Filtr cząstek stałych

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika diesla 1.6 CRDI. Raporty awaryjności i spalania.

Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish

Awatar użytkownika
tmal
Nowy....
Posty: 12
Rejestracja: 29 sie 2010 21:32
Czym jeżdzę: CRDi L - w planach
Lokalizacja: Kraków

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: tmal » 24 mar 2011 08:25

Mam taki sam motor w Brava. Nie ma zmiennych faz, jest 16V i dwa wałki. Pan w warsztacie nie chciał zmieniec rozrządu, bo w 1.6 16 fiata potrzebne są do tego blokady wałków, blokada koła zamachowego, czujnik zegarowy i specjalna tarcza pomiarowa do ustawienia GMP (przynajmniej podręcznikowo). Na kołach rozrządu nie ma naniesionych żadnych znaków i w tym tkwi problem. Co do zachowania się jednostki 16V, jest tak jak kolega wcześniej pisał, słaby dół i moc przy 4000. Wyprzedzanie przy 80km/h - redukcja do 3 i gaz.
Sorry za zaśmiecanie, tak na marginesie tylko chciałem - fiat też potrafi.

Awatar użytkownika
mordimer
SPECYFICZNY DIAGNOSTA
Posty: 336
Rejestracja: 17 paź 2010 19:05
Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla Shake, Suzuki Splash
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: mordimer » 24 mar 2011 12:18

Żeby zakończyć OT, zanim przyjdzie leśniczy i wygoni nas z lasu :czujnik:
Silnik 1.6 16V (103 KM)
pojemność silnika 1596 cm3
typ silnika wielopunktowy wtrysk
moc silnika 103 KM przy 5750 obr/min
montaż silnika z przodu, poprzecznie
rodzaj wałka rozrządu DOHC
cylindry rzędowy
liczba cylindrów 4
stopień sprężania 10,5
liczba zaworów na cylinder 4
Tylko o takim silniku może być mowa, brak zmiennych faz, model podstawowy sięga właściwie czasów Fiata 132 jak sądzę :roll:
Ze względu max.przy 5750 obr. i masę Fiata Marea nie ma szans, aby silnik ten miał w jakimkolwiek zakresie obrotów lepsze osiągi niż benzynowa jednostka z Soula... że o spalaniu rzędu 11,3 l/100km z testów konsumenckich już nie wspomnę... i zostawmy już może szczęśliwych posiadaczy solniczki z dieslem na ich podwórku :mrgreen:
pozdrawiam - mordimer

Awatar użytkownika
ppejta
Bywalec
Posty: 76
Rejestracja: 16 sty 2011 14:48
Czym jeżdzę: Suzuki Intruder m1500 / Soul 1.6 crdi
Lokalizacja: Gliwice / Norwegia

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: ppejta » 02 cze 2011 20:55

Witam , temat troszkę ostatnio zaniedbany , prawdopodobnie na szczęście z powodu braku awarii :bigok:
Chciałem sie podzielić pewną zaistniałą sytuacją w Norwegii , a mianowicie wszystkie duże koncerny paliwowe na rafineriach gazu wymieniły w tym roku swoje samochody na rafineriach gazu . Do tej pory przeważały Hyudaie Santa Fe i Toyoty Hilux oczywiscie z silnikami diesla ( ze wzgledów bezpieczeństwa i zagrozenie wybuchem tylko diesle moga poruszac sie po rafineriach )
W tym roku teoretycznie wszędzie zakupione zostały Hyundaie IX 35 1.6 CRDI z PDF... maksymalna predkość na rafinerii to 30km/h , samochody w tym tempie przejezdżaja codziennie od 20 do 50 km i nie ma mowy o zadnym butowaniu i wypalaniu filtra na trasach ...
Obsługa floty twierdzi ze maja zapewnienie producenta iż samochody te mogą poruszać sie stale z taką predkością ! oraz że filtr DPF jest równiez objety 5-letnią gwarancją :galy:
Szczerze mówiąc ... zgłupiałem , czekam na rozwój sytuacji :eviladmin:
CRUISER

Awatar użytkownika
SLAWEEKK
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 10 wrz 2010 08:39
Gadu-Gadu: 2085173
Lokalizacja: Lubin

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: SLAWEEKK » 02 cze 2011 22:29

yyy ix35 z silnikiem 1,6 ??????? sa takie?
Obrazek

Awatar użytkownika
soulek
CZŁOWIEK SUCHAR :)
Posty: 530
Rejestracja: 06 lut 2010 23:06
Czym jeżdzę: 1.6 CVVT M Vanilla Shake
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: soulek » 03 cze 2011 01:01

Baju baju, będę w Raju. Poszło fajne duże zamówienie, to czegoż się nie powie klientowi o swym towarze. Wszystko co on chce usłyszeć. Resztą będziem się martwić później. Bodaj w Norwegi co dziesiąty obywatel to milioner, chyba już wiem dlaczego. :rotfll:

Awatar użytkownika
Belizariush
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 24 lut 2011 13:57
Czym jeżdzę: WHISTLE / GUIPAGO 1000/Soul CRDI XL
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: Belizariush » 03 cze 2011 16:36

Przez półtora miesiąca samochód przejechał ponad 4.500 km z czego około 2.500 km w ruchu miejskim. Póki co wszystko jest ok, nawet nie wiem, czy filtr DPF się wypalił, czy też nie, bowiem samochód użytkuje głównie małżonka, ale ona też nie zgłaszała wystąpienia żadnych dziwnych objawów. Oby tak dalej.

Awatar użytkownika
ppejta
Bywalec
Posty: 76
Rejestracja: 16 sty 2011 14:48
Czym jeżdzę: Suzuki Intruder m1500 / Soul 1.6 crdi
Lokalizacja: Gliwice / Norwegia

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: ppejta » 03 cze 2011 18:14

przepraszam , mały babol - silnik oczywiscie 1.7 crdi ( myli sie z moja solniczką )
U mnie podobny problem przekroczone 4000 km i nie zauwazyłem momentu wypalania dpf-u pomimo częstych obserwacji szczególnie na autostradzie :( pewnie skuteczność wypalania wyjdzie na pierwszym przeglądzie
CRUISER

Awatar użytkownika
Belizariush
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 24 lut 2011 13:57
Czym jeżdzę: WHISTLE / GUIPAGO 1000/Soul CRDI XL
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: Belizariush » 14 lip 2011 21:09

Na liczniku kilometrów prawie 9.000. Jak do tej pory brak kłopotów z filtrem DPF z tym, że około 6.000 km to dłuższe trasy, nie miasto.

Awatar użytkownika
ppejta
Bywalec
Posty: 76
Rejestracja: 16 sty 2011 14:48
Czym jeżdzę: Suzuki Intruder m1500 / Soul 1.6 crdi
Lokalizacja: Gliwice / Norwegia

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: ppejta » 18 lis 2011 11:33

Witam,
jak wspominałem wczesniej na 1 przegladzie wyszła akcja serwisowa dla silnika crdi , polega na wgraniu nowego softu sterowania silnika , dotyczy układu paliwowego a dokładnie mówiąc filtra DPF. Własnie ładuje sie nowy soft.
CRUISER

credo
Bywalec
Posty: 69
Rejestracja: 16 mar 2011 13:08
Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: credo » 18 lis 2011 11:56

W październiku robiłem 1 przegląd przy 20 tyś i żadnej akcji serwisowej nie było. Może dotyczy to konkretnego roku modelowego?

ODPOWIEDZ