Filtr cząstek stałych

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika diesla 1.6 CRDI. Raporty awaryjności i spalania.

Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish

Awatar użytkownika
Belizariush
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 24 lut 2011 13:57
Czym jeżdzę: WHISTLE / GUIPAGO 1000/Soul CRDI XL
Kontakt:

Filtr cząstek stałych

Post autor: Belizariush » 28 lut 2011 20:47

Oczekuje na odbiór Soula z silnikiem diesla RM 2011. Niestety, jestem gamoniem i najpierw zapłaciłem zaliczkę a dopiero później "doczytałem", że wszystkie Soule w dieslu będą miały teraz na wyposażeniu filtr cząstek stałych. Problem w tym, że samochodem tym będzie jeździć głównie żona, do pracy, częściowo po mieście, w korkach, a w tych warunkach trudno będzie filtr wypalić. Mam w związku z tym pytanie do Sz. Forumowiczów, którzy posiadają już ten wynalazek w swoich pojazdach; mianowicie, czy przeżyli już w swoich autach proces wypalania filtra, jak to jest sygnalizowane przez kontrolki, jak długo trzeba jechać samochodem, zanim proces się zakończy ? Dotyczy to zwłaszcza sytuacji w której proces zaczął się podczas jazdy po mieście. Aha, jeszcze jedna kwestia, czy kontrolka(i) zaczyna(ją) informować kierowce o całym wydarzeniu, gdy proces ten już się rozpocznie, czy też sygnalizują, że wkrótce to nastąpi, co tym samym skłonić powinno kierowcę do wyjechania na krótką przejażdżkę za miasto, zamiast do zajechania do garażu. Przepraszam, za natarczywość, ale nie mam jeszcze dostępu do instrukcji pojazdu. Pozdrawiam.

uuuuplask
Nasz człowiek
Posty: 624
Rejestracja: 10 cze 2009 11:10
Czym jeżdzę: CVVT L Vanilla Shake

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: uuuuplask » 28 lut 2011 22:51

Ja co prawda diesla nie mam, ale tak myślę czy po prostu nie można raz na tydzień go przegonić na trasie/autostradzie przy prędkościach 150 km/h i więcej. Gdzieś czytałem, ze właśnie raz na tydzień jakąś trasę dynamicznie i powinno byc ok.

Awatar użytkownika
West
Uzależniony
Posty: 275
Rejestracja: 21 wrz 2009 20:50
Czym jeżdzę: Java Brown CRDi XL
Lokalizacja: Warszawa

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: West » 01 mar 2011 00:29

Ja tylko powiem,że po nowym roku nie kupiłbym żadnego diesla.bo wszystkie od nowego roku,by spełniać normę euro5, muszą być wyposażone w filtr cząstek.Z tego co mówisz w jakich warunkach będzie jeżdżone,to nie zazdroszcze... :chore:

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: soul » 01 mar 2011 06:30

Jak się zapali kontrolka to wtedy tylko do serwisu.
Proces oczyszczania jest niezauważalny dla użytkownika.
Jak takie krótkie docinki to po co zamówiłeś diesla? Oszczędność będzie tylko pozorna.

Awatar użytkownika
Belizariush
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 24 lut 2011 13:57
Czym jeżdzę: WHISTLE / GUIPAGO 1000/Soul CRDI XL
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: Belizariush » 01 mar 2011 06:46

Mleko już się rozlało. Będę musiał małżonkę uczulić, że takie coś może mieć miejsce i raz na tydzień, jeżeli nie wypadnie jej dłuższa trasa, chcąc-nie chcąc ruszyć Soulem na jakiś wypad poza miasto. Myślę jednak, że jeżeli kierowcy znany jest problem z jakim może spotkać się eksploatując diesla z FCS i stosuje się do zaleceń producenta, to nie powinno być problemów. Kolega jeździ Insygnią i już taki incydent, jak wypalanie FCS przeżył. Przyjechał do roboty, czujnik mu się włączył, więc dał w pedał i wyjechał z parkingu. Po 15 minutach wrócił i było po sprawie. Co do samochodów z silnikami Diesla. Ja natomiast na pewno ponownie kupię "ropniaka" jako kolejny samochód. Nawet z tym cholernym FCS.
Edit
Dopytałem kumpla. Napisałem głupstwo, kolega od Insygni nie ma żadnego czujnika, po prostu zorientował się co jest grane widząc nierówna pracę silnika i chwilowe - wysokie- spalanie, które pokazywał komputer na jałowym biegu. Diesla nie kupiłem dla oszczędności. Gdybym chciał oszczędzać kupiłbym benzynę. Lubię te silniki po prostu, żona też.
Pofatygowałem się do salonu i zapoznałem z instrukcja. Faktycznie piszą tam o : lampce wskaźnika usterek silnika (MIL). Dalej piszą, że jest to system, który kontroluje różne elementy kontroli spalin. Ani słowa, że dotyczy to filtra cząstek stałych, podejrzewam, że aby nie zniechęcać potencjalnych klientów. Potem następują same eufemizmy typu : przedłużajaca się jazda z włączoną lampką może spowodować uszkodzenie systemu kontroli spalin, istnieje możliwość uszkodzenia katalizatora itd. Na koniec jest coś na otarcie łez, ale tylko częściowe : Kiedy kontrolka sygnalizacji usterek silnika miga, może ona przestać migać po osiągnięciu przez pojazd prędkości 60 km/h lub na biegu wyższym niż drugi bieg na obrotach silnika 1500-2000 przez pewien czas ( około 25 minut ) :rotfll: . Dowiedziałem się też, że pierwsza wizyta w salonie w celu usunięcia tej usterki jest darmowa. Trochę mi lepiej, ale tylko trochę.

