Docieranie silnika

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika diesla 1.6 CRDI. Raporty awaryjności i spalania.

Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish

Awatar użytkownika
Mish
Nasz człowiek
Posty: 588
Rejestracja: 30 mar 2009 07:27
Gadu-Gadu: 2343710
Czym jeżdzę: 1,6 CRDi VGT - (XL - Tomato Red)
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Docieranie silnika

Post autor: Mish » 14 maja 2009 22:50

wlodek pisze:Dzięki za tak błyskotliwą radę :pub: Jeśli stać mnie na auto za 60 koła, to stać mnie również na studnie i inne dary. Stać mnie również na wymianę oleju po 2 tyś. Dlaczego? Choćby dla lepszego snu, a może lepszej pracy silnika, a możne dla jego lepszej żywotności, a może ..... itd. :kierownik: Aby jeszcze uspokoić Cię, co do losu moich pieniędzy, to musisz wiedzieć, że diesel lubi częstą wymianę oleju, więc dyskusja nie powinna przebiegać w kierunku czy wymienić? tylko na jaki ??? :niewiem:
na żaden :) też mam diesla... owszem, lubią wymianę, ale zbyt częsta jest wyrzuceniem pieniędzy... tych silników się nie dociera! jeśli już koniecznie chcesz... (moja zasada złota - jak się za dużo grzebie, to się samochód ...) to wlej Valvoline MaxLife Diesel 5W40
Obrazek moja KIA Soul XL 1,6 CRDi VGT

wlodek
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 27 mar 2009 15:05
Czym jeżdzę: 1,6 CRDi XL
Lokalizacja: Brzeziny

Re: Docieranie silnika

Post autor: wlodek » 14 maja 2009 23:08

I to są konkrety :brawo: Powiedz jeszcze ile ta przyjemność kosztuje oraz ile wchodzi do naszego crdi :oki:

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Docieranie silnika

Post autor: soul » 15 maja 2009 01:54

Reasumując - brak jest technicznych/konstrukcyjnych i jakichkolwiek innych podstaw/przesłanek do wymiany oleju po 2 pierwszych tysiącach przebiegu. Są natomiast podstawy ekologiczne i ekonomiczne :zlosnik: przemawiające na NIE.
Dobrze pamiętam że 30 lat temu tak się robiło bo tak trzeba było inaczej motor albo źle się ułożył albo się zatarł.
Dzisiaj materiały i dokładność obróbki eliminują tą potrzebę.
Nie chodzi tu również o zasobność portfela a o sens tej czynności.
Co do oleju to powtarzam po raz kolejny -marka nie jest ważna -liczą się parametry, zgodne ze specyfikacja producenta danego silnika.

Awatar użytkownika
Mish
Nasz człowiek
Posty: 588
Rejestracja: 30 mar 2009 07:27
Gadu-Gadu: 2343710
Czym jeżdzę: 1,6 CRDi VGT - (XL - Tomato Red)
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Docieranie silnika

Post autor: Mish » 15 maja 2009 06:51

SOUL pisze:Co do oleju to powtarzam po raz kolejny -marka nie jest ważna -liczą się parametry, zgodne ze specyfikacja producenta danego silnika.
tu się absolutnie nie zgodzę... bo lałem różne oleje o takich samych klasach lepkości, itd. itp., a różnica w kulturze pracy silnika była kolosalna...

Poza tym... dlaczego ASO leją olej 5W40, o którym chyba nie mam mowy w książce obsługi, jest za to o 5W30... i bądź tu mądry... wspomniany przeze mnie olej (tylko że półsyntetyk 10W40) nalałem do poprzedniego samochodu - pracował ciszej, bardziej miękko, pompa vacu od wspomagania hamulców zaczęła z powrotem działać...
Obrazek moja KIA Soul XL 1,6 CRDi VGT

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Docieranie silnika

Post autor: soul » 15 maja 2009 08:26

Pierwsza liczba oznacza temperaturę stosowania, im niższa ta liczba przed W(w-jak winter zima) tym w niższej temperaturze otoczenia można stosować olej.I tak 10 W to -30 stopni. Druga ważna liczba to klasa lepkości, jest ich pięć w systematyce SAE dla olejów letnich. Im wyższa liczba tym klasa lepkości wyższa. Czyli olej zachowuje swoje najlepsze parametry w wyższej temperaturze otoczenia-nie zrywa się tzw. film olejowy. Obecnie wszyscy jeździmy na olejach wielosezonowych i dla tego maja oznaczenia podwójne- 10W40.Oznacza to że olej zachowuje swoje najlepsze właściwości w temperaturze otocznia od -30 do +40 stopni Celsjusza. Najlepsze właściwości to m.innymi, odporność na zrywanie filmu olejowego, odporność na utlenianie, zdolności utrzymania powstałych osadów w stanie dyspersji , zdolność do zapobiegania tworzenia się szlamu, zdolności do utrzymania silnika w czystości, zdolności do uszczelniania tłoka w cylindrze.

ODPOWIEDZ