Stuki

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika diesla 1.6 CRDI. Raporty awaryjności i spalania.

Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Stuki

Post autor: soul » 09 maja 2012 09:41

..a ile masz najechane km?

Awatar użytkownika
marcinwuwua
Uzależniony
Posty: 352
Rejestracja: 01 sie 2009 22:50
Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stuki

Post autor: marcinwuwua » 09 maja 2012 09:48

39500 podobno była to przypadłość starszych diesli kijanek
Obrazek

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Stuki

Post autor: soul » 09 maja 2012 10:06

Mały nalot na taką awarie.
Nie przegrzałeś głowicy przypadkiem?
Kompensator może się wywalić na plecy albo z powodu złego oleju, jak coś nie halo z magistralą olejowa np. wywalona głowica tzn. ocieliła się bo tak w dieslach czasami jest jak daje się w palnik ciśnienie spada (oleju) i szklanka/ki sobie klepią. Ewentualnie sama wada kompensatora, nie trzyma oleju i stuka.
I weź tu sam sobie serwisuj auto - koszty i ból w portfela bez tej byle jakiej ale zawsze gwarancji.

Awatar użytkownika
marcinwuwua
Uzależniony
Posty: 352
Rejestracja: 01 sie 2009 22:50
Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stuki

Post autor: marcinwuwua » 09 maja 2012 10:15

a w jaki sposób mógłbym przegrzać głowicę? przecież to nie możliwe do wykonania przy idealnym stanie auta,
mnie ewidentnie opłacało się serwisować, ciekaw jestem czy serwis nie zacznie wymyślać czegoś i próbować zwalać winę, chociaż szans nie mają.
Obrazek

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Stuki

Post autor: soul » 09 maja 2012 10:47

Możliwe, możliwe :zlosnik: Niemożliwe to zamknąć szufladę na klucz i zdążyć do niej jeszcze wrzucić ten kluczyk :czujnik:
Te diesle nie są stworzone do ciągłego wysiłku i jak ktoś katuje auto to się cielą głowice. :zlosnik4:
Na pewno sprawdza jakie oleum lane było jak dedykowane to spokojna głowa, naprawią. :oczko:

Awatar użytkownika
marcinwuwua
Uzależniony
Posty: 352
Rejestracja: 01 sie 2009 22:50
Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stuki

Post autor: marcinwuwua » 09 maja 2012 10:53

To oni lali więc samych siebie muszą sprawdzić :P
Nie nie katowałem autka.... (się nie chwal) wyedytowano.
Tak to max 160 i to raczej przy wyprzedzaniu.
Obrazek

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Stuki

Post autor: soul » 09 maja 2012 10:57

No to spokojnie oddycha pierś marynarza. :bigok:

slaw
Bywalec
Posty: 66
Rejestracja: 11 sie 2010 20:00
Czym jeżdzę: 1.6 CRDi RED L
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Stuki

Post autor: slaw » 10 maja 2012 17:34

Panowie od rad 'zalej verve czy też bp ultimate i daj po garach' w 99% usterek silnika takie działanie nie rozwiązuje problemu silnika co więcej może go bardziej uszkodzić... no chyba, że znacie kogoś komu to pomogło ?
(pomijam przypadki nadmiernego dymienia ze wzgledu na niską jakość paliwa)

Awatar użytkownika
marcinwuwua
Uzależniony
Posty: 352
Rejestracja: 01 sie 2009 22:50
Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDi XL
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stuki

Post autor: marcinwuwua » 11 maja 2012 12:04

jednak tłok silnik albo do remontu albo do wymiany :cry:
Obrazek

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Stuki

Post autor: soul » 11 maja 2012 12:29

..no ale co z tym tłokiem?
Dziura, pierścienie zjadło czy co?

ODPOWIEDZ