Strona 1 z 1

wymiana filtra paliwa w crdi soul

: 22 sie 2011 17:43
autor: kris1130
Witam wszystkich. Chciałbym zapytać czy ktoś mógłby mi opisać w praktyce jak wymienić filtr paliwa w moim dieselku. Z góry dziękuję. :ups:

Re: wymiana filtra paliwa w crdi soul

: 22 sie 2011 18:14
autor: djoneway
będzie przydatna porada, dołączam się do pytania

Re: wymiana filtra paliwa w crdi soul

: 22 sie 2011 18:28
autor: MarcinekB
witam, ja jestem już po.....

A więc po kolei:
1. trzeba odpiąć wszystkie 4 przewody paliwowe ( mają różne długości wiec się nie mylą)
2. nie pamiętam ale chyba są 2 wtyczki elektryczne - też do odpięcia
3. odkręcamy 2 śruby i wyjmujemy filtr z obudową
4. odkręcamy filtr z obudowy i wymieniamy go.
5. dla mnie najlepiej było najpierw podłączyć przewody paliwowe
6. potem elektryczne
7. potem dopiero przykręcić obudowę

Robiłem to 2 miesiące temu wiec coś mogłem przeoczyć
a potem :pub:

Re: wymiana filtra paliwa w crdi soul

: 22 sie 2011 18:58
autor: soul
...nowy filtr zalać paliwem przed wkręceniem.

Re: wymiana filtra paliwa w crdi soul

: 22 sie 2011 22:23
autor: MarcinekB
nie trzeba jest tam pompka na górze jak wszystko złożysz to parę razy wciśniesz i po sprawie...

Re: wymiana filtra paliwa w crdi soul

: 24 sie 2011 14:11
autor: kris1130
Bardzo dziękuję za fachową poradę pozdrawiam :obcy:

Re: wymiana filtra paliwa w crdi soul

: 07 kwie 2012 19:46
autor: djoneway
Właśnie jestem po wymianie filtra paliwa i moje spostrzeżenia są następujące: Dostęp nie jest zbyt ciekawy, troszkę się trzeba pomęczyć. Ktoś kto nie chce się babrać w ropie to polecam oddać sprawę do mechaniora lub do ASO przy okazji przeglądu.

Dla tych którzy lubią grzebać przy swojej kiance nieco dokładniejsza instrukcja wymiany:

Najpierw wypinamy 3 wtyczki elektryczne.

Następnie odpinamy 2 przewody paliwowe. Są dwie złączki poniżej filtra które należy wypiąć, Naciska się taki niebieski przycisk z boku i wypina się przewód. Przewodów tych nie odłączamy od filtra tylko poniżej na złączkach. Ciężki dostęp, trzeba wsadzić wgłąb komory silnika ręce i tam intuicyjnie to odłączyć.

Potem odkręcamy mocowanie kosza filtra od metalowej obudowy kielicha i wyjmujemy cały kosz razem z filtrem.

Gdy już mam wyjęty cały filtr to musimy go oddzielić od tego kosza. Odkręcamy czujnik na samym dole najlepiej nad jakąś miską, ponieważ zaraz po jego poluzowaniu zacznie nam ściekać paliwo z filtra.

Gdy już odkręcimy wszystkie śrubki przekręcamy filtr w lewo i w ten sposób wykręcamy od niego całą górną część z pompką.

Zakręcamy nowy filtr i montujemy go w aucie w odwrotnej kolejności niż opisane powyżej.

Na koniec naciskamy pompkę tyle razy aż poczujemy wyraźny opór co będzie oznaczało że nowy filterek jest już po brzegi wypełniony ropką:)

Cieszymy się czystym paliwkiem i niskim spalaniem haha:D