Czy to nie jest wyżyłowanie silnika?

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika diesla 1.6 CRDI. Raporty awaryjności i spalania.

Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish

SZREK
Bywalec
Posty: 40
Rejestracja: 29 mar 2009 21:25

Czy to nie jest wyżyłowanie silnika?

Post autor: SZREK » 29 mar 2009 21:46

Tak jak kolega pisze w swoim pierwszym poście silnik w Soul, posiada 128KM (Diesel).
Czy przypadkiem to nie jest za dużo i czy to nie jest wyżyłowanie silnika a co za tym idzie jego mniejsza żywotność?
Powiem, tak: Kia Sid - posiada ten sam silnik i jeśli się nie mylę to ma 90KM. Sam Sid jest samochodem cięższym i to jemu powinien przypaść ten silnik.
Piszę dla tego ponieważ jestem posiadaczem Renault Thalia z silnikiem 1.5 DCi z 65KM, natomiast są z 85KM i 95KM i te ostatnie - niestety często odwiedzają serwisy !!!!!!!!!!!!!!!!!! Jest to ten sam silnik jednak przez zmianę Chipa uzyskali taką moc a co za tym idzie, to silniki te nie wytrzymują. To smutne ale prawdziwe. :(
W salonie Kia - na takie pytanie sprzedawca nabrał w usta wody - brak odpowiedzi!!!!, zmieszał się, i to było dla niego kłopotliwe a w dalszej części pytań uważał co mówił i udzielał odpowiedzi zdawkowych. Nawet, udało mu się mi nawinąć na uszy troszkę makaronu, jednak zdementowałem je w siedzibie KIA Poland ul. Puławska w Warszawie. Tam, odpowiedzi były jaśniejsze jednak i to pytanie odnośnie 128KM, było problematyczne a nawet wykrętne a brzmiała ona niej więcej tak: ".....wie Pan, to nowe autka i czas pokaże ich awaryjność........"
To, troszkę mnie zmartwiło i dla tego Wam je zadaje - co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Czy to nie jest wyżyłowanie silnika?

Post autor: soul » 29 mar 2009 22:02

Silnik w cee'd mają 90i 115 KM.
Silniki doładowane a tym bardziej diesla dysponują dużym zapasem mocy i wytrzymałości.
CRDI 1.6 kia z VGT można wykręcić bezpiecznie do 140 KM a 2.0 CRDI nawet do 180KM i nie wpływa to na ich żywotność dramatycznie. Czytałem o osobach które z chip-owały i poza większym momentem i mocą brak innych doznań "serwisowych". Oczywiście nie są to jednostki przeznaczone do rajdów i należy tej mocy używać z głową, turbiny są jednak delikatne. Wadą jest utrata gwarancji bo to już jest ingerencja większa niż box.

SZREK
Bywalec
Posty: 40
Rejestracja: 29 mar 2009 21:25

Re: Czy to nie jest wyżyłowanie silnika?

Post autor: SZREK » 29 mar 2009 23:15

Teraz zrozumiałem. :)
Tak jak pisałem o Renault Thalia - to fabrycznie je rozkręcali do tych mocy i niestety nie wyszło im to na dobre a przynajmniej te mocniejsze jednostki silnikowe.
Na ulicach Warszawy spotkałem już 3 takie samochodziki i wszystkie z silnikiem Diesla.
Zbierają się idealnie a nawet powiem, że miałem problemy z dopędzeniem ;)
Wracając do silnika to wiem (z ustnych informacji) o tym, że jest w tym silniku zastosowany system Bosch-a, czy to prawda?
Jeśli tak, to jest to wielki "+" ale Kia !!! :)
W moim, jest ten sam system lecz na Delphia - i z rozmów ze znajomymi z warsztatu wiem, że jest to wielki problem - ot, jakość tej firmy (osobiście nie mam z nim problemów - bo eksploatuje samochodzik oszczędnie).
Dokładność i użyte materiały od produkcji firmy Bosch to wielka zaleta !

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Czy to nie jest wyżyłowanie silnika?

Post autor: soul » 29 mar 2009 23:34

Cała elektronika bezpieczeństwa(ABS,ESP...itd) i system wtrysku CR jest od BOSCH-a.

SZREK
Bywalec
Posty: 40
Rejestracja: 29 mar 2009 21:25

Re: Czy to nie jest wyżyłowanie silnika?

Post autor: SZREK » 29 mar 2009 23:43

To, co w silniku to mnie cieszy :) :) :) :) :) :) :)
Jedna ABS Bosch-a - już mniej !
Z innymi układami nie miałem do czynienia.

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Czy to nie jest wyżyłowanie silnika?

Post autor: soul » 30 mar 2009 00:03

W MB pracują bezawaryjnie.Lepiej niż VDO z którym są problemy (np. przepustnice) .

SZREK
Bywalec
Posty: 40
Rejestracja: 29 mar 2009 21:25

Re: Czy to nie jest wyżyłowanie silnika?

Post autor: SZREK » 30 mar 2009 10:12

Pozwolę sobie na zadanie kolejnego pytania.
Czy pasek od rozrządu zasila pompę wodną ? czy, też jest na pasku alternatora?

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Czy to nie jest wyżyłowanie silnika?

Post autor: soul » 30 mar 2009 11:17

Rozrząd jest napędzany łańcuchami.

SZREK
Bywalec
Posty: 40
Rejestracja: 29 mar 2009 21:25

Re: Czy to nie jest wyżyłowanie silnika?

Post autor: SZREK » 30 mar 2009 11:41

Ups !!!!!
To w Soul-u jest łańcuch a nie pasek rozrządu ?
No to fajnie !
We wszystkich swoich autkach z Dieslem, miałem paski :)
Po jakim przebiegu trzeba wymieniać łańcuch rozrządu ?

Awatar użytkownika
soul
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 19 mar 2009 23:21
Czym jeżdzę: w212
Lokalizacja: INTERNET

Re: Czy to nie jest wyżyłowanie silnika?

Post autor: soul » 30 mar 2009 11:50

Praktycznie jest to wieczne. Jak zacznie być go słychać czyli dzwoni o obudowę to wtedy wymiana.
Obecnie producenci odchodzą od pasków zębatych napędu rozrządu z racji awaryjności tego rozwiązania i koniecznosci częstych wymian. Dla przykładu podam że np w Mercedesie łańcuch wytrzymuje minimum 600 000 km.

ODPOWIEDZ