Osiągi...

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika diesla 1.6 CRDI. Raporty awaryjności i spalania.

Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish

Awatar użytkownika
Mish
Nasz człowiek
Posty: 588
Rejestracja: 30 mar 2009 07:27
Gadu-Gadu: 2343710
Czym jeżdzę: 1,6 CRDi VGT - (XL - Tomato Red)
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Osiągi...

Post autor: Mish » 27 kwie 2009 08:15

No i jestem po przejażdżce naszą polską autostradą... autko rozbujało się do ok. 185km/h na godzinę bez zająkniecia i pewnie poszłoby dalej, ale obroty zbliżały się do 4000 rpm...

Niestety dość mocno wiało i auto bardzo odczuwalnie pływało po drodze - nic dziwnego, burta jest wysoka i działa jak żagiel... a wiatr był faktycznie bardzo silny...

Potem leciałem prędkością przelotową ok. 140km/h... cały bak był przejechany teraz w 90% na trasie, ale spalanie wysokie... martwi mnie to trochę... 7l/100km to jest bardzo dużo, chciałbym zejść do ok. 6... zobaczymy, ten bak będzie również w dużej mierze spalony na trasach, ale zmienię radykalnie styl jazdy - zobaczymy co z tego wyjdzie
Obrazek moja KIA Soul XL 1,6 CRDi VGT

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Osiągi...

Post autor: soul » 27 kwie 2009 09:02

Myślę, że spalanie troszkę spadnie w miarę nabijania kilometrów.
Kształt nadwozia raczej nie pomaga w mniejszym spalaniu. :czujnik:

Awatar użytkownika
Mish
Nasz człowiek
Posty: 588
Rejestracja: 30 mar 2009 07:27
Gadu-Gadu: 2343710
Czym jeżdzę: 1,6 CRDi VGT - (XL - Tomato Red)
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Osiągi...

Post autor: Mish » 27 kwie 2009 09:14

To prawda... ale potwierdza to fakt, że raporty spalania wyssane są z palca...
Nie bez wpływu na spalanie są też zamontowane koła... Stwierdzam jednak, że jest to auto bardzie miejski niż na trasy, chociaż nie byłem zmęczony... W czerwcu śmigam 1000km w jedną stronę do Niemiec, wtedy sprawdzimy :)
Obrazek moja KIA Soul XL 1,6 CRDi VGT

Awatar użytkownika
miazg
Moderator
Posty: 458
Rejestracja: 08 kwie 2009 15:59
Gadu-Gadu: 433431
Czym jeżdzę: Biała 1.6CRDi L
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Osiągi...

Post autor: miazg » 28 kwie 2009 11:07

Raz, ze nowe auto ZAWSZE bedzie wiecej palic, dopoki nie pojezdzi te 2-3 tysiace km. A dwa - w listopadzie jechalem honda civic do Amsterdamu. 1.3 benzynka, wiec nie jakas rakieta. Przy 130km/h srednie spalanie wyszlo w okolicach 5.5l. Przy 140-150km/h wczesniej zjechalem na stacje, a spalanie radosnie wzroslo do 7l :)

Wg. tego, co mowia uzytkownicy Ceeda, przy tym silniku realnie da sie zejsc do okolic 5.5l, niektorzy twierdza - ze nawet do 5l. Pytanie jaki wplyw ma na to aerodynamika auta. Ktos wie jakie sa wspolczynniki oporow powietrza dla obu aut?
Obrazek

Awatar użytkownika
Mish
Nasz człowiek
Posty: 588
Rejestracja: 30 mar 2009 07:27
Gadu-Gadu: 2343710
Czym jeżdzę: 1,6 CRDi VGT - (XL - Tomato Red)
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Osiągi...

Post autor: Mish » 28 kwie 2009 11:21

miazg pisze:Wg. tego, co mowia uzytkownicy Ceeda, przy tym silniku realnie da sie zejsc do okolic 5.5l, niektorzy twierdza - ze nawet do 5l. Pytanie jaki wplyw ma na to aerodynamika auta. Ktos wie jakie sa wspolczynniki oporow powietrza dla obu aut?
Cee'd - Cx 0,33, a Cl (współczynnik siły nośnej) 0,01
ile ma Soul nie mogę znaleźć
Obrazek moja KIA Soul XL 1,6 CRDi VGT

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Osiągi...

Post autor: soul » 28 kwie 2009 11:40

Soul jest wyższy, prostokątny, dużo płaskich powierzchni stawiających opór.
Spalanie będzie deko wyższe. :bajer:

Awatar użytkownika
Mish
Nasz człowiek
Posty: 588
Rejestracja: 30 mar 2009 07:27
Gadu-Gadu: 2343710
Czym jeżdzę: 1,6 CRDi VGT - (XL - Tomato Red)
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Osiągi...

Post autor: Mish » 28 kwie 2009 12:09

SOUL pisze:Soul jest wyższy, prostokątny, dużo płaskich powierzchni stawiających opór.
Spalanie będzie deko wyższe. :bajer:
Citroen C3 Picasso, mający podobną bryłę, ma Cx rzędu 0,31
Obrazek moja KIA Soul XL 1,6 CRDi VGT

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Osiągi...

Post autor: soul » 28 kwie 2009 13:53

C3 picasso to chyba troszkę mniejszy jest? :niewiem:

OT: ale ceny to wyśrubowali na to pudełko :panna:
95 konna benzyna od 54 000
90 konny diesel od 64 000 :haha1:

kukuku2
Uzależniony
Posty: 256
Rejestracja: 28 mar 2009 16:36
Czym jeżdzę: Kia Soul L 1,6 CVVT Tytan Silver
Lokalizacja: Będzin

Re: Osiągi...

Post autor: kukuku2 » 28 kwie 2009 14:56

Dolicz radio 1400 + metalik 1700 =57300 :strzelac:
Kia Soul L 1,6 CVVT Tytan Silver

Awatar użytkownika
miazg
Moderator
Posty: 458
Rejestracja: 08 kwie 2009 15:59
Gadu-Gadu: 433431
Czym jeżdzę: Biała 1.6CRDi L
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Osiągi...

Post autor: miazg » 28 kwie 2009 19:02

Z podobnych brylowo aut: Scion xb (niedostepny na polskim rynku): 0.29, Nissan Cube zdaje sie 0.37. Czyli pewnie Soul oscyluje gdzies w tych granicach. To, ze auto jest kanciaste, nie przesadza o tym, ze bedzie stawialo wieksze opory aerodynamiczne.

Zeby bylo zabawniej, taka Tatra z 35 roku (wg. wikipedii) miala wspolczynnik cx rzedu 0.212:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _T_77a.jpg

...a ten autobus, 0.425 :D
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... minant.jpg

No a tak wyglada Scion xb:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ion_xB.jpg

Tyle w temacie kanciastosci aut :)
Obrazek

ODPOWIEDZ