Filtr cząstek stałych

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika diesla 1.6 CRDI. Raporty awaryjności i spalania.

Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish

uuuuplask
Nasz człowiek
Posty: 624
Rejestracja: 10 cze 2009 11:10
Czym jeżdzę: CVVT L Vanilla Shake

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: uuuuplask » 22 mar 2011 15:48

A nie można było kupić benzyny?

Hary66
Nasz człowiek
Posty: 590
Rejestracja: 13 wrz 2010 11:17
Czym jeżdzę: SOUL 1,6 CRDi XL Play
Lokalizacja: Lublin

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: Hary66 » 22 mar 2011 18:13

Nie miej pretensji do Soula. Obecnie każdy nowy diesel jeżeli ma spełniać normy emisji spalin, musi mieć filtr.
Pozdrawiam, Hary.

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: soul » 22 mar 2011 19:35

No zdecydowanie nie powinien mieć pretensji do mnie. :zlosnik:
Ja wszak dieslem nie jeżdżę i również nie zachęcałem do zakupu. :chytry:

Awatar użytkownika
Belizariush
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 24 lut 2011 13:57
Czym jeżdzę: WHISTLE / GUIPAGO 1000/Soul CRDI XL
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: Belizariush » 22 mar 2011 21:06

Rzeczywiście, teraz wszystkie nowe samochody z silnikami wysokoprężnymi muszą być wyposażone w filtr cząstek stałych. Po prostu diesel tak teraz ma. Mimo wszystko na Soula z silnikiem benzynowym bym się nie zdecydował. Testowałem Soula 1,6 benzyna i stwierdzam, że ten silnik to porażka. Ewidentny brak mocy przy przyspieszaniu, co dziwne, zważywszy, że jednostka napędowa ma bodajże 125 KM. Oczywiście to moja subiektywna ocena więc właścicieli Souli w benzynie uprasza się o wyrozumiałość dla dyletanta, bo przecież prawdziwi eksperci wiedzą, że silnik benzynowy w Soulu jest o niebo lepszy od diesla, cichszy, oszczędniejszy, bardziej dynamiczny a także tańszy.

Awatar użytkownika
soulek
CZŁOWIEK SUCHAR :)
Posty: 530
Rejestracja: 06 lut 2010 23:06
Czym jeżdzę: 1.6 CVVT M Vanilla Shake
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: soulek » 23 mar 2011 01:12

Ciekawe, piszesz o braku mocy w benzynie przy przyspieszaniu, pewnie zbyt szybko zmieniałeś biegi, pewnie jak w dieslu.

Awatar użytkownika
Belizariush
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 24 lut 2011 13:57
Czym jeżdzę: WHISTLE / GUIPAGO 1000/Soul CRDI XL
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: Belizariush » 23 mar 2011 06:06

Rzeczywiście, mam nawyk kierowcy diesla, Nie cisnąłem więc gazu do oporu przy przyspieszaniu, bo w turbo dieslu tylko po trochę mocniejszym naciśnięciu pedału włącza się turbo i auto dostaje "kopa". Może to była też wina silnika testowego egzemplarza auta. Silnik benzynowy sprawia bardzo pozytywne wrażenie przy niskich obrotach. Cichutki, niczym pszczółka oraz zero drgań, czego nie można powiedzieć o dieslu. Kiedy zamienialiśmy się z kolegą za kierownicą musieliśmy podejść bardzo blisko maski, żeby usłyszeć pracę silnika. Odczucia dot. niedostatku mocy mieliśmy jednak identyczne, ale obydwaj jeździmy dieslami. Salon odwiedziłem, bo zamierzałem zakupić Nissana Juke. Soulem dano mi się przejechać niejako przy okazji, bo obie marki są w tym salonie razem. Po przejażdżce Soulem wiedziałem, że tego samochodu nie kupię ze względu na słaby silnik. Skończyło się tak, że teraz oczekuję na odbiór Soula. Diesla z nieszczęsnym filtrem cząstek stałych.

Awatar użytkownika
mordimer
SPECYFICZNY DIAGNOSTA
Posty: 336
Rejestracja: 17 paź 2010 19:05
Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla Shake, Suzuki Splash
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: mordimer » 23 mar 2011 08:08

Zmienne fazy rozrządu w jednostce benzynowej to właśnie przyczyna owego "braku mocy" /sic!/ Silnik benzynowy na niskich obrotach jest oszczędny i zapewnia niezbędną elastyczność... natomiast lwi pazur pokazuje tam, gdzie zazwyczaj obrotomierz diesla nigdy nie dochodzi a jeśli już, to tylko wyje i nie ciągnie.

