Filtr cząstek stałych
Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish
- tmal
- Nowy....
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 sie 2010 21:32
- Czym jeżdzę: CRDi L - w planach
- Lokalizacja: Kraków
Re: Filtr cząstek stałych
Mam taki sam motor w Brava. Nie ma zmiennych faz, jest 16V i dwa wałki. Pan w warsztacie nie chciał zmieniec rozrządu, bo w 1.6 16 fiata potrzebne są do tego blokady wałków, blokada koła zamachowego, czujnik zegarowy i specjalna tarcza pomiarowa do ustawienia GMP (przynajmniej podręcznikowo). Na kołach rozrządu nie ma naniesionych żadnych znaków i w tym tkwi problem. Co do zachowania się jednostki 16V, jest tak jak kolega wcześniej pisał, słaby dół i moc przy 4000. Wyprzedzanie przy 80km/h - redukcja do 3 i gaz.
Sorry za zaśmiecanie, tak na marginesie tylko chciałem - fiat też potrafi.
Sorry za zaśmiecanie, tak na marginesie tylko chciałem - fiat też potrafi.
- mordimer
- SPECYFICZNY DIAGNOSTA
- Posty: 336
- Rejestracja: 17 paź 2010 19:05
- Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla Shake, Suzuki Splash
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Filtr cząstek stałych
Żeby zakończyć OT, zanim przyjdzie leśniczy i wygoni nas z lasu
Ze względu max.przy 5750 obr. i masę Fiata Marea nie ma szans, aby silnik ten miał w jakimkolwiek zakresie obrotów lepsze osiągi niż benzynowa jednostka z Soula... że o spalaniu rzędu 11,3 l/100km z testów konsumenckich już nie wspomnę... i zostawmy już może szczęśliwych posiadaczy solniczki z dieslem na ich podwórku
Tylko o takim silniku może być mowa, brak zmiennych faz, model podstawowy sięga właściwie czasów Fiata 132 jak sądzęSilnik 1.6 16V (103 KM)
pojemność silnika 1596 cm3
typ silnika wielopunktowy wtrysk
moc silnika 103 KM przy 5750 obr/min
montaż silnika z przodu, poprzecznie
rodzaj wałka rozrządu DOHC
cylindry rzędowy
liczba cylindrów 4
stopień sprężania 10,5
liczba zaworów na cylinder 4
Ze względu max.przy 5750 obr. i masę Fiata Marea nie ma szans, aby silnik ten miał w jakimkolwiek zakresie obrotów lepsze osiągi niż benzynowa jednostka z Soula... że o spalaniu rzędu 11,3 l/100km z testów konsumenckich już nie wspomnę... i zostawmy już może szczęśliwych posiadaczy solniczki z dieslem na ich podwórku
pozdrawiam - mordimer
- ppejta
- Bywalec
- Posty: 76
- Rejestracja: 16 sty 2011 14:48
- Czym jeżdzę: Suzuki Intruder m1500 / Soul 1.6 crdi
- Lokalizacja: Gliwice / Norwegia
Re: Filtr cząstek stałych
Witam , temat troszkę ostatnio zaniedbany , prawdopodobnie na szczęście z powodu braku awarii
Chciałem sie podzielić pewną zaistniałą sytuacją w Norwegii , a mianowicie wszystkie duże koncerny paliwowe na rafineriach gazu wymieniły w tym roku swoje samochody na rafineriach gazu . Do tej pory przeważały Hyudaie Santa Fe i Toyoty Hilux oczywiscie z silnikami diesla ( ze wzgledów bezpieczeństwa i zagrozenie wybuchem tylko diesle moga poruszac sie po rafineriach )
W tym roku teoretycznie wszędzie zakupione zostały Hyundaie IX 35 1.6 CRDI z PDF... maksymalna predkość na rafinerii to 30km/h , samochody w tym tempie przejezdżaja codziennie od 20 do 50 km i nie ma mowy o zadnym butowaniu i wypalaniu filtra na trasach ...
