haczący się pedał gazu?
Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish
Re: haczący się pedał gazu?
Ale to własnie chodzi o ten momęt chwilowy,kiedy zwiększamy obroty i w pewnym momęcie na ułamki sekund silnik CRDI SOUL niereaguje dopiero po czasie dostaje tzw. kopa i idzie dalej.Do tej sytuacji jak napisałem wyrzej w poście trzeba się przyzwyczaić.Posiadam też seata 1,9 TDI (110 km ) gdzie pedał gazu reaguje płynnie od początku do końca i w SOUL-u naprawdę mi to przeszkadzało ale pomalutku zaczynam się przyzwyczajać!!!!
Soul XL 1,6 CRDI VGT ....Vanilla Shake
Re: haczący się pedał gazu?
Pierwsze wrażenie miałem podobne do większości forumowiczów. Myślałem, że pedał gazu haczy o gumowy dywanik, ale po dokładnej analizie okazało się, że nie. Teraz gdy nauczyłem się z tym jeździć, jest to nawet wygodne, zwłaszcza na trasie. Jadę sobie spokojnie, a gdy nagle chcę coś szybciej wyprzedzić to dociskam gaz i przeskakuję do drugiego etapu...
-
- CIEMNOŚĆ WIDZĘ, CIEMNOŚĆ
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 sie 2010 20:24
- Czym jeżdzę: SOUL XL CRDi
- Lokalizacja: Torun
Re: haczący się pedał gazu?
Witajcie koledzy, sprawdzilem i tez mam podwojny pedal gazu. za bardzo jeszcze go nie wyczulem i mam w zwiaku z tym pytanie.
1) Aby uruchomic ten drugi gaz to najpierw wciskam gaz do dechy, uzyskuje juz dosc znaczne obroty(np 2600-2800) wtedy klikam drugim raz noga i moge jeszcze cos wycisnąć.
2) Chce ruszyć ostro wiec wciskam gaz do konca, sekunda i robie drobne drgniecie nogą i otwieram mi sie drugi gaz (raczej nie wiecej niż 2000-2200 obr/min).
Rozumiem ze tutaj obowiązuje ta zasada z przypadku nr1, drugi raczej nie - pewny nie jest i dlatego pytam. Ciekaw jestem bo jeszcze samochodu nie wyczulem a faktycznie niekiedy potrzebna jest od razu duza moc soula, chodzi mi tu glownie o wyprzedzanie na trasie np jak mam 75km/h (piatka troche malo, a czworkamoże byc tylko drugi gaz potrzebny). Pozdrawiam!
1) Aby uruchomic ten drugi gaz to najpierw wciskam gaz do dechy, uzyskuje juz dosc znaczne obroty(np 2600-2800) wtedy klikam drugim raz noga i moge jeszcze cos wycisnąć.
2) Chce ruszyć ostro wiec wciskam gaz do konca, sekunda i robie drobne drgniecie nogą i otwieram mi sie drugi gaz (raczej nie wiecej niż 2000-2200 obr/min).
Rozumiem ze tutaj obowiązuje ta zasada z przypadku nr1, drugi raczej nie - pewny nie jest i dlatego pytam. Ciekaw jestem bo jeszcze samochodu nie wyczulem a faktycznie niekiedy potrzebna jest od razu duza moc soula, chodzi mi tu glownie o wyprzedzanie na trasie np jak mam 75km/h (piatka troche malo, a czworkamoże byc tylko drugi gaz potrzebny). Pozdrawiam!
Re: haczący się pedał gazu?
ty masz dwa gazy a ja mam cztery hamulce
to jest overboosting, jak przejdziesz przez opór "pedała" to silnik dostaje kopa na chwilę - wszystkie nasze crdi tak mają, moim zdaniem 75 km na V biegu to trochę mulenie turbiny - obroty poniżej 2000, powyżej tego to ten silnik zaczyna żyć
to jest overboosting, jak przejdziesz przez opór "pedała" to silnik dostaje kopa na chwilę - wszystkie nasze crdi tak mają, moim zdaniem 75 km na V biegu to trochę mulenie turbiny - obroty poniżej 2000, powyżej tego to ten silnik zaczyna żyć
Say your prayers little one
don't forget, my son
to include everyone... James said
don't forget, my son
to include everyone... James said
-
- CIEMNOŚĆ WIDZĘ, CIEMNOŚĆ
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 sie 2010 20:24
- Czym jeżdzę: SOUL XL CRDi
- Lokalizacja: Torun
Re: haczący się pedał gazu?
