założyć boxa i nie poddać auta testowi na hamowni. Jakakolwiek ingerencja musi być odpowiednio stestowana chyba, że ktoś woli potem się martwić wydając kasę u mechanika, no to wtedy rzeczywiście nie widzę problemu, bo to nie moja sprawa. Nie można wydusić z silnika za dużo, bo to źle się odbije dla właściciela auta, dlatego hamowanie auta musi być.

shafted
SOKOLE OKO
Posty: 704
Rejestracja: 24 lis 2009 13:24
Czym jeżdzę: XL ON
Lokalizacja: Jura

Re: Osiągi...

Post autor: shafted » 03 lut 2011 20:43

:oczko:
Ostatnio zmieniony 14 lut 2011 18:59 przez shafted, łącznie zmieniany 1 raz.
Say your prayers little one
don't forget, my son
to include everyone... James said ;)

Awatar użytkownika
Kwarcu
EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
Posty: 2193
Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Osiągi...

Post autor: Kwarcu » 03 lut 2011 21:47

To czym jest box to wszyscy wiedzą. :bigok: Mimo wszystko bez znaczenia co się robi - box czy chip - hamować trzeba. Tu chodzi o weryfikację ile tej mocy i momentu przybyło, bo nie można przesadzać, to nie jest wyczynowy silnik, który przetrwa duży przyrost mocy i momentu, wszystko ma swój umiar. O ile skrzynia w Soulu lipna raczej nie jest i wytrwa pewnie o wiele więcej, to raczej turbo lub wtryski nie podołają przy zbytnim wzroście mocy.

uuuuplask
Nasz człowiek
Posty: 624
Rejestracja: 10 cze 2009 11:10
Czym jeżdzę: CVVT L Vanilla Shake

Re: Osiągi...

Post autor: uuuuplask » 03 lut 2011 21:56

9 sekund jak najbardziej realne. Ciesze się, że koledzy uświadomiliście mojego forumowego fana, że hamowanie auta po takich zabiegach to nie jest powiększanie własnego ego a oczywista oczywistość :bigok: Miłego wieczoru wszystkim, zmykam na szkiełko kontaktowe.

Awatar użytkownika
mordimer
SPECYFICZNY DIAGNOSTA
Posty: 336
Rejestracja: 17 paź 2010 19:05
Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla Shake, Suzuki Splash
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Osiągi...

Post autor: mordimer » 31 mar 2011 09:27

Z pewną przykrością /jako zawołany antydieslowiec/ muszę tutaj napisać dwa słowa:

- miałem mianowicie niewątpliwą przyjemność przejechać się z kolegą Strażakiem jego autkiem... nie wiem, czy ma czarownice w rodzinie, czy podpisywał coś z Mefistofelesem ale po pierwsze jego auto brzmi, jak duża benzyna /poważnie :!: / a po wtóre chodzi jak duża benzyna :shock:

Nie mam do niego szans najmniejszych ze swoim motorem - to nie ulega kwestii... czuję się malutki i chyba zacznę się moczyć w nocy :wmur:
pozdrawiam - mordimer

Hary66
Nasz człowiek
Posty: 590
Rejestracja: 13 wrz 2010 11:17
Czym jeżdzę: SOUL 1,6 CRDi XL Play
Lokalizacja: Lublin

Re: Osiągi...

Post autor: Hary66 » 31 mar 2011 13:00

Mordimerze, olej to moczenie, bo będzie nas więcej. Mnie też Strażak "zaraził" swoim silnikiem. Myślę jednak nad nowym programem, ale wolałbym kogoś poleconego, a jak na razie to tak skromnie.
Pozdrawiam, Hary.

Awatar użytkownika
Kwarcu
EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
Posty: 2193
Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Osiągi...

Post autor: Kwarcu » 31 mar 2011 14:20

Mordimer co za problem zrobić z benzynowego Soula rakiete? :czujnik: Robisz dolot ze stożkowym, są takie bajeranckie dedykowane do Soula, nie tylko do silników 2.0. Zmieniasz układ wydechowy, zamiast katalizatora strumienicę albo wspawaj rurkę w katalizator, inny tłumik, potem robisz mały program i myślę, że 150-160KM nie będzie problemem. :bigok:
Albo swap silnika z jakiejś Hondzi. :D

Awatar użytkownika
janusz14
Nasz człowiek
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2010 09:47
Czym jeżdzę: CRDi XL, Grand Vitara, Smart
Lokalizacja: 05-805 Otrębusy

Re: Osiągi...

Post autor: janusz14 » 31 mar 2011 15:19

Tyle tylko, że po takich mykach gwarancję możesz oprawić w ramki, żeby zachować po niej wspomnienia.

ODPOWIEDZ