6-sty bieg
Moderatorzy: Kwarcu, rob68, Mish
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: 6-sty bieg
Nie mam niestety lornetki pod ręką... Trochę maławe, ale coś tam widać.
- soulek
- CZŁOWIEK SUCHAR :)
- Posty: 530
- Rejestracja: 06 lut 2010 23:06
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT M Vanilla Shake
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Re: 6-sty bieg
Za to ceny na stacjach benzynowych rekompensują wszystko, nawet hałas wyższych obrotów i brak szósteczki
-
- Nasz człowiek
- Posty: 590
- Rejestracja: 13 wrz 2010 11:17
- Czym jeżdzę: SOUL 1,6 CRDi XL Play
- Lokalizacja: Lublin
Re: 6-sty bieg
No jak bym potrafił wstawić trochę większe, to pewnie bym się nie zawahał. A tak bardziej serio to znaczy, że można utrzymać dość wysoką prędkość podróżną, ale obroty silnika dochodzą do ok. 3750 i zaczyna robić się głośnawo. Ale jak się zwolni do 130 to cisza jak makiem zasiał. A wcześniej było głośno.
Pozdrawiam, Hary.
- markos
- Bywalec
- Posty: 127
- Rejestracja: 15 sie 2012 23:53
- Gadu-Gadu: 4219585
- Czym jeżdzę: CRDi L
- Lokalizacja: Warszawa
Odgrzebie, bo widze, ze wklepaliscie mnostwo zbednego tekstu, a sprawa ogranicza sie do odnalezienia przelozen skrzyn biegow, czego nikomu zrobic sie nie chcialo, nie mowiac o wpisaniu tego w kalkulator skrzyniowy, jakich w sieci sporo. Sam mocno jaralem sie na szostke, ale zagapilem sie, bo przeciez w 2011 jeszcze ich nie montowali, wiec mam piatke. Do rzeczy:
Piatka z Soula CRDi 09-11:
1: 3.636
2: 1.962
3: 1.189
4: 0.844
5: 0.660
FD: 3.941
Szostka z Soula CRDi FL:
1: 3.615
2: 1.962
3: 1.189
4: 0.844
5: 0.702
6: 0.596
FD: 3.941
Szostka z Vengi 1.6 CRDi:
1: 3.636
2: 1.962
3: 1.189
4: 0.844
5: 0.660
6: 0.596
FD: 3.941
Szostka z Vengi 1.4 CRDi:
1: 3.769
2: 2.040
3: 1.294
4: 0.905
5: 0.702
6: 0.596
FD: 3.941
Jak komus sie chce, to proponuje wklepac sobie te dane w kalkulator Mfactory (wybralem go z przyzwyczajenia po Hondzie gdzie porownywalem przelozenia przy przesiadce ze skrzyni krotkiej do wolnossacego na mozliwie dluga do silnika z doladowaniem): http://www.teammfactory.com/gear-calculator
Podsumowujac:
Przesiadka z piatki ma sens tylko na szostke z Vengi 1.4 w dizlu, bo niskie biegi sa na tyle krotsze, ze samochod zrobilby sie odczuwalnie zwawszy (szczegolnie 3 i 4!), a przy wyzszych predkosciach zyskujemy krotsze 5 i dluzsze 6 w miejsce usrednionej piatki, co tez pozwoli na lepsze dobranie predkosci obrotowej do predkosci z jaka jedziemy i bycmoze odrobine poprawi sie ekonomia przy wypadach w trase. Nie bedzie zadnego bzdurnego mielenia kolami, o ktorym ktos wczesniej bez sprawdzenia danych technicznych napisal, bedzie po prostu troche zywsza jazda z nieprzesadnie czestym mieszaniem gala.
Tutaj przykladowe porownanie piatki z Soula CRDi z szostka z Vengi 1.4 CRDi na kolach 205/50/17 (takie jak mam u siebie), redline ustawilem na 4500, ale dizla i tak nikt wyzej nie kreci, bo nic z tego nie wynika: http://www.teammfactory.com/gearcalcula ... on+1+%26+2
Kazdy moze wpisac potrzebne dane sam i wszystko jest jak na dloni, przesuwanie kursora po wykresie pokazuje np. w jakie obroty wpadamy po zmianie biegu i z jaka predkoscia wtedy jedziemy.
