AWARIA TURBOSPRĘŻARKI !!!
Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: AWARIA TURBOSPRĘŻARKI !!!
Serwis może nie wiedzieć, bo co ich to obchodzi. Części dostarcza im KMP, a skąd KMP bierze części to już dla ASO nieistotne, ważne żeby były nowe i sprawne.
-
- Bywalec
- Posty: 49
- Rejestracja: 23 sie 2009 16:12
- Czym jeżdzę: 1.6 CRDi L Vanilia Shake
- Lokalizacja: Krakow
Re: AWARIA TURBOSPRĘŻARKI !!!
Witam centralny magazyn Kia na Polske jest w Warszawie,a na europe w Niemczech .Pozdrawiam
Re: AWARIA TURBOSPRĘŻARKI !!!
Odświeżam:
Zauważyłem zaolejony wąż dochodzący i odchodzący od turbiny, więc się pytam tych co już turbinę wymieniali:
czy u was były podobne objawy? czy moja już umiera?
Zauważyłem zaolejony wąż dochodzący i odchodzący od turbiny, więc się pytam tych co już turbinę wymieniali:
czy u was były podobne objawy? czy moja już umiera?
Say your prayers little one
don't forget, my son
to include everyone... James said
don't forget, my son
to include everyone... James said
Re: AWARIA TURBOSPRĘŻARKI !!!
Wszystko zalezy od tego jak eksploatowales turbine. Z tego co mi powiedzieli specjalisci z teamu Pettera Solberga, to najbardzej niszczycielskie dla turbiny jest to kiedy jedziesz ostro i turbina pracuje intensywnie, a potem stajesz i natychmiast gasisz silnik. Oni powiedzieli, ze po takiej intensywnej pracy turbina powinna jeszcze byc wystudzona i smarowana. Trwa to okolo 8 do 10 minut nawet w zaleznosci od wrunkow pogodowych. Awaria wowczas moze byc rozna. Wlasnie zaliczam wyjazd i trase okolo 2 tys km przez Niemcy stawalem 3 razy i za kazdym razem nie gasilem silnika, nawet kiedy tankowalem silnik pracowal. Mam na liczniku ponad 45 tys przebiegu (automat) i jak na razie zero awarii. Tankuje w Polsce tylko na firmiennych stacjach, nie leje zadnych polepszaczy, uszlachetniaczy itp. i jest OK. Ale tak czy siak ropa w Polsce a ropa np. w Niemczech to nie to samo. Na polskiej ropie nie przejechalem nawet 700 km po niemieckiej autostradzie. Natomiast na niemieckiej ropie przejechalem 850 km za srednia predkoscia okolo 140km/h i jeszcze troszke paliwa zostalo co prawda niewiele ale zostalo. A co do samochodu zastepczego to tylko i wylacznie dobra wola warsztatu (przy awarii samochodu) natomiast przy kolizji drogowej to jest oblig potwierdzony orzeczeniami sadow. Szerokiej drogi i zadnych awarii.
-
- Nowy....
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 sty 2010 20:54
- Czym jeżdzę: 1,6 CRDI M Tomato Red
- Lokalizacja: opolskie
Re: AWARIA TURBOSPRĘŻARKI !!!
Witam. Ponownie wracam do awarii turbosprężarki, gdyż po wymianie na nową cały czas przewody są zaolejone i po trzykrotnej wizycie w serwisie (ostatnio na przeglądzie po 40 tys km w maju br.) dalej nic coś dokręcają czyszczą itp. jednak bez efektów . Myślę, że chyba grają na czas, bo nie wiedzą co robić . Mam prośbę co dalej robić ( pisałem już do KMP ale Ci wysyłają mnie do serwisu). Więc pomóżcie bo powoli tracę cierpliwość.
- soulek
- CZŁOWIEK SUCHAR :)
- Posty: 530
- Rejestracja: 06 lut 2010 23:06
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT M Vanilla Shake
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Re: AWARIA TURBOSPRĘŻARKI !!!