robal
Nowy....
Posty: 3
Rejestracja: 13 mar 2011 18:18
Czym jeżdzę: diesel l

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: robal » 18 mar 2011 20:05

ja narazie nabiłem 1100 km. i niezauważyłem wypalania ,jeżdze na zmiane z właścicielką auta raczej krótkie odcinki.jak coś się będzie działo w kwesti wypalania filtra podziele się co zauważylem,a co do spalania to wraz z przebiegiem spada,auto się dociera.pozdrawiam :wamp:

Awatar użytkownika
Belizariush
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 24 lut 2011 13:57
Czym jeżdzę: WHISTLE / GUIPAGO 1000/Soul CRDI XL
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: Belizariush » 19 mar 2011 12:12

Tysiąc sto kilometrów to trochę za mało, żeby doszło do zapełnienia FCS. My nadal oczekujemy na samochód, z większym jednak spokojem. Pocieszam się, że małżonka robi rocznie około 25.000 km no i ja dołożę ze dwa, więc może nie będzie tragedii. W moim mieście gość prowadzi przedsiębiorstwo taksówkowe. Ma 40 samochodów, wszystkie KIA Soul, diesle. wszystkie białe, oklejone czarnym deseniem, ale to rocznik modelowy 2010, więc bez filtra. Smaczek jest taki, że ten gość jest właścicielem salonu sprzedaży Hyundai. Oczywiście, jak tylko mam okazję korzystać z taksówki, co zdarza się zawsze, gdy wracam z imprezy, mniej lub bardziej znietrzeźwiony zamawiam auto z tej korporacji i proszę pana kierowcę, aby dał trochę w pedał, bo chciałbym zobaczyć jak to dziwne coś ( panie kierowco, a co to za marka ? ) jeździ. Pytałem też o opinie nt. samochodu. Wszystkie były pozytywne, z tym, że nie jestem w stanie stwierdzić, czy nie trafił mi się za każdym razem ten sam kierowca i ten sam samochód. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
SLAWEEKK
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 10 wrz 2010 08:39
Gadu-Gadu: 2085173
Lokalizacja: Lubin

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: SLAWEEKK » 19 mar 2011 14:06

JA juz doswiadczylem wypalania ze dwa razy- zrobilem w ciagu miesiaca 3500 km- tyle mam soula...

objaw jest taki- robi sie glosniej, moc spada, spalanie wzrasta- tak ze po zdjeciu nogi z gazu ( nie mowie o luzie), komp nie pokazuje 0,00 spalania chwilowego a okolo 0,5 do 1 litra, i dzwiek sie pojawia jakbym mial sportowy wydech :). Niestety szanowny sprzedawca nie poinformowl mnie ze rm2011 bedzie mial DPF ! Wolalbym nie miec :(
Obrazek

Awatar użytkownika
Kwarcu
EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
Posty: 2193
Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: Kwarcu » 19 mar 2011 16:03

Zechcesz to sobie go zdemontujesz(kosztowny zabieg), ale to oznacza problem z gwarancją.

Awatar użytkownika
SLAWEEKK
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 10 wrz 2010 08:39
Gadu-Gadu: 2085173
Lokalizacja: Lubin

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: SLAWEEKK » 22 mar 2011 14:27

Nie po to kupowalem nowe auto aby przy nim grzebac... :(

Szczerze mowiac jestem lekko rozczarowany soulem...
Obrazek

ODPOWIEDZ