Filtr cząstek stałych

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika diesla 1.6 CRDI. Raporty awaryjności i spalania.

Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish

uuuuplask
Nasz człowiek
Posty: 624
Rejestracja: 10 cze 2009 11:10
Czym jeżdzę: CVVT L Vanilla Shake

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: uuuuplask » 24 mar 2013 11:20

Aerodynamika autobusu robi swoje na autostradzie. W benzynowym 132 konnym, Aurisie spalanie na poziomie 9 litrów mam na autostradzie przy 150 - 160 km/h. Benzynowy Soul mi gdzieś tyle żłopie przy 130-140, choć dane z Aurisa są precyzyjniejsze z racji dokładnego kompa pokładowego.

Awatar użytkownika
Belizariush
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 24 lut 2011 13:57
Czym jeżdzę: WHISTLE / GUIPAGO 1000/Soul CRDI XL
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: Belizariush » 27 mar 2013 23:41

Przejechane 52.000 km. O filtrze cząstek stałych zapomniałem.

Awatar użytkownika
Robert
Bywalec
Posty: 30
Rejestracja: 03 mar 2013 06:29
Czym jeżdzę: 1.6 GDI 140 KM L+Led Black Soul
Lokalizacja: Koszalin

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: Robert » 02 kwie 2013 19:12

Filtr cząstek stałych, hmm...jak tylko to czytam to mam ciarki na plechach :w łeb:
Macie młode auta z małymi przebiegami, silniki i wtryski są w idealnym stanie ale spokojnie czekajcie...
Jedynym ratunkiem są długie trasy, bo jeśli będziecie jeździli po kilka kilometrów dziennie, to wówczas przekonacie się co potrafi DPF :cry:
Mam taki samochód od dwóch lat i już duże doświadczenie, dlatego kupiłem Soula w benzynce :oki:


Dieslom dziś mówię NIET :killer:

Awatar użytkownika
Belizariush
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 24 lut 2011 13:57
Czym jeżdzę: WHISTLE / GUIPAGO 1000/Soul CRDI XL
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: Belizariush » 13 kwie 2013 14:04

Jeśli ktoś jeździ kilka kilometrów dziennie to wystarczyć mu powinien rower. Co da małych przebiegów to nie wydaje mi się, żeby 52 K "najechane" przez niespełna 2 lata było małym przebiegiem, jak na auto użytkowane prywatnie w Polsce. Samochód użytkuje w 95% małżonka i przeciętnie przejeżdża dziennie 30-40 km. Dwa, trzy razy do roku jedziemy w dalszą trasę, od 1500 do 3500 km. W mojej opinii problem DPF to problem ludzi, którzy kupili nowsze diesle, których ze względu na małą liczbę przejeżdżanych kilometrów nie musieli kupować, lub też były to samochody mocno wyeksploatowane. Jak do tej pory nikt na Forum nie sygnalizował kłopotów z DPF, więc spokojnie czekam. Bynajmniej nie na awarię DPF-a. Ja wybrałem diesla ze względu na dynamikę silnika. Jeździłem Soulem w benzynie w ramach jazd próbnych i to była porażka. Soula z benzynowym silnikiem ( mówię o 1.6 CVVT, bo GDI nie jeździłem ) bym nie kupił, ale jak mawiali Rzymianie " de gustibus non est disputandum".

ODPOWIEDZ