Auto Świat ma taką fajną rubrykę, nazywa się ona - Interwencje. Spróbuj u nich. Może oni sprawdzą czy w KMP " szyszko" w porządku. Głowa do góry, będzie
- mordimer
- SPECYFICZNY DIAGNOSTA
- Posty: 336
- Rejestracja: 17 paź 2010 19:05
- Czym jeżdzę: 1,6 CVVT M Vanilla Shake, Suzuki Splash
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: AWARIA TURBOSPRĘŻARKI !!!
Żadne 8-10 minut... turbina ma wyhamować w trakcie smarowania czyli w czasie pracy silnika... minuta wolnych obrotów na to spokojnie wystarczy zwłaszcza, ze dłużej nie może pracować na postoju zgodnie z przepisami.Trwa to okolo 8 do 10 minut nawet w zaleznosci od wrunkow pogodowych
A co do naprawy - każdorazowo żądaj wpisu w książkę napraw gwarancyjnych i każdorazowo żądaj wypełnienia druku zgłoszenia usterki...
pozdrawiam - mordimer
- matrix
- KASZUB CAŁĄ DUSZĄ
- Posty: 846
- Rejestracja: 22 kwie 2009 11:28
- Gadu-Gadu: 6992622
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT XL Vanilla Shake
- Lokalizacja: STOLICA KASZUB
- Kontakt:
Re: AWARIA TURBOSPRĘŻARKI !!!
Jak pisałem wszystkie turbiny są obecnie kastrowane w serwisie wygrywają nowe oprogramowanie ,ponoć by lepiej się wkręcała w obroty.
Kia Soul XL Vanilla Shake lider jest tylko jeden to vanillka ;-)
-
- Bywalec
- Posty: 66
- Rejestracja: 11 sie 2010 20:00
- Czym jeżdzę: 1.6 CRDi RED L
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: AWARIA TURBOSPRĘŻARKI !!!
a to za olejenie nie ma zwiąsku z problemami z odmą - niby tą fabryczną usterką?
-
- Nowy....
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lut 2012 10:59
- Czym jeżdzę: 1.6 CRDI VGT XL
- Lokalizacja: Gdańsk/Poznań
Re: AWARIA TURBOSPRĘŻARKI !!!
Ja zobaczyłem już kilka miesięcy temu że coś się świeci przy turbinie. Wczoraj poszalałem w mieści e i po zaparkowaniu zobaczyłem że rura jest na odległości 15cm czarna. Dziś zobaczyłem z kumplem że jest świeżutki olej pod rurą. W lipcu jadę do serwisu na przegląd to im to zgłoszę, mam przejechane 16tyś i jest to pierwszy przegląd ale trochę tu poczytałem to nie dam się zwodzić.
Ps.Mieliście taki przypadek że wam turbo na chwilę przestało działać ?
Wybrałem się w trasę, dużo wyprzedzałem i zjechałem zatankować, po zatankowaniu wróciłem na trasę i po naciśnięci pedału na maxa w ogóle nie przyspieszał. Utrzymywał stałą prędkość. W trakcie jazdy beż zatrzymywania zgasiłem silnik i ponownie zapalił. Wszystko wróciło do normy i ładnie doładowywał. Zastanawiam się czy to nie pierwsze oznaki padającej turbiny przez ten olej.
Ps.Mieliście taki przypadek że wam turbo na chwilę przestało działać ?
Wybrałem się w trasę, dużo wyprzedzałem i zjechałem zatankować, po zatankowaniu wróciłem na trasę i po naciśnięci pedału na maxa w ogóle nie przyspieszał. Utrzymywał stałą prędkość. W trakcie jazdy beż zatrzymywania zgasiłem silnik i ponownie zapalił. Wszystko wróciło do normy i ładnie doładowywał. Zastanawiam się czy to nie pierwsze oznaki padającej turbiny przez ten olej.