Tak wiec - nie wiem jak Wy, posiadacze dizla z piatka, ale ja powoli zaczynam rozgladac sie za krotka szostka ze slabszej Vengi
Piatka z Soula CRDi 09-11:
1: 3.636
2: 1.962
3: 1.189
4: 0.844
5: 0.660
FD: 3.941
Szostka z Soula CRDi FL:
1: 3.615
2: 1.962
3: 1.189
4: 0.844
5: 0.702
6: 0.596
FD: 3.941
Szostka z Vengi 1.6 CRDi:
1: 3.636
2: 1.962
3: 1.189
4: 0.844
5: 0.660
6: 0.596
FD: 3.941
Szostka z Vengi 1.4 CRDi:
1: 3.769
2: 2.040
3: 1.294
4: 0.905
5: 0.702
6: 0.596
FD: 3.941
Jak komus sie chce, to proponuje wklepac sobie te dane w kalkulator Mfactory (wybralem go z przyzwyczajenia po Hondzie gdzie porownywalem przelozenia przy przesiadce ze skrzyni krotkiej do wolnossacego na mozliwie dluga do silnika z doladowaniem): http://www.teammfactory.com/gear-calculator
Podsumowujac:
Przesiadka z piatki ma sens tylko na szostke z Vengi 1.4 w dizlu, bo niskie biegi sa na tyle krotsze, ze samochod zrobilby sie odczuwalnie zwawszy (szczegolnie 3 i 4!), a przy wyzszych predkosciach zyskujemy krotsze 5 i dluzsze 6 w miejsce usrednionej piatki, co tez pozwoli na lepsze dobranie predkosci obrotowej do predkosci z jaka jedziemy i bycmoze odrobine poprawi sie ekonomia przy wypadach w trase. Nie bedzie zadnego bzdurnego mielenia kolami, o ktorym ktos wczesniej bez sprawdzenia danych technicznych napisal, bedzie po prostu troche zywsza jazda z nieprzesadnie czestym mieszaniem gala.
Tutaj przykladowe porownanie piatki z Soula CRDi z szostka z Vengi 1.4 CRDi na kolach 205/50/17 (takie jak mam u siebie), redline ustawilem na 4500, ale dizla i tak nikt wyzej nie kreci, bo nic z tego nie wynika: http://www.teammfactory.com/gearcalcula ... on+1+%26+2
Kazdy moze wpisac potrzebne dane sam i wszystko jest jak na dloni, przesuwanie kursora po wykresie pokazuje np. w jakie obroty wpadamy po zmianie biegu i z jaka predkoscia wtedy jedziemy.
Tak wiec - nie wiem jak Wy, posiadacze dizla z piatka, ale ja powoli zaczynam rozgladac sie za krotka szostka ze slabszej Vengi
- djoneway
- Bywalec
- Posty: 143
- Rejestracja: 19 maja 2011 09:50
- Gadu-Gadu: 1330551
- Czym jeżdzę: 2009 KIA Soul 1.6 CRDi XXL
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: 6-sty bieg
http://allegro.pl/skrzynia-biegow-kia-v ... 13514.html
No a jaka jest szansa że taka skrzynia podejdzie pasownie do 1.6 crdi? bez zbędnych przeróbek??
No a jaka jest szansa że taka skrzynia podejdzie pasownie do 1.6 crdi? bez zbędnych przeróbek??
- djoneway
- Bywalec
- Posty: 143
- Rejestracja: 19 maja 2011 09:50
- Gadu-Gadu: 1330551
- Czym jeżdzę: 2009 KIA Soul 1.6 CRDi XXL
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: 6-sty bieg
czyli adaptujesz dzwon a co z dźwignią zmiany biegów i całym systemem w tunelu środkowym?
- djoneway
- Bywalec
- Posty: 143
- Rejestracja: 19 maja 2011 09:50
- Gadu-Gadu: 1330551
- Czym jeżdzę: 2009 KIA Soul 1.6 CRDi XXL
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: 6-sty bieg
Jakbyś dokonał takiej modyfikacji to będziesz pierwszy na forum i przetrzesz szlaki:) Ja auta użytkuje w 80% po mieście i taki manewr nie byłby dla mnie opłacalny... także jakby co to czekamy na odgrzebanie tematu za jakiś czas...