Miałem dwa auta z silnikami diesla, jeden był z hdi... tak ja jak i małżonka mamy dosyć i oboje pozostajemy od lat przy benzynie, zwłaszcza iż najnowocześniejsze diesle głównie z powodu filtra cząsteczkowego zupełnie nie nadają się do eksploatacji na krótkich odcinkach :idea:
pozdrawiam - mordimer

Awatar użytkownika
Belizariush
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 24 lut 2011 13:57
Czym jeżdzę: WHISTLE / GUIPAGO 1000/Soul CRDI XL
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: Belizariush » 23 mar 2011 21:28

Pozwolę sobie na polemikę oraz off top. Jeździłem swego czasu Fiatem Mareą w benzynie. Silnik 1,6 miał zmienne fazy rozrządu i moc 110 KM. Mimo tego samochód na pedał gazu w przedziale od 2 tys. do 3500 tys. reagował o wiele żwawiej. Fakt, że jazdę testową benzynowym Soulem odbyłem po opuszczeniu mojego diesla, który nie należy go samochodów wołowatych, choć z drugiej strony nie można go porównywać do bolidów formuły pierwszej. Stąd może takie złe wrażenia z jazdy.

uuuuplask
Nasz człowiek
Posty: 624
Rejestracja: 10 cze 2009 11:10
Czym jeżdzę: CVVT L Vanilla Shake

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: uuuuplask » 24 mar 2011 00:22

Ale na pewno nie reagował tak przy 4000 i wyżej. Kolega diagnosta właśnie napisał, że wszelkie vteci, cvvt itp pokazują pazur tam gdzie dieslowi się skala kończy. Swoją drogą nigdy nie słyszałem o Marei, a właściwie Fiacie z silnikiem ze zmiennymi fazami rozrządu, ale może coś przeoczyłem w tej dziedzinie. Generalnie jakby nie było każda konstrukcja 16 zaworowa ma nieco słabszy dół niż 8 zaworowa, ale moc na górze, lepsza kultura pracy i lepsza ekonomia w pełni te straty rekompensują. Co do jeszcze Twych wrażeń z jazdy Soulem. Powiem tak, przesiadłem się z auta również wysoko obrotowego. I początkowo wydawał mi się Soul dość ospały. Ale mijały kilometry, a mocy co raz więcej. Parę razy go przegoniłem po autostradzie i zupełnie inne auto. Po prostu musiał się dotrzeć. Więc może Soul z jazd próbnych miał jeszcze niski przebieg, silnik nie był ułożony i stąd takie, a nie inne wrażenie. Zaznaczam, że wiadomo Soul nie jest wyścigówką. Ale spokojnie do jazdy w trasie dla kierowcy, który nie boi się redukcji to wystarczające auto (oczywiście piszę o benzynie). Mam porównanie, gdyż jeżdżę ostatnio służbowym Mondeo z 2.0 tdci 140 konnym i Soul jest od niego o wiele dynamiczniejszy według mej opinii. Oczywiście nie mówię o dynamice przy 2000 obrotów bo doładowany diesel zbiera się o wiele lepiej na niskich, ale ja tam wolę sobie redukować i słuchać wkręcania na obroty , przy 4000 tysiącach czuć powera, a Ford w tym momencie to już ryczy i nic ponadto :oczko:

Awatar użytkownika
Belizariush
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 24 lut 2011 13:57
Czym jeżdzę: WHISTLE / GUIPAGO 1000/Soul CRDI XL
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych

Post autor: Belizariush » 24 mar 2011 07:00

Marea ma silnik z dwoma wałkami rozrządu ( DOHC ). O tym, że są tam zmienne fazy rozrządu dowiedziałem się w nieuautoryzowanym warsztacie, kiedy pan mechanik oświadczył mi, że nie wezmą się za zmianę rozrządu, bo nie mają odpowiednich przyrządów aby to zrobić. Silnik miał 103 KM, nie 110. Wracając do Soula, ten którym jeździłem miał przejechane około 800 km, więc z pewnością jeszcze się dobrze nie ułożył. Wreszcie w temacie; dlaczego nikomu jak dotąd nie udało się skonstruować urządzenia albo opracować metody, która pozwoliłaby komputerowi auta informować kierowcę, że filtr się wypełnia w związku z czym należy ruszyć w trasę ? Szczytem wygody byłby przełącznik, który pozwoliłby proces wypalania cząstek zainicjować. Przecież FCS nie jest bardzo skomplikowanym urządzeniem a budowa oraz zasada działania są proste, jak konstrukcja cepa.

ODPOWIEDZ