Obsługa floty twierdzi ze maja zapewnienie producenta iż samochody te mogą poruszać sie stale z taką predkością ! oraz że filtr DPF jest równiez objety 5-letnią gwarancją
Szczerze mówiąc ... zgłupiałem , czekam na rozwój sytuacji
Chciałem sie podzielić pewną zaistniałą sytuacją w Norwegii , a mianowicie wszystkie duże koncerny paliwowe na rafineriach gazu wymieniły w tym roku swoje samochody na rafineriach gazu . Do tej pory przeważały Hyudaie Santa Fe i Toyoty Hilux oczywiscie z silnikami diesla ( ze wzgledów bezpieczeństwa i zagrozenie wybuchem tylko diesle moga poruszac sie po rafineriach )
W tym roku teoretycznie wszędzie zakupione zostały Hyundaie IX 35 1.6 CRDI z PDF... maksymalna predkość na rafinerii to 30km/h , samochody w tym tempie przejezdżaja codziennie od 20 do 50 km i nie ma mowy o zadnym butowaniu i wypalaniu filtra na trasach ...
Obsługa floty twierdzi ze maja zapewnienie producenta iż samochody te mogą poruszać sie stale z taką predkością ! oraz że filtr DPF jest równiez objety 5-letnią gwarancją
Szczerze mówiąc ... zgłupiałem , czekam na rozwój sytuacji
CRUISER
- soulek
- CZŁOWIEK SUCHAR :)
- Posty: 530
- Rejestracja: 06 lut 2010 23:06
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT M Vanilla Shake
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Re: Filtr cząstek stałych
Baju baju, będę w Raju. Poszło fajne duże zamówienie, to czegoż się nie powie klientowi o swym towarze. Wszystko co on chce usłyszeć. Resztą będziem się martwić później. Bodaj w Norwegi co dziesiąty obywatel to milioner, chyba już wiem dlaczego.
- Belizariush
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 lut 2011 13:57
- Czym jeżdzę: WHISTLE / GUIPAGO 1000/Soul CRDI XL
- Kontakt:
Re: Filtr cząstek stałych
Przez półtora miesiąca samochód przejechał ponad 4.500 km z czego około 2.500 km w ruchu miejskim. Póki co wszystko jest ok, nawet nie wiem, czy filtr DPF się wypalił, czy też nie, bowiem samochód użytkuje głównie małżonka, ale ona też nie zgłaszała wystąpienia żadnych dziwnych objawów. Oby tak dalej.
- ppejta
- Bywalec
- Posty: 76
- Rejestracja: 16 sty 2011 14:48
- Czym jeżdzę: Suzuki Intruder m1500 / Soul 1.6 crdi
- Lokalizacja: Gliwice / Norwegia
Re: Filtr cząstek stałych
przepraszam , mały babol - silnik oczywiscie 1.7 crdi ( myli sie z moja solniczką )
U mnie podobny problem przekroczone 4000 km i nie zauwazyłem momentu wypalania dpf-u pomimo częstych obserwacji szczególnie na autostradzie pewnie skuteczność wypalania wyjdzie na pierwszym przeglądzie
U mnie podobny problem przekroczone 4000 km i nie zauwazyłem momentu wypalania dpf-u pomimo częstych obserwacji szczególnie na autostradzie pewnie skuteczność wypalania wyjdzie na pierwszym przeglądzie
CRUISER
- Belizariush
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 lut 2011 13:57
- Czym jeżdzę: WHISTLE / GUIPAGO 1000/Soul CRDI XL
- Kontakt:
Re: Filtr cząstek stałych
Na liczniku kilometrów prawie 9.000. Jak do tej pory brak kłopotów z filtrem DPF z tym, że około 6.000 km to dłuższe trasy, nie miasto.
- ppejta
- Bywalec
- Posty: 76
- Rejestracja: 16 sty 2011 14:48
- Czym jeżdzę: Suzuki Intruder m1500 / Soul 1.6 crdi
- Lokalizacja: Gliwice / Norwegia
Re: Filtr cząstek stałych
Witam,
jak wspominałem wczesniej na 1 przegladzie wyszła akcja serwisowa dla silnika crdi , polega na wgraniu nowego softu sterowania silnika , dotyczy układu paliwowego a dokładnie mówiąc filtra DPF. Własnie ładuje sie nowy soft.
jak wspominałem wczesniej na 1 przegladzie wyszła akcja serwisowa dla silnika crdi , polega na wgraniu nowego softu sterowania silnika , dotyczy układu paliwowego a dokładnie mówiąc filtra DPF. Własnie ładuje sie nowy soft.
CRUISER
Re: Filtr cząstek stałych
W październiku robiłem 1 przegląd przy 20 tyś i żadnej akcji serwisowej nie było. Może dotyczy to konkretnego roku modelowego?