Moim zdaniem zdecydowanie za późno Twoje auto reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Silnik już przy około 2000 obr/min. powinien bardzo ładnie ciągnąć do góry. Czarny dym to nic innego jak niespalone paliwo.
Ciężko wyrokować przez internet, ale tak późne przyśpieszanie często oznacza to kłopoty z turbiną.
I jeszcze jedno - ja raczej 4000 obr/min. bym w tym silniku nie przekraczał. Patrząc nawet wg. danych to moc maksymalną ten silnik osiąga właśnie przy 4000 więc póżniej tylko spada i dalsze wkręcanie go na obroty nie tylko nie ma sensu. Może to grozić jakąś awarią, a w najlepszym przypadku częsta taka jazda to przyśpieszone zużycie silnika.
ciemny dym
Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish
-
- Bywalec
- Posty: 66
- Rejestracja: 11 sie 2010 20:00
- Czym jeżdzę: 1.6 CRDi RED L
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: ciemny dym
masz racje powyzej 4 to nie jest dobre... ograniczenie do 4,5 z tego co wiem, wynika iż na wyższych obrotach moze dojśc do tzw. "rozbiegania" niekontrolowanych zapłonów itd.
test zrobiłem dlatego, iż w moim egzemplarzu zmiana biegu 3 na 4, przy obrotach 3,5tys/min powoduje iż na 4 jest 2,5 tyś i to powoduje zhamowanie samochodu.. tak jakby skrzynia była źle zestopniowana...
test zrobiłem dlatego, iż w moim egzemplarzu zmiana biegu 3 na 4, przy obrotach 3,5tys/min powoduje iż na 4 jest 2,5 tyś i to powoduje zhamowanie samochodu.. tak jakby skrzynia była źle zestopniowana...