Czy ja wiem... trochę ze szkoły mi zostało , teoria jest taka: moment (momenty) wtrysku i ilośc podanego paliwa na wtrysk jest bardzo ważna, jeśli wtrysk jest podawany w GMP (tłok na samej górze) albo tuż przed, przy najwiekszym ciśnieniu i temperaturze następuje silny udar przenoszony przez tłok/korbowód/wał/wieniec koła zamachowego na koło zębate rozrusznika po prawdzie ten typ spalania jest najbardziej efektywny energetycznie, dlatego przy chipowaniu a szczególnie w silnikach VW TDI na pompowtryskach ustawia sie pierwszy wtrysk bliżej albo dokładnie na GMP żeby "mniej palił" niestety wiąże sie to z większymi naprężeniami w układzie korbowym, szczególnie zimny silnik jest narażony na nierówny zapłon i "kopa na wał" . producenci żeby nie mieć problemów ustawiają wtrysk "za GMP" - bezpieczniej ale mniej efektywnie dlatego tak łatwo podnieść moc/moment w silnikach TDI/CRDi/HDI/CIA/FBI . howgh
ale oczywiście to nie cipowanie zerwało zęba u ciebie - wada materiałowa to napewno była
Rozrusznik do wymiany
Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish
Re: Rozrusznik do wymiany
Say your prayers little one
don't forget, my son
to include everyone... James said
don't forget, my son
to include everyone... James said
- strazak2007
- Nasz człowiek
- Posty: 656
- Rejestracja: 18 cze 2009 20:05
- Czym jeżdzę: Mondeo 1,6 ecoboost 160KM
- Lokalizacja: Galicja
Re: Rozrusznik do wymiany
.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2011 23:39 przez strazak2007, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Rozrusznik do wymiany
I tej teorii będziemy się trzymać , dobrze że serwis zrobił to szybko, w którym serwisie naprawiałeś?
Say your prayers little one
don't forget, my son
to include everyone... James said
don't forget, my son
to include everyone... James said