Tak sobie jeżdże tym moim soulem i próbuje wyczuć ten jego podwojny pedal gazu. Dzis spotkala mnie niezbyt mila niespodzianka. Mam czawart bieg (okolo 80km/h) gaz do dechy, obroty do okolo 2600, potem klikam noga urychamiam drugi gaz predkość dochodzi do 120 (ok) ale jade jeszcze chwilke (130km) i silnik traci moc obroty mniej wiecej na poziomie 3200. Calość powtorzylem po okolo godzince i to samo. Znaczy sie na tym drugim gazie auto pracuje mi okolo 2-3s i potem zachowyje sie tak jakby mu zaczynalo paliwa brakowac. Myslalem ze to moze jakies odciecie ale obroty mam dopiero na poziomie okolo 3200-3300 to chyba troche za nisko. Mysle ze to chyba cos nie tak z silnikiem. Co mi z drugiego gazu jak on dziala raptem 2 sekundy a potem bryka zaczyna sie mulić. NIe jest to zbyt fajne jak wyprzedzam na 4-biegu mam 120 i zamiast jeszcze dojsc do tych 140 to auto zwalnia. Dajcie znac czy ktos mial podobne odczucia i czy to jest cos nie tak z silnikiem.
W poprzednim wozie mialem cos takiego na zimnynm silniku (benzyna+gaz) i mialem potem spore problemy i duze wydatki.
Pozdrawiam i czekam na wasze spostrzeżenia.
W poprzednim wozie mialem cos takiego na zimnynm silniku (benzyna+gaz) i mialem potem spore problemy i duze wydatki.
Pozdrawiam i czekam na wasze spostrzeżenia.
-
- Nasz człowiek
- Posty: 590
- Rejestracja: 13 wrz 2010 11:17
- Czym jeżdzę: SOUL 1,6 CRDi XL Play
- Lokalizacja: Lublin
Re: haczący się pedał gazu?
Z opisu to wygląda na przepływomierz. Trzeba by podpiąć inny i spróbować.
Pozdrawiam, Hary.
-
- CIEMNOŚĆ WIDZĘ, CIEMNOŚĆ
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 sie 2010 20:24
- Czym jeżdzę: SOUL XL CRDi
- Lokalizacja: Torun
Re: haczący się pedał gazu?
Dodam tyle ze jak nie uzywam gazu drugiego to na pierwszym obroty moge nawet dociągnąc do 4000 tys i jest ok. Zastanawiam sie czy ten drugi gaz nie ma takiej chwilowej zadyszki ze zaczyna dzilać potem sie na chwile wacha i pracuje dalej. Troche w weekend jeździlem i powiem szczerze ze uzylem go tylko klka razy przez chwile i nie czekalem czy efekt mulenia sie powtorzy. Efekty tego nie zaobserwowalem na piątce, ale tam wszystko dzieje sie przy niższych obrotach. Zastanawialem sie tez czy to nie jest efekt (ten brak tchu) zbyt szybkiego przejścia do tego drugiego gazu (szybkie przejście czyli za niskie obroty-np dopiero przy trzech tysiącach warto go dopalić).Pozdrawiam!!!
Re: haczący się pedał gazu?
Tak sobie myślę, może to Wy w tych crdi macie jakiś chwilowy overboost i silnik daje trochę więcej NM niż na papierze przez chwilę?
- Dziq
- Uzależniony
- Posty: 232
- Rejestracja: 24 mar 2010 22:37
- Czym jeżdzę: Vaniliowym Smokiem na ropę jeżdżę :)
- Lokalizacja: 3city
Re: haczący się pedał gazu?
A może to po prostu kwestia krzywej przebiegu momentu vs. rosnące opory powietrza przy zwiększającej się prędkości? Diesel ma max moment dość nisko.
-
- CIEMNOŚĆ WIDZĘ, CIEMNOŚĆ
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 sie 2010 20:24
- Czym jeżdzę: SOUL XL CRDi
- Lokalizacja: Torun
Re: haczący się pedał gazu?
Pomijając wszystko to też się zastanawiam czy moc i moment silnika który mamy w dislach osiągane są drugim gazie czy